Code of Honor: Conspiracy Island Recenze Code of Honor 2: Conspiracy Island

Code of Honor 2: Conspiracy Island

taltos

taltos

11. 9. 2008 22:00
Reklama

Code of Honor 2: Conspiracy Island je pokračováním více než rok starého prvního dílu s titulkem The French Foreign Legion, který vás zavedl na Pobřeží slonoviny, kde jste bojovali s rebely během občanské války. Je to až ku podivu, ale tvůrci nemají dost a v rámci stejného francouzského týmu vás vysílají na jinou důležitou akci, kde musíte udělat pořádek a hlavně vystřílet všechno, co se hýbe. Zkrátka budgetová FPS.

Ostrov spiklenců vás potřebuje

Jak napovídá podtitulek hry, tentokrát se podíváte na malý ostrov kdesi v Pacifiku, který byl obsazen nepřátelskými jednotkami. Jako seržant Boulet, člen elitní francouzské jednotky se tedy se svými parťáky vydáváte zabránit nejhoršímu.

Ještě než se vůbec rozkoukáte, už připlouváte a vyloďujete se na slunném, palmami osázeném ostrově. Bohužel vás nepřivítají havajské tanečnice s namíchaným mojitem, ale pěkně nabroušení ostří chlápci, kteří touží po vašem čerstvém skalpu. Proti teroristické přesile nebudete na začátku sami, předstírat palbu s vámi bude i několik partnerů. Brzy se ale odtrhnou a vlastně to není vůbec na škodu, protože více než užitku přináší na bojiště zmatku.

Příběh hry se nedá srovnat ani s hrou na třetí housle či přehození na druhou kolej. Nebo s jakýmkoliv jiným pro tyto případy vhodným přirovnáním. Na začátku vám velení sdělí, že se v sektoru děje něco hodně špatného a že byste to měli se svým týmem prošetřit. Vyšetřovací metody jednotky jsou pak velmi jednoduché. Postřílej všechno, co vidíš. Postupně se dozvídáte o tajných dokumentech, o tvorbě tzv. „dirty bomb“ (špinavá nukleární bomba) přímo na ostrově - a jako správný hrdina se na vlastní pěst a prakticky bez souhlasu základny vydáte také zabít hlavního padoucha. Jak hrdinský to čin. Nečekejte žádná spojující videa, maximem je krátký a většinou velmi nelogický rozhovor mezi vašimi francouzskými spolubojovníky a základnou. Všichni bezpečně mluví plynulou americkou angličtinou, což je pro nás ponaučení: francouzský slovník s sebou na výlet do Paříže brát nemusíme.

Dvacet minut "zábavy" a dost

Code of Honor 2 má velmi ojedinělou vlastnost přestat opravdu rychle bavit. Na začátku se možná ještě chcete dozvědět o pozadí hry něco více, parťáci vás úkolují sestřelením snipera v kopcích a vyklizením cesty v jeskyních, ale po půl hodince hry se již v plné síle dostaví stereotyp a ztráta jakékoliv motivace. Ubíjející stísněné prostory v jeskyních (kde navíc nic vinou nepoužitelné baterky nevidíte), které mají snad každou  místnost stejnou, pouze protivníci v ní stojí jinak, vás vskutku dostane na lopatky. A pak už nepomůže ani trošku živější opuštěné vězení či boj s helikoptérou. Což je zde mimochodem mnohem menší výzva, než by odpovídalo realitě.

Hra tak upadá do stereotypních vod: uloží se checkpoint, vyběhnou dva protivníci, ty zabijete a jdete dál. Za dalším rohem vyběhne jeden protivník, z druhého rohu obratem druhý... Maximem taktického myšlení je  krytí za překážkami a vyklánění se. Občas také musíte zmáčknout tlačítko, otočit páčkou, či něco rozmlátit, abyste si zpřístupnili dveře nebo jinou cestu vpřed.

AI protivníků, která se jen tak nevidí

Další prvenství, které by si jistě hra ráda odpustila, je na poli stupidity a hlouposti nepřátel. Ti nepobrali během vývoje snad ani inteligenci kancelářského koberce, což se na jejich chování během boje velice podepsalo. Výsledek je jednoduchý. Vojáci slavnostně vběhnou na scénu, již dobře ví, že váš hrdina dorazil. A nad čím v takové chvíli přemýšlet - hrrr do boje. Jejich jedinými dvěma možnostmi „útoku“ je buď zběsilé pobíhání od kamene ke kameni (nebo jiným objektům). Nad účelem tohoto chování jsme dlouho bádali a došli jsme k tomu, že si pravděpodobně myslí, že vás tím natolik zmatou, že jiný jejich spolubojovník vás dostane jako na talíři. Jenže se zapomněli dohodnout, který to bude, proto tento „odlákávací manévr“ praktikují všichni na bojišti.

Druhou variantou je sprint přímo k vám, což má podobný výsledek jako v prvním případě. Jejich rychlou smrt. Za vše pak mluví fakt, že na střední ze tří obtížností nás protivníci nedokázali v přímém boji ani jedinkrát zabít. Osudným se nám tak zhruba uprostřed hry stala krabička s elektřinou, z které létaly smrtelné jiskry, náš hrdina se u rohu zasekl o neviditelný pixel a nebylo cesty zpět. Jak hrdinská smrt.

Kromě bídné AI nepřátel se navíc nedočkáte ani mnoha variant jejich vzhledu a umu. Dohromady se tak setkáte zhruba s pěti druhy vojáků, přičemž jediným zásadním rozdílným aspektem je zbraň, kterou svírají v rukou. Hadici plavící se ve vodě, kterou tvůrci nazvali hadem, počítat snad ani nemůžeme. O trošku lepší známku si hra odnáší z disciplíny arzenál zbraní. Kromě klasické pistole a granátů si tak potěžkáte brokovnici, bazuku, několik druhů samopalů a pušek (např. G11) a v základní výstroji nesmí chybět FAMAS, tedy speciální francouzská útočná puška. Ta se umí kromě velmi efektivní střelby změnit přidáním optiky i na účinnou odstřelovačku a dá se říci, že pokud vám nedojdou náboje, není nutné vytahovat jinou zbraň.

Zlatý Vietcong

Při hraní Code of Honor 2 budete s nostalgickou slzou v oku vzpomínat na, v té době špičkové, zpracování džungle ve Vietcongu. Zpracování džungle tam totiž graficky převyšuje i přes notný posun v čase dnešní Code of Honor 2. V něm se nedočkáte ničeho lepšího než krkolomných objektů v zalesněných stráních, nedetailních textur všech rostlin, keřů a celkově nevábných barev použitých v pozadí.

Vzhledem k tomu, že je na herním trhu zhruba tisíc zábavnějších, lepších a hratelnějších akcí, je jen velmi těžké najít nějaký argument pro koupi právě Code of Honor 2: Conspiracy Island. V drtivé většině aspektů je totiž na velmi slabém podprůměru a z tohoto hodnocení hru nevyvede ani příznivá budgetová cena, která by se u nás měla pohybovat na hranici 200 Kč. Tak snad jen herní doba? Ta činí něco kolem tří hodin, tak máte alespoň tuto hrůzu rychle za sebou.

Code of Honor: Conspiracy Island
Windows PC

Verdikt

Číselné hodnocení snad v tomto případě mluví za vše. Hráči, kteří se rádi nechávají hrami trápit budou jistě spokojeni. Ti ostatní jen dost těžko.

Co se nám líbí a nelíbí?

Útočná puška FAMAS, s kterou odehrajete prakticky celou hru, prvních dvacet minut vás hra ještě úplně nenudí
Tolik místa, kolik by zde bylo potřeba, pro záporné body nemáme
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama