Co je to Super Resolution, Frame Generation a Ray Reconstruction? | Kapitola 3
Seznam kapitol
V minulém díle naší série zaměřené na AI technologie grafických čipů jsme si velmi obrazně představili technologie DLSS jako je Super Resolution, Frame Generation a Ray Reconstruction. Dnes se na ně podíváme více do detailu.
NVIDIA Frame Generation
Frame Generation dorazila s verzí DLSS 3 pro grafické čipy od řady RTX 40. Jak už název napovídá, Frame Generation skutečně generuje, respektive dopočítává obrazové snímky, čímž dokáže výrazně vylepšit plynulost hry.
[3. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Frame Generation aneb FPS do nebes
V našem letním seriálu se věnujeme technologiím hlubokého učení NVIDIA a jejich konkrétním projevům ve hrách a výkonu. Pojďte s námi prozkoumat, jak rozdílné mohou být virtuální světy s využitím technologií NVIDIA DLSS a dalších – ať už chcete putovat galaxií, rozkrývat mysteriózní příběh, nebo létat na koštěti.
To si ukážeme na několika grafech s testy herního výkonu populárních her, kterými navážeme na kapitolu o Super Resolution.
Hogwarts Legacy
1440p, High, Ray tracing (vč. DLSS), porovnání DLSS – Super Resolution & Frame Generation
Alan Wake 2
1440p, Ultra, Ray tracing (vč. DLSS), porovnání DLSS – Super Resolution & Frame Generation
Horizon Forbidden West
1440p, Very high, porovnání DLSS – Super Resolution & Frame Generation
Testy dalších her můžete najít na PCTuning.cz. Aktivace Frame Generation přinesla sestavě s grafickou kartou Gainward GeForce RTX 4070 SUPER Ghost zhruba 60% zvýšení snímkové frekvence napříč všemi testovanými tituly. Významně tak umocňuje efekt funkce Super Resolution. U karet s nižším výkonem tak může být Frame Generation rozhodujícím faktorem.