Call of Duty: přes dvacet let dominance, inovací a kontroverzí
Seznam kapitol
Od skromného začátku v roce 2003 až po miliardový fenomén. Call of Duty přepsalo pravidla FPS žánru a formovalo způsob, jakým hrajeme akční hry i online bitvy.
Na začátku nového tisíciletí se trh s FPS hrami měnil. V té době dominovaly tituly jako Medal of Honor nebo Half-Life, ale trojice vývojářů, která odešla z týmu 2015, Inc. po vydání Medal of Honor: Allied Assault, chtěla udělat něco víc. Tak vzniklo studio Infinity Ward – malé, ambiciózní a s jasnou vizí vytvořit nejautentičtější válečnou akci své doby.
V roce 2003 přišlo studio s prvním Call of Duty, hrou inspirovanou skutečnými operacemi druhé světové války. Série od začátku sázela na filmovost, skriptované scény a pocit, že hráč není osamělý hrdina, ale součást většího bojiště. Kooperace s AI vojáky, střídání perspektiv a plynulý rytmus misí vytvořily nový standard pro válečné FPS.
Hráči si okamžitě všimli rozdílu. Call of Duty působilo drsněji, hlasitěji a intenzivněji. Každý útok, exploze i přestřelka byly navrženy tak, aby působily jako scény z válečných filmů. V té době šlo o revoluční přístup.
Úspěch prvního dílu odstartoval sérii, která se v následujících letech stala nejen vlajkovou lodí war FPS, ale jednou z nejvýdělečnějších značek herní historie. A Infinity Ward právě tehdy položilo základ tomu, co mělo přijít: éře, která z Call of Duty udělá globální fenomén.