Než přišli Heroes, vládl King’s Bounty. Příběh zapomenuté legendy strategií | Kapitola 3
Seznam kapitol
Ještě předtím, než svět ovládli Heroes of Might and Magic, existoval King’s Bounty. Tahová strategie, která položila základy legendě a dodnes má své věrné fanoušky.
Úspěch King’s Bounty: The Legend otevřel dveře celé nové éře série. Studio Katauri Interactive nenechalo fanoušky dlouho čekat a během několika let vydalo hned několik pokračování, rozšíření i samostatných titulů, které rozvíjely svět, mechaniky i příběh.
V roce 2009 dorazila King’s Bounty: Armored Princess, která představila novou hrdinku Amélii a nabídla zcela nové mapy, jednotky i schopnosti. Rozšíření Crossworlds přidalo další kampaně a režimy, zatímco Warriors of the North (2012) a Dark Side (2014) nabídly alternativní pohledy na svět King’s Bounty — hráči se mohli poprvé postavit na stranu zla a vést armády orků, démonů či upírů.
Všechny tyto tituly si zachovaly specifický rukopis série: směs humoru, příběhových voleb a bohaté takticko-RPG hratelnosti. Přesto bylo patrné, že série pomalu začíná ztrácet dech. Po odchodu části vývojářů se studio Katauri rozpadlo a značka se na několik let odmlčela.
Teprve v roce 2021 se oživení pokusila společnost 1C Entertainment s hrou King’s Bounty II. Tentokrát šlo o ambiciózní restart, který se snažil přenést sérii do plnohodnotného 3D světa s filmovým příběhem, volbami a otevřenými lokacemi. Ačkoliv hra přinesla zajímavé nápady a silnou atmosféru, kritici i hráči jí často vyčítali pomalejší tempo, nevýrazné postavy a nedotažené technické zpracování.