Gothic – legenda, která naučila hráče milovat drsné RPG světy
i Zdroj: THQ Nordic
Gothic Článek Gothic – legenda, která naučila hráče milovat drsné RPG světy

Gothic – legenda, která naučila hráče milovat drsné RPG světy | Kapitola 2

Andrej Holátko

Andrej Holátko

7

Seznam kapitol

1. Zrod v kolonii 2. Gothic II: legenda zrozená z kamene a krve 3. Pád a nový začátek 4. Arcania a Risen: ztracená éra 5. Znovuzrození

Gothic nebyl o hrdinství, ale o přežití. Drsný svět, který vznikl v roce 2001, změnil pohled na RPG hry a dodnes patří mezi největší kultovky evropské herní scény.

Reklama

Po úspěchu prvního dílu se studio Piranha Bytes pustilo do pokračování s jasnou vizí – zachovat to, co hráči milovali, a zároveň všechno posunout o úroveň výš. V roce 2002 vyšel Gothic II, který se stal jedním z nejuznávanějších evropských RPG všech dob.

Hra plynule navázala na události prvního dílu. Bariéra padla, ale svět zůstal nebezpečný – místo stísněné kolonie nabídla rozsáhlý ostrov Khorinis, rozdělený mezi město, farmy, doly a lesy plné nestvůr. Svět byl živý, důvěryhodný a neustále se měnil podle činů hráče. Každá frakce měla vlastní příběh a motivace – od rytířů bojujících proti drakům po žoldnéře, kteří se přidali k povstání.

Hratelnost byla náročná, ale férová. Gothic II odměňoval trpělivost a důvtip, nikoli slepé mačkání tlačítek. Silné nepřátele jsi porazil jen tehdy, když ses naučil jejich rytmus a slabiny. K tomu se přidal hlubší systém dovedností, výraznější příběh a nezapomenutelný soundtrack Kaie Rosenkranze, který ještě více umocnil atmosféru světa.

Gothic – legenda, která naučila hráče milovat drsné RPG světy
i Zdroj: THQ

Vrchol přišel s rozšířením Night of the Raven v roce 2003. Přidalo novou oblast, frakci banditů a upravilo obtížnost tak, že z Gothicu II udělalo skutečnou výzvu. Fanoušci dodnes považují tuto verzi za definitivní edici série.

 


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama