Call of Duty: přes dvacet let dominance, inovací a kontroverzí | Kapitola 2
Seznam kapitol
Od skromného začátku v roce 2003 až po miliardový fenomén. Call of Duty přepsalo pravidla FPS žánru a formovalo způsob, jakým hrajeme akční hry i online bitvy.
Rok 2007 přinesl nejen změnu pro samotné Call of Duty, ale i pro celý herní svět. Infinity Ward se rozhodlo opustit druhou světovou válku a udělat krok, který tehdy působil riskantně – přesunout sérii do moderního konfliktu. Výsledek? Call of Duty 4: Modern Warfare, hra, která změnila žánr FPS navždy.
Modern Warfare přineslo zcela nový styl vyprávění. Místo velkolepých historických bitev nabídla intenzivní, filmově vystavěné operace speciálních jednotek. Mise jako výsadek v Čečensku, infiltraci lodi na otevřeném moři nebo ikonická operace v Pripjati ukázaly, že moderní prostředí dokáže být nejen rychlejší, ale také osobnější.
Hlavním tahákem se však stal multiplayer, který nastavil standard, podle kterého se ostatní FPS řídí dodnes. Systém killstreaků, odemykání zbraní, prestiží a rychlého, svižného tempa způsobil explozi popularity online hraní. CoD 4 se stalo fenoménem, který definoval „moderní FPS“ pro celou jednu generaci.
V roce 2009 přišlo Modern Warfare 2, které šlo ještě dál – rychlejší hratelnost, ikonické zbraně a mapy, soundtrack Hanse Zimmera a především multiplayer, který z Call of Duty udělal kulturní událost. Série v té době zažívala období, kdy každý nový díl automaticky trhal prodejní rekordy.
Modern Warfare vytvořilo základ, na kterém Call of Duty stojí dodnes – ostré tempo, filmové momenty, přístupnost a neskutečně návykový multiplayer. Byl to přerod, který z dobré série udělal globální značku.