Devil May Cry 4 Článek Devil May Cry 4

Devil May Cry 4

jiri.skrampal

jiri.skrampal

15. 10. 2006 22:58 1
Reklama

Jistá forma her zůstane synonymem pro "konzolovku", ať si jí Capcom předělává na PC jak chce. V Capcomu si však letos udělali pořádnou party a v rytmu japonského popíku popíjeli saké tak dlouho, dokud nevyšlo Devil May Cry 3 na osobní počítače a to v konverzi o velice diskutabilní kvalitě. Naštěstí to vypadá, že podobným excesům je konec a vývojáři se pustili s vervou sobě vlastní do práce na titulu Devil May Cry 4 (dále DMC 4). Tento název byl dlouho jen prázdný pojem neurčité hry, která se chystá na PlayStation 3. Naštěstí nás všechny příjemně zaskočila letošní Tokio Game Show, kde se kromě Metal Gear Solid 4 exponoval i čtvrtý DMC. Nejnovější Danteho dobrodružství tak začalo nabírat uspokojivě konkrétních detailů.

Dante není sám

Pamětníci zavzpomínají na rok 2003, který naučil spoustu lidí nenávidět společnost Capcom, za několik nehratelných úrovní v jinak solidním druhém pokračování DMC. Dvojka však přinesla i jednu vítanou změnu - druhou hratelnou postavu. I v díle nejnovějším si to opět střihnete za dva drsné charaktery, avšak podle všeho to zatím vypadá, že Dante bude tentokrát hrát druhé housle! Má už přeci jenom svoje léta (po třech hrách by to měl hrdina zabalit, vzkazuje Hideo Kojima a objednává si Snakovu sebevraždu) a tak se na jeho místo dere nová krev, mladík jménem Nero. Kde se vzal?

Před dávnými časy se temný rytíř Sparda obrátil proti démonům, své vlastní rase, a to jen proto, aby zachránil lidstvo. O tisíce let později náboženská sekta Order of the Sword stále Spardu uctívá jako zachránce a pokračuje v čištění světa od zla podle odkazu, který zanechal. Sekta má i svůj elitní militantní oddíl Holy Kights, jehož členem je i mladík Nero. Ten je však jednoho dne svědkem incidentu, při kterém sám slavný lovec démonů Dante vnikne do svatyně řádu a začne nelítostně masakrovat jednoho rytíře za druhým. Dante je sám napůl démon, rozhodl se snad obrátit se vůči lidstvu zády? Kdo ví. Každopádně to Nera pěkně nakrklo a šel si to s Dantem vyříkat tak, jak to dělají démonobijci, tedy s dvoumetrovým mečem. Postavit dva hlaví protagonisty proti sobě hned na začátku hry je bezesporu atraktivní a originální prvek, ale ukázat nám to nyní je od autorů pěkná podpásovka.

Standardně náramná podívaná

Sony má sice vždycky nějaké to eso v rukávu, nicméně zatím toho z her běžících na skutečné PS3 příliš k vidění nebylo - obzvláště rozpačitě vypadaly první zveřejněné screenshoty se zasněženou scenérií. Naštěstí nyní mohu oznámit, že po MGS 4 je tu další z titulů, o kterém se dá směle prohlásit - takhle vypadá next-gen! Autoři kladou důraz na to, aby Dante vypadal dospělejší a skutečně, povedlo se. I když je náš oblíbený hrdina v rysech stále stejný, drobné detaily jako trochu širší brada a několikadenní strniště na tváři, z něj dělají na první pohled statného třicátníka kontrastujícího s mladičkým Nerem, který je mu jinak až nápadně podobný. Nero má stejnou barvu vlasů, barevné ladění svého oblečku i zálibu ve velkých mečích a střelných zbraních. Jasně se nabízí otázka, zda to neznamená něco více. To nám zřejmě prozradí až samotná hra. Každopádně i zbytek grafiky vypadá velmi slibně, ať již zmíníme jednotlivé lokace s detailními texturamy, pěkně zalitými slunečními paprsky, nebo na první ránu natěšené démony, kterým zatím dominuje ohnivá zrůda ála Balrog. Všechno uhlazené, obličejíčky, že by Oblivion mohl závidět, HDR kam se jen hráč podívá. Prostě slibné.

Léty prověřená hratelnost

Přesto, že hlavním hrdinou není starouš Dante, vlastní hratelnost jako by z oka vypadla předchozím dílům, což jen s povděkem kvitujeme. Nero má sice trochu menší nádobíčko než Dante a v ruce drží jen jednu pistoli, nicméně i on má čím hráče zaujmout. Po vzoru God Hand se totiž může pyšnit doslova démonickou pravačkou. Možná právě kvůli ní má Dante Nera v hledáčku svých pětačtyřicítek. Odkud však Nero svoji sílu vzal? Určitě jí nenašel v punčoše nad krbem za to, že celý rok nezlobil. Nicméně jeho superkončetina má své reálné užití i v samotné hře. Kromě klasických triků jako je vyhození nepřítele mečem, si ho teď budeme moci přitáhnout nebo ho rovnou chytit a velice efektivně s ním praštit o zem jako při použití Síly ve Star Wars titulech.

Autoři se vyjádřili v tom smyslu, že hodlají navázat na komplexní bojový systém, kde budete mít na výběr spousty technik a možností jak je zkombinovat v ještě delší, efektivnější a brutálnější útoky, podobně jako ve třetím dílu. V tomto duchu má být zachována i vysoká obtížnost. Jestli je tohle dobrá zpráva nechám na vás, nicméně ze zkušenosti vím, jak trpce chutná nechat si dát přes tlamu od prvního bosse, protože bez vypilovaných technik, skvěle zvládnutého ovládání a bleskových reflexů proti němu nemáte šanci. Devil May Cry 4 má zkrátka a dobře našlápnuto na to stát se jedním z hitů příštího roku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama