Ghost Rider Recenze Ghost Rider

Ghost Rider

Jiří Pavlovský

Jiří Pavlovský

6. 2. 2007 23:35
Reklama
Reklama

Pak už jim stačilo jen nahradit běloháratého bojovníka hořící lebznou a Ghost Rider byl na světě. Ne že bychom proti boji něco měli. Boj je fajn, zvláště když ho vedete jen na televizní obrazovce a nebolí vás z něj pak druhý den obličej a vaše soupeře pěsti. Ale přesto, i k tomu nejchutnějšímu fláku masa (v případě vegetariánů… karfiolu) je dobrá nějaká příloha (v případě vegetariánů… jiný karfiol). A to tady chybí.

Ale pěkně od začátku.

Pekelný jezdec

Na počátku byl komiks o hořícím démonovi pomsty na motorce. Komiks, který vycházel kdysi v sedmdesátých letech a od té doby se ho snaží vydavatelství Marvel stále (většinou bez většího úspěchu) oživit. Hrdina je příliš jednostranný na to, aby se s ním dala táhnout nějaká rozmáchlá série, takže spíš jen hostoval a občas si střihnul nějakou minisérii. Ale charisma měl. Kožená bunda, hořící kovový řetěz, hořící lebka, masivní motorka s plameny místo pneumatik… není divu, že filmoví producenti uznali, že je to dobré a rozhodli se s ním natočit celovečerní film. Bohužel ďábel nikdy nespí, a tak temné síly v nestřeženém okamžiku nasadily do hlavní role Nicolase Cage, alias muže „každou chvíli se rozbrečím“. Doufejme, že většinu času bude mít místo hlavy hořící lebku, to by mohlo snímek zachránit.

Jak je známo, kde je film, tam se vzápětí objeví i jeho věrná kamarádka počítačová hra. Ani Ghost Rider nebyl výjimkou, a tak jsme si mohli zahrát herní zpracování ještě předtím, než se ukáže, jestli se film povedl - nebo jako obyčejně ne.

Ghost Rider
Na čem si dali tvůrci hry hodně záležet, to jsou souboje. Inspirovali se (i když v tomhle případě je to slabé slovo) Devil May Cry. Postavili hru na efektních bitkách s množstvím protivníků, proti kterým bojujete chladnou zbraní (přesněji řečeno řetězem), palnou zbraní (brokovnicí) a občas si vypomůžete i magií. Jednotlivé údery můžete kombinovat do efektních komb, která jsou dost často doprovázena monumentálními světelnými efekty. Podle toho, jak dlouho dokážete do protivníků bušit, aniž by vám to oplatili, vám narůstá ukazatel boreckosti. První stupeň je Damnation… a postupně se můžete dostat až k Vengeance… ale bacha, stačí když do vás někdo praští a musíte začít zase od začátku. Tohle není jen tak samoúčelné. Od toho, jak dobří jste, se odvíjí bodové ohodnocení. Někdy pak narazíte na protivníky, kteří jsou chráněni silovým polem - a pokud se nedostanete na určitou úroveň, prostě si do nich nepraštíte.

Tohle je zábavné. I když Ghost Rider suše opajcoval DMC, alespoň to udělal dobře. Jenže má to jeden malý háček – ve hře kromě bitek už skoro nic jiného není. Jdete jedinou možnou cestou vpřed skrz monotónní a nenápadité kulisy typu podzemních jeskyň, laboratoří a skalních cest (navíc jednu lokací musíte projít dvakrát až třikrát, aby se programátorům ta práce, co s vytvářením kulis měli, vyplatila). Každou chvíli se za vámi i před vámi zavře vchod a neotevře se, dokud nevymlátíte zhruba stovku protivníků. Pak vás hra pustí zase o kus dál, kde absolvujete další souboj. Což je v podstatě celá zábava v kostce. Vážně tu chybí aspoň slabý adventurní prvek. V Devil May Cry jste museli občas něco najít, měli jste nějaký úkol. Tady jdete jen z rvačky do rvačky. Tedy, když nepočítáme motorku.

