Ducati World Championship Recenze Ducati World Championship

Ducati World Championship

taltos

taltos

15. 10. 2006 22:57
Reklama
Reklama

Vyrobit závodní hru čistě zaměřenou na jedinou značku je poměrně odvážný krok. Hráče mohou podobná auta či motorky brzy omrzet a hra na to doplatí. Značka Ducati nabízí velkou selekci různých modelů a troufám si tvrdit, že každý fanoušek těchto motorek bude nad každým novým z nich tak unešený, že na nějaké stěžování na podobné typy si ani nevzpomene. Jen s dobrým výběrem motorek by však autoři uspěli jen stěží a tak se mimo jiné zaměřili na přístupnost širokému hráčskému publiku, spoustu světových okruhů k projetí a v neposlední řadě i adrenalinovou jízdu a detailní grafiku. Jak se jim záměr podařil?

Kariéra a drobky okolo

Základem hry kariérní mód. V něm si nastavíte ovládání, vybíráte jezdce a jako obvykle začínáte od nuly s jednou slaboučkou motorkou a závody třetí třídy. Proti vám však stojí podobně vybavení jezdci, které lze docela snadno porážet. Postupně se zlepšujete, zviditelňujete se a samozřejmě získáváte i nové motorky, potřebné do dalších závodů. Do nich totiž nemůžete vyjet s čím se vám zachce, ale hra vám dá vždy vybrat z několika strojů, s nimiž je možné závod absolvovat. Pokud takový kousek nemáte, musíte jezdit jiné závody a danou motorku vyhrát. Jakmile se přehoupnete do vyšší třídy (vyhrajete patnáct závodů s licencí C), zpřístupní se vám další hranice. Licence B obsahuje tužší protivníky, náročnější závody a samozřejmě spoustu silnějších strojů. Takto postupujete stále dál, až dosáhnete stupně A a stanete se oficiálním závodníkem týmu Ducati. Váš sen? To asi ne, ale jde především o zábavu a dosáhnutím posledního stupně se vám otevřou i speciální závody, které celkově prověří vaše schopnosti na nejrůznějších strojích. Superbiky a další silné motorky společně s novými náročnějšími závody jsou již myslím slušnou motivací k dalšímu hraní.

Další položky v menu překvapí asi jen málokoho. Single Race a šampionát snad představovat nemusíme a tudíž se jen na moment zastavíme u Capirex Challenges a multiplayeru. Ve výzvách vyzkoušíte kromě své rychlosti také dovednosti. Jízda po přední či zadní pneumatice, předjíždění prvního závodníka v časovém limitu nebo překonávání rychlostních rekordů vám vžene do žil pořádnou dávku adrenalinu. Multiplayer v Ducati World Championship na LAN párty roku asi kandidovat nebude, protože jedinou možností je zahrát si s přáteli na jednom počítači (po připojení druhé klávesnice, či jiného zařízení) a k tomuto souboji přizvat pár počítačem řízených oponentů.

Zatáčka – smyk – pád

Nejzásadnější položkou u jakékoliv závodní hry je ovládání a reálnost jízdy. Jedná se o simulátor nebo čistou arkádu? To je největší otázkou těchto titulů a většinou také bodem úspěchu u dvou různých táborů hráčů. Ducati World Championship se sice chce tvářit jako titul pro široké hráčské pole, ale nastavení simulace v menu bych označil jen jako do počtu. V celkovém součtu se tak jedná především o arkádové závody, v nichž i absolutní neznalec motorek objeví nesrovnalosti v jízdě. Vjet v rychlosti dvě stě kilometrů v hodině do zatáčky, která se otáčí téměř o 180 stupňů a maximálně se zpomalit o drny u krajnice, to by asi v reálném závodě nešlo. Také pády bych označil za značně „podezřelé“. I když najedete přímo před sebou do kola vašeho oponenta, pouze nadskočíte a mírně zpomalíte. Náraz do pneumatiky? Ano, i nezkušený řidič by asi odhadl, že se motorka bude okamžitě válet v kotrmelcích. Pád vás však v Ducati World Championship čeká pouze v případě najetí do trávy v rapidní rychlosti a ještě s nakloněným strojem, nebo při naražení do cizí motorky v plné rychlosti. Klidně tedy můžete dupnout v plné rychlosti na brzdu uprostřed zatáčky a vaše motorka bude stále stejně v klidu.

Ovládání také nepobralo příliš logiky a chvíli vám bude trvat, než si na něj zvyknete. Navíc nejde podivně rozpoložené nastavení kompletně měnit a tak budete zpočátku koukat soupeřům jen na záda. Později se vám však ovládání dostane pod kůži a i na střední obtížnost a v nejvyšších závodních třídách budete nechávat své oponenty daleko za sebou. Adrenalinovou jízdu po celý závod zažijete pouze při obtížnosti Champion a i v tomto případě je nejtěžším úkolem prvotní předjetí soupeřů, kteří s vámi poté už nestačí držet krok.

Kvalita i kvantita motorek zaručena

Věc, která je díky kompletní licenci Ducati zaručena, je široký výběr originálních motorek a jejich kvalitní zpracování. Na nové motorky se budete těšit a zkoumat jejich statistiky a pečlivě z nich vybírat. Každý stroj má tři atributy, akceleraci, maximální rychlost a ovladatelnost. Všechny položky jsou velmi důležité a pokud máte na výběr, můžete zvážit, s jakou motorkou vyjedete do závodu. Na přímočaré a rychlé závody se bude hodit nějaké žihadlo, naopak na obtížné, kroutivé tratě bude lepší zvolit lépe ovladatelný stroj. Konkrétně tedy můžeme zmínit motorky jako Ducati Monster 620, Ducati S4, 748, 749s, 998r, 999, 999s a samozřejmě nechybí ani nejlepší kousky jako Ducati Monster 1000, Ducati Desmosedici V4 2005 nebo 999 F05. Z výčtu je tedy více než patrné, že všichni fanoušci motorek Ducati budou nad míru spokojeni. Zajímavých atributů se přitom dočkáte i při závodu a je například dobré sledovat a využívat přilnutí řidiče k motorce. Pokud totiž nedáte hlavu pomalu až do kolen, z vaší motorky maximální rychlost nevytáhnete. Při nízké poloze jezdce budete mít však problémy v prudkých zatáčkách, tudíž si musíte vše dopředu rozmyslet a naplánovat.

Nevýrazná grafika i zvuk

Graficky hra vypadá spíše průměrně a jedinou pastvou pro oči jsou nadupané motorky. Okolí je i na nejvyšší rozlišení a detaily poněkud rozmazané a především jednotvárné. Stále stejné tribuny (s odpornými diváky), zábrany a celkově trať nevypadá jako ve skutečném závodě, ale spíše jako položená před nějakou nepohyblivou tapetou. Jedinou omluvou je to, že v závodu při vysokých rychlostech si okolí příliš všímat nebudete. Zvuky nepobraly o nic více kvality a i ta nejsilnější motorka zní jako dvacet let stará babeta od souseda. Hudební výběr se naopak povedl, ale zamrzí menší počet písniček, občasné vypadnutí hudby a následná jízda v tichosti. Kam se vytratil adrenalin a napětí?

Ducati World Championship je pro mě zklamáním a nezachrání to ani široký výběr motorek, velký počet tratí a dobře motivačně postavená kariéra. Záporů je o mnoho více a jízdní model je u závodní hry to nejdůležitější. Na druhou stranu jsem se s hrou dobře a dlouho bavil, takže pokud máte opravdu rádi značku Ducati a nevadí vám arkádová jízda, klidně si k výslednému hodnocení přičtěte bodík a Ducati World Championship vyzkoušejte.

Ducati World Championship
Windows icon PC

Verdikt

Ducati World Championship mohl zářit ve všech směrech. Má dobrou licenci, z níž vyplývá spousta výhod. Má zajímavé nápady na trati, bonusky s triky na motorkách a v neposlední řadě i poměrně zajímavou kariéru. Co mu však chybí nejvíce, jsou dobré jízdní vlastnosti a ovládání. Později se dostaví také jednotvárnost a nuda, tudíž nám nezbývá nic jiného, než poslat tento nadějný titul do šedého průměru. Škoda.

Co se nám líbí a nelíbí?

Kariéra, velká nabídka kvalitních motorek a závodů, pár zajímavých atributů při závodě, grafické zpracování motorek a oddechová jízda opepřená adrenalinovými disciplínami.
Zpackané ovládání a především model jízdy, nereálné pády, zvláštně nastavená obtížnost, nedetailní grafika okolí a jednotvárnost závodů i okolního prostředí.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz