Historické okénko - připomeňte si bohatou historii série Age of Empires | Kapitola 4
Seznam kapitol
Age of Empires je tu s námi bez jednoho roku už čtvrt století. Král v žánru historických real-time strategií se nesmazatelně zapsal do herní historie, s ohledem na kvality posledního dílu se navíc zdá, že ho o pomyslnou korunu jen tak někdo nepřipraví. Pojďme si tedy připomenout ty nejdůležitější přírůstky v této bohaté sérii.
AGE OF EMPIRES III (2005)
V roce 2005 se série vrací zpět do zajetých kolejí. Trojka vyrazila za velkou louži, kde zrovna Britové, Rusové, Francouzi, Španělé a další národy bojovali o kus hlíny v čerstvě objevené Americe, což nebylo příliš po chuti místním domorodcům.
Mezi nejvýraznější nové prvky patřil koncept domovského města, s ním došlo i na drobné RPG prvky. Hráči metropoli pravidelně navštěvovali, aby utratili zkušenostní body a dostali se tak k možnosti získat jistou podporu v kolonizačních aktivitách. Mechanismus byl mnohými označen jako zajímavá inovace.
Třetí díl ještě více posunul vizuální stránku, recenzentům padala brada z úrovně detailů ve 3D grafice, hra navíc využívala nového fyzikálního systému. Trojka však zaujala i po herní stránce, byť nedokázala definovat nový směr v žánru real-time strategií. Základní hru obohatila dvě rozšíření - The WarChiefs doplnili výčet domorodých národů, The Asian Dynasties zase přidaly tři hratelné civilizace.