ni-no-kuni-wrath-of-the-white-witch
Hrej.cz Ni No Kuni: Wrath of the White Witch Recenze

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch

maggot
Maggot
10. 2. 2013 23:22 2 Sdílej:
Reklama
Reklama

Není nic horšího, než když vám na zástavu srdce zemře matka hned poté, co vás zachrání topícího se v řece. Mladičký Oliver měl štěstí v neštěstí, když zjistil, že mu právě tato nepříjemná událost otevřela cestu do magického světa fantastických příšer a zkorumpovaných mágů. Přesně tak totiž začíná příběh japonského RPG Ni No Kuni: Wrath of the White Witch, které se konečně doplazilo i k nám do Evropy. A směle dokazuje, že co je malé, to je magicky hezké.

Osud města motorů

V městečku Motorville se nic moc neděje. Třináctiletý Oliver je klučina jako každý jiný. Žije slušný život, mamince neodmlouvá a talíř s polévkou vždy dokonale vyprázdní. Jednoho dne se ovšem večer vytratí z domu, aby s kamarádem provětral podomácku složené auto. Při testovací jízdě ovšem sjede do řeky, kde se přirozeně začne topit. Jeho matka Allie jej sice zachrání, za což ovšem zaplatí vlastním životem. Ollie, zdrcen smutkem, proudem slz oživí pohádkového Drippyho, ukecaného plyšáka s velice netradičním piercingem v nose.

Z frňáku mu totiž visí žhnoucí lucerna. Právě Drippy zavede Olivera do fantastické říše Ni No Kuni, kde má každičký člověk z Motorville svůj pohádkový ekvivalent. HA! Jak tušíte, Ollie-boy, jak mu Drippy svým vypitým hlasem říká, bude zachraňovat svou matku právě v Ni No Kuni. Na cestě za osvobozením země ze spárů zlé Bílé čarodějnice navíc potká celou řadu postav, které dobře zná z domovského městečka. Jde však jen o jejich magické obrazy, které se ovšem v případě Esther a Swainea přidají do vaší party, která se pokusí napravit všechno špatné.

Zhmotnění pohádkové krásy

Studio Level 5 již několikrát experimentovalo s žánrem JRPG, přičemž série White Knight Chronicles je jedním z nejčerstvějších rozporuplných výtvorů. O to více nás těší, že se vývojáři nebáli Ni No Kuni: Wrath of the White Witch posunout blíže ke kořenům žánru. Vybrali si navíc tu nejpřirozenější cestu – bohatý příběh a svět, který si zkrátka zamilujete. Není to jen nesmírně stylová grafika, o jejíž realizaci se postarali šikovní animátoři studia Ghibli, věhlasní mistři anime, doménou Ni No Kuni jsou také povahy postav, na jejichž čistotě je budována podstatná část výsledného dojmu hry.

Díky faktu, že nehrajete za omlácené válečníky a mocné čaroděje, nýbrž za zranitelného chlapce, který chce v první řadě zachránit svou maminku, se vám v přítomnosti barevných osobností mnohem lépe dýchá. Samozřejmě, děj, jeho podání a stylizace světa, jen dokazují, že je hra na povrchu skutečně infantilní, rozhodně ne ale primitivní. Vše spolu totiž perfektně ladí, příběhem počínaje a soubojovým systémem konče. Právě se souboji se tak trošku pojí i příběh samotný, jelikož lidé mohou využít svůj plný potenciál jen za podpory magických příšerek, tak zvaných Familiarů.

Za Karla život položíme

Akce probíhá formou příkazů probíhajících vždy určitou dobu. To znamená, že postava například v určitém časovém intervalu útočí, načež se může bránit, kouzlit, případně metat speciální útoky. Všichni přítomní se v uzavřené aréně navíc volně pohybují, což lze opětovně využít k taktickému vyhýbání se útokům a nabírání sil na další tahy. Zasažení nepřátelé často upustí orby, jež figurce, kterou zrovna ovládáte, buďto doplní životy nebo manu, přičemž velké zlaté projektily ji dodají dostatek síly na finální a skutečně ultimátní útok.

Jak již bylo řečeno, trojice hlavních postav je sice mocná, bez taktického využívání nasbíraných příšerek ovšem daleko nedojde. Ty lze levelovat nezávisle na hlavních hrdinech, z nichž ovšem také sají sílu. Příkladem budiž naše vodní víla (tedy spíš víl) pojmenovaná Karel. Karel toho v základu také moc nezmůže, jakmile ovšem posílí a dostane se mu nových schopností, stane se silným členem družiny, jehož lze v boji opakovaně přivolávat na určitou dobu. Familiar se posléze unaví a potřebuje odpočinek. Střídání postaviček v boji by možná mohlo být flexibilnější, ani stávající systém ovšem ničemu nebrání a souboje zbytečně neprodlužuje. Pravdou zůstává, že grindování postav na jednom místě ztrácí v případě Wrath of the White Witch výraznější smysl. Rozestupy mezi úrovněmi postav se razantně zvětšují a souboje se znatelně slabšími protivníky vás naopak začnou velice rychle nudit.

"Přestaň je krmit těma blbostma"

Po bitvě je… každý hladový! A tak se konečně dostáváme k oněm klíčovým RPG prvkům sápajícím se po vás ze všech stran, nenásilně, ladně, přesto účinně. Všechny vaše atributy rostou rovnoměrně s levely a výbavou, kterou na své postavy navěsíte. Příšery dál rozvíjíte krmením. Patřičné ingredience, typicky vděčná jídla typu saláty, zmrzliny a jiné dobroty, posilují konkrétní vlastnosti příšerek. Systém je to jednoduchý, pro hardcore fanoušky žánru možná až příliš lineární a jednotvárný. Perfektně ovšem zapadá do celkově plynulého a přístupného systému.

Světová mapa se navíc po úvodním seznamování postupně otevírá a nijak vám nebrání v průzkumu. Pravda, v Ni No Kuni není z hlediska geografických zajímavostí moc co objevovat, jakmile ovšem navštívíte hostince v menších i větších usedlostech, dostanete příležitost otestovat své drsňácké instinkty v praxi. Desítky vedlejších úkolů spočívajících v hledání schovaných předmětů, lovení unikátních monster a napravování veřejného blaha, fungují perfektně! Úkoly vás budou doprovázet prakticky celou hru, což je jen dobře, jelikož vás podstatným způsobem motivují. Odměnou jsou nejenom razítka na pohlednice, jež vám v konečném součtu zpřístupní nové unikátní schopnosti, ale také výbava pro vaši družinu a neméně důležité peníze, zde zastoupené měnou guilder mincí.

Mé srdce patří jinému

Zajímavým prvkem, kompletně integrovaným do příběhu a sítě vedlejších úkolů, je také vysávání unikátních vlastností ze srdcí lidí. Vidíte někoho přehnaně veselého? Vytáhněte z něj část jeho entuziasmu a dejte ji třeba smutnícímu rolníkovi stojícímu uprostřed náměstí. Kletba temného džina Shadara postihla celou říši a tak musíte přiložit ruku k dílu i onou kouzelnickou cestou. Postupem času se naučíte řadu kouzel umožňujících vám mluvit s duchy, užitečná je pak i možnost oživovat přírodu v místech, kde léta nic neroste. A věřte nám, oboje má nepopiratelné výhody.

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch je ve všech směrech mírumilovná hra. Nenechte se ale zmást dobrosrdečností hlavní postavy, nenechte se zmást pohádkovými monstry a už vůbec se nenechte zmást malovanou grafikou. Před vámi totiž stojí opravdu robustní dobrodružství opírající se o čistokrevné JRPG základy. Probuďte k životu vaše pohádkové já, protože následující desítky hodin hraní si vaši zvědavou pozornost definitivně zaslouží.

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch
PlayStation icon PlayStation 3

Verdikt

Nejde jen o dech beroucí grafiku. Ta je totiž obrazem vyvážené hratelnosti a chlapce s krystalicky čistou povahou, jež pohání celou hru.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz