Metal Gear Solid – historie série, která předběhla dobu o celé generace | Kapitola 5
Seznam kapitol
Od prvního Metal Gearu až po otevřený svět Phantom Pain. Metal Gear Solid je série, která přepsala pravidla herního vyprávění a dodnes fascinuje svou vizí.
Po úspěchu Snake Eatera se Kojima pustil do nejambicióznějších projektů série. Každý další díl posouval hranice technologií i herního vyprávění — a zároveň ukazoval, jak se Kojima snaží uzavřít gigantickou ságu, kterou začal už v 80. letech.
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (2008)
MGS4 byl technickým zázrakem své éry. PlayStation 3 dostal hru, která vypadala jako CGI film, běžela s neuvěřitelnými animacemi a nabízela filmově nejpůsobivější podání příběhu v sérii.
Solid Snake se zde mění v Old Snakea, unaveného vojáka na konci života, který čelí válce řízené soukromými armádami a umělou inteligencí.
Hra byla známá extrémně dlouhými cutscénami — některé měly přes hodinu — ale zároveň nabídla skvělou hratelnost, plynulý stealth a ikonické návraty starých postav. MGS4 byl především emocionální závěr Snakeova příběhu, který uzavřel téměř všechny linie původní Solid Snake ságy.
Metal Gear Solid: Peace Walker (2010)
Peace Walker vyšel pro PSP, ale ironicky se stal jedním z nejdůležitějších titulů série. Kojima se zde přiblížil modernímu stylu — misím, základně Mother Base a budování vlastní armády.
Velkou roli sehrála i mise po misi struktura, která připravila půdu pro Phantom Pain.
Příběhově Peace Walker sleduje Big Bosse, jak se vzdaluje ideálům a buduje „národ bez hranic“. Kojima tu klade otázku, jak se z vojáka stane symbol — a za jakou cenu.
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes (2014)
Malý předkrm před hlavním chodem. Krátká, ale technologicky působivá mise, která ukázala sílu Fox Enginu.
Ground Zeroes nastavil temný tón, který přivede příběh Big Bosse na samotnou hranici šílenství.
MGS4, Peace Walker i Ground Zeroes společně připravily cestu k největší hře v sérii — a zároveň k největšímu skandálu v historii Konami.