Co je to Super Resolution, Frame Generation a Ray Reconstruction?
i Zdroj: Guerrilla Games
Hardware Článek Co je to Super Resolution, Frame Generation a Ray Reconstruction?

Co je to Super Resolution, Frame Generation a Ray Reconstruction? | Kapitola 2

Jakub Osička

Jakub Osička

Platformy Windows PC

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Super Resolution 3. Frame Generation 4. Ray Reconstruction

V minulém díle naší série zaměřené na AI technologie grafických čipů jsme si velmi obrazně představili technologie DLSS jako je Super Resolution, Frame Generation a Ray Reconstruction. Dnes se na ně podíváme více do detailu.

Reklama

Super Resolution

První pilíř DLSS - Super Resolution si otestujeme na populárních AAA titulech jako je například Alan Wake 2. Super Resolution má co dočinění s vykreslováním rozlišení hry. Grafický čip generuje menší než nativní rozlišení obrazovky, které je ale následně z více snímků dopočítáváno do vyššího rozlišení právě pomocí vytrénovaného algoritmu umělé inteligence. DLSS 2 se Super Resolution také začalo využívat výpočetní jádra Tensor, které poskytují svojí výpočetní sílu.

2-dil-testujeme-ai-technologie-nvidia-super-resolution-jako-prvni-linie-dlss
i Zdroj: PCTuning.cz

[2. díl] Testujeme AI technologie NVIDIA: Super Resolution jako první linie DLSS

V našem letním seriálu se věnujeme technologiím hlubokého učení NVIDIA a jejich konkrétním projevům ve hrách a výkonu.…

Jakub Osička
Obsah z PCTuning.cz

Super Resolution obsahuje několik profilů, ty doporučujeme postupně vyzkoušet a vybrat si takový, který vám přinese požadovaný výsledek při zachování kvality. V následujícím jsme s kartou Gainward otestovali FPS v několika titulech s finálním rozlišením vždy 2560 × 1440 pixelů. Prozatím jsme nevyužili technologii Frame Generation, o které bude řeč následně. Ray tracingové efekty vykreslování paprsků byly aktivní a volili jsme konzistentní základní profily grafického nastavení High/Very high/Ultra dle dostupnosti.

TitulOffQualityBalancedPerformanceUltra Performance*Ultra Performance vs. Off
Hogwarts Legacy6399115120131+108 %
A Plague Tale: Requiem5166717981+59 %
Cyberpunk 20772551626779+216 %
Alan Wake 242687992112+167 %
Horizon Forbidden West84102108112117+39 %

*Ultra Performance profil NVIDIA doporučuje používat až od rozlišení 8K a vyšších

Vizuál

Jak moc se v kvalitě obrazu projevují jednotlivé profily můžete vidět na příkladu ze hry Alan Wake 2. Rozostření je znatelné zejména na hranách plastové židle a poznávací značce automobilu.

Co je to Super Resolution, Frame Generation a Ray Reconstruction?
i Zdroj: Screenshot ze hry Alan Wake 2 od Remedy Entertainment / Grunex.com

DLSS Super Resolution tedy násobí snímkové frekvence při relativně slušném zachování kvality. Z výsledků testů vyplývá velmi výrazný nárůst FPS už při využití balancovaného profilu. Tato část testu zatím reflektuje pouze upscaling, navíc se zapnutými efekty ray tracingu. Co se ale stane, když přidáme Frame Generation?

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama