Co je to Super Resolution, Frame Generation a Ray Reconstruction? | Kapitola 2
Seznam kapitol
V minulém díle naší série zaměřené na AI technologie grafických čipů jsme si velmi obrazně představili technologie DLSS jako je Super Resolution, Frame Generation a Ray Reconstruction. Dnes se na ně podíváme více do detailu.
Super Resolution
První pilíř DLSS - Super Resolution si otestujeme na populárních AAA titulech jako je například Alan Wake 2. Super Resolution má co dočinění s vykreslováním rozlišení hry. Grafický čip generuje menší než nativní rozlišení obrazovky, které je ale následně z více snímků dopočítáváno do vyššího rozlišení právě pomocí vytrénovaného algoritmu umělé inteligence. DLSS 2 se Super Resolution také začalo využívat výpočetní jádra Tensor, které poskytují svojí výpočetní sílu.
Super Resolution obsahuje několik profilů, ty doporučujeme postupně vyzkoušet a vybrat si takový, který vám přinese požadovaný výsledek při zachování kvality. V následujícím jsme s kartou Gainward otestovali FPS v několika titulech s finálním rozlišením vždy 2560 × 1440 pixelů. Prozatím jsme nevyužili technologii Frame Generation, o které bude řeč následně. Ray tracingové efekty vykreslování paprsků byly aktivní a volili jsme konzistentní základní profily grafického nastavení High/Very high/Ultra dle dostupnosti.
Titul | Off | Quality | Balanced | Performance | Ultra Performance* | Ultra Performance vs. Off |
Hogwarts Legacy | 63 | 99 | 115 | 120 | 131 | +108 % |
A Plague Tale: Requiem | 51 | 66 | 71 | 79 | 81 | +59 % |
Cyberpunk 2077 | 25 | 51 | 62 | 67 | 79 | +216 % |
Alan Wake 2 | 42 | 68 | 79 | 92 | 112 | +167 % |
Horizon Forbidden West | 84 | 102 | 108 | 112 | 117 | +39 % |
*Ultra Performance profil NVIDIA doporučuje používat až od rozlišení 8K a vyšších
Vizuál
Jak moc se v kvalitě obrazu projevují jednotlivé profily můžete vidět na příkladu ze hry Alan Wake 2. Rozostření je znatelné zejména na hranách plastové židle a poznávací značce automobilu.
DLSS Super Resolution tedy násobí snímkové frekvence při relativně slušném zachování kvality. Z výsledků testů vyplývá velmi výrazný nárůst FPS už při využití balancovaného profilu. Tato část testu zatím reflektuje pouze upscaling, navíc se zapnutými efekty ray tracingu. Co se ale stane, když přidáme Frame Generation?