Ďábelská jízda

Zřejmě tvůrcům samotným došlo, že jejich výtvor je poněkud stereotypní, a tak se ho rozhodli trochu oživit. Jelikož je Ghost Rider motorkář, a ještě ke všemu původním povoláním kaskadér, bylo o způsobu oživení rozhodnuto.

Ghost Rider
Nápad by nebyl špatný, ale výsledek působí dojmem, že se tvůrci pokoušeli o rekord typu „kolik klaunů se podaří nacpat do škodovky“. Kolem vás je tak živo, že skoro ani nevidíte na vozovku. Po cestě postávají démoni, jež odpalujete pomocí naváděných střel, ze stran útočí další motorkáři, které musíte odhánět řetězem, a v cestě vám stojí skokanské můstky, přes něž je třeba přeskočit, a snížené podjezdy, kde musíte položit motorku na bok. Nic z toho není samo o sobě extra nebezpečné, ale když je to na obrazovce všechno najednou, člověk se nezvládne pořádně orientovat a jen mačká tlačítka, všechno kolem vybuchuje a občas se někde rozplácne. Naštěstí závod nabízí dost záchytných míst, takže pokud nezvládnete něco přeskočit čistě proto, že jste si nestačili v tom chaosu všimnout, jak je skokanský můstek daleko, můžete si to hned zkusit znovu.

Je to škoda, nebýt motorkářská část tak přeplácaná, fungovala by lépe. A pomohlo by jí, kdybyste nejezdili v tak stereotypních kulisách. Máte stroj, který dokáže jezdit po stěnách mrakodrapů, tak proč to nevyužít? Proč pořád jezdit jen starými doly a pustými venkovskými cestami?

S čerty nejsou žerty

Pozor, i přesto je Ghost Rider pořád ještě jedna z nejlepších her se superhrdinskou tématikou, rozhodně třeba ve srovnání s děsivým Supermanem. Ale měla na víc. Pokud s hraním začínáte, bitky vás hned neomrzí, ale zkušenějším hráčům možná bude chybět nějaká interakce s okolím. Problémem je i příliš nalajnovaná trasa a bezvýrazné kulisy. To, že si za nasbírané body můžete vylepšovat zbraně a kupovat nové údery, je celkem dobrá motivace. Brzy ovšem budete mít všechno a i když si dále lze kupovat ukázky ze skicáku či z originálních komiksů, zase takový motor, který by vás hnal vpřed, už to není.

Naštěstí je hra celkem krátká a za takových pět hodin jí můžete mít dokončenou. Ano, v tomhle případě je krátkost hry opravdu výhodou. Skončí totiž dřív, než stihne zvítězit nuda nad hratelností. Jasně, můžete začít Ghost Ridera znova s bonusovými postavami, ale jelikož se od základního hrdiny liší jen vzhledem a nikoliv schopnostmi či zbraněmi, není důvod to dělat. Leda byste fakt neměli do čeho píchnout. Ani nožem.

Vážně, i když se Ghost Rider přiřítil z pekla, to z něj zrovna moc nesálá. Spíš je to jen takové teplíčko. Chvilku se zahřát a pak zase jít.

Ghost Rider
Xbox icon Xbox
PlayStation icon PlayStation 2
PlayStation icon PSP

Verdikt

Pořád ještě jedna z lepších superhrdinských her, která celkem bezostyšně (a slušně) kopíruje bojový systém Devil May Cry… bohužel ale kromě bojů není schopná nabídnout nic jiného.

Co se nám líbí a nelíbí?

Dobré souboje, solidní grafické efekty, množství komb a cool hrdina.
Nulová interakce s prostředím a postavami, v podstatě se střídají jen bojové pasáže s jízdou na motorce. Nenápadité kulisy a ani padouši nejsou po výtvarné stránce moc zajímaví. I motorkářská část by mohla být lepší.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz