Mass Effect – vesmírná sága, která změnila RPG i hráče samotné
i Zdroj: Electronics Arts
Článek Mass Effect – vesmírná sága, která změnila RPG i hráče samotné

Mass Effect – vesmírná sága, která změnila RPG i hráče samotné | Kapitola 3

Andrej Holátko

Andrej Holátko

1

Seznam kapitol

1. Zrození 2. Mass Effect 2 – nový standard pro vyprávění 3. Závěr trilogie a kontroverze 4. Andromeda – restart, který nevyšel 5. Návrat a odkaz série

Od svého vzniku v roce 2007 definoval Mass Effect pojem sci-fi RPG. Na oslavu N7 Day si připomínáme sérii, která ukázala, že i ve vesmíru jsou nejdůležitější naše volby, vztahy a lidskost.

Reklama

Rok 2012 měl být pro fanoušky Mass Effectu završením jednoho z největších příběhů herní historie. Mass Effect 3 přinesl vše, co si hráči od závěru epické trilogie slibovali — rozsáhlé bitvy, návrat oblíbených postav a vyústění všech rozhodnutí z předchozích her.

BioWare se soustředilo na to, aby se hráči cítili jako vůdci galaxie v jejích nejtěžších chvílích. Hratelnost se stala dynamičtější, souboje plynulejší a systém konverzací dosáhl maximální hloubky. Série dospěla — a s ní i její hrdinové.

Po vydání ale nastala bouře. Závěr trilogie vyvolal v komunitě silné reakce, protože mnozí měli pocit, že jejich volby neměly takový dopad, jaký BioWare slibovalo. Studio na kritiku reagovalo vydáním Extended Cutu, který příběh lépe uzavřel a nabídl více kontextu.

Mass Effect – vesmírná sága, která změnila RPG i hráče samotné
i Zdroj: Electronic Arts

Navzdory této kontroverzi se Mass Effect 3 stal důstojným zakončením celé ságy. Nabídl emocionální momenty, skvělou hudbu Clinta Mansella a Sama Hulicka a scény, které si hráči dodnes pamatují.

Trilogie Mass Effect tak uzavřela jednu z největších kapitol v historii her — příběh, který ukázal, že RPG může být víc než jen čísla a statistiky. Může být o vztazích, oběti a víře v to, že i jediný člověk může změnit celý vesmír.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama