Co je to Super Resolution, Frame Generation a Ray Reconstruction? | Kapitola 3
Seznam kapitol
V minulém díle naší série zaměřené na AI technologie grafických čipů jsme si velmi obrazně představili technologie DLSS jako je Super Resolution, Frame Generation a Ray Reconstruction. Dnes se na ně podíváme více do detailu.
NVIDIA Frame Generation
Frame Generation dorazila s verzí DLSS 3 pro grafické čipy od řady RTX 40. Jak už název napovídá, Frame Generation skutečně generuje, respektive dopočítává obrazové snímky, čímž dokáže výrazně vylepšit plynulost hry.
To si ukážeme na několika grafech s testy herního výkonu populárních her, kterými navážeme na kapitolu o Super Resolution.
Hogwarts Legacy
1440p, High, Ray tracing (vč. DLSS), porovnání DLSS – Super Resolution & Frame Generation
Alan Wake 2
1440p, Ultra, Ray tracing (vč. DLSS), porovnání DLSS – Super Resolution & Frame Generation
Horizon Forbidden West
1440p, Very high, porovnání DLSS – Super Resolution & Frame Generation
Testy dalších her můžete najít na PCTuning.cz. Aktivace Frame Generation přinesla sestavě s grafickou kartou Gainward GeForce RTX 4070 SUPER Ghost zhruba 60% zvýšení snímkové frekvence napříč všemi testovanými tituly. Významně tak umocňuje efekt funkce Super Resolution. U karet s nižším výkonem tak může být Frame Generation rozhodujícím faktorem.