Gothic – legenda, která naučila hráče milovat drsné RPG světy | Kapitola 2
Seznam kapitol
Gothic nebyl o hrdinství, ale o přežití. Drsný svět, který vznikl v roce 2001, změnil pohled na RPG hry a dodnes patří mezi největší kultovky evropské herní scény.
Po úspěchu prvního dílu se studio Piranha Bytes pustilo do pokračování s jasnou vizí – zachovat to, co hráči milovali, a zároveň všechno posunout o úroveň výš. V roce 2002 vyšel Gothic II, který se stal jedním z nejuznávanějších evropských RPG všech dob.
Hra plynule navázala na události prvního dílu. Bariéra padla, ale svět zůstal nebezpečný – místo stísněné kolonie nabídla rozsáhlý ostrov Khorinis, rozdělený mezi město, farmy, doly a lesy plné nestvůr. Svět byl živý, důvěryhodný a neustále se měnil podle činů hráče. Každá frakce měla vlastní příběh a motivace – od rytířů bojujících proti drakům po žoldnéře, kteří se přidali k povstání.
Hratelnost byla náročná, ale férová. Gothic II odměňoval trpělivost a důvtip, nikoli slepé mačkání tlačítek. Silné nepřátele jsi porazil jen tehdy, když ses naučil jejich rytmus a slabiny. K tomu se přidal hlubší systém dovedností, výraznější příběh a nezapomenutelný soundtrack Kaie Rosenkranze, který ještě více umocnil atmosféru světa.
Vrchol přišel s rozšířením Night of the Raven v roce 2003. Přidalo novou oblast, frakci banditů a upravilo obtížnost tak, že z Gothicu II udělalo skutečnou výzvu. Fanoušci dodnes považují tuto verzi za definitivní edici série.