A.I.M 2
Před několika roky přišla na trh nenápadná hra A.I.M, která se v tehdejší nabídce trochu ztratila. Nešlo totiž rozhodně o žádnou zářící perlu a po vyhledání tohoto titulu jen stěží naleznete nějakou recenzi a ještě hůře článek, ve kterém by hra získala více než průměrné hodnocení. Nebyl špatný nápad udělat hru se vznášedly, vlastnícími umělou inteligenci, která létají po opuštěné planetě, kde je spousta míst na prozkoumání a střetů mezi různými klany. První díl však ztroskotal na slabé reklamní kampani, ztíženém ovládání a nepřehlednosti většiny dostupných prvků. Druhý díl přichází opět neohlášen, což však nemusí nutně neznamenat, že nenabízí dostatek inovací, nových herních možností a především zábavy.
Křížem krážem po světě
První díl A.I.M byl poměrně rychlou hříčkou a pokud jste se do hry opravdu pustili, za nějaké to odpoledne nebylo co řešit. Nemusíte se bát, že by se v pokračování něco podobného opakovalo. Tentokrát je přítomné opravdu rozsáhlé prostředí, navíc s možností přelétat mezi jednotlivými sektory, které dohromady tvoří velmi pěkný, komplexní a přitom různorodý svět.
Děj se zabývá starým problémem neustálých konfliktů mezi klany, které postupně vedly k tomu, že se nyní většina Mechmindů (tedy vznášedel, které jsou jedinými obyvateli světa) potuluje po světě na volné noze. Do tohoto zmatku se dostáváte vy se svým vlastním strojem. Byl jste vybrán jako vyvolený, který má změnit osud všech na planetě a díky páté generaci Mechmindů vyrukovat s nejsilnějším klanem a vše urovnat do pořádku. Jelikož ale začínáte zcela od píky, až po postupném vývoji svého stroje, prozkoumávání dalších a dalších sektorů a především získávání nových členů pro svůj klan, budete schopni splnit i hlavní úkol.
Prudká vpravo, přeskočit kámen, zažehnout přídavné motory…
Boj nepatří k nejlehčím, s jakým se můžete ve hrách setkat, a když se už s někým do potyčky pustíte, musíte opravdu dobře zvládat svůj stroj a především disponovat dobrým arzenálem. Se základním laserem, či kulometem totiž udoláte jen málokoho, zato s dokoupenými raketami, přídavnými kanóny a vylepšenými štíty se jedná již o trošku jiné kafe.
Na začátku hry si kromě jména vybíráte ještě své zaměření, podle kterého dostanete příslušné vznášedlo s různými vlastnostmi. Obchodník disponuje větším, těžkopádnějším plavidlem, které má však větší výdrž. Tzv. „kurýr“ je představitelem šikovnosti, obratnosti a rychlosti na úkor palebné síly a výdrže. Poslední, bojové vznášedlo, je kombinací obou předchozích a uplatnění s ním samozřejmě najdete především při drsných potyčkách. Podle typu stroje se pak také odvíjí charakteristický boj. Z toho totiž v případě potřeby můžete bojácně pláchnout a nepřítel vás ve většině případů nebude ani pronásledovat. A i kdyby ano, stačí doletět k nejbližší základně, kde platí přísný zákaz střílení a při porušení tohoto zákona jste díky blízkým kanónům na odpis.
Zakládání klanu a nákupy
Se základní výbavou i vznášedlem nezůstanete příliš dlouho a díky rychle se hromadícím krystalům si budete moci po chvíli hry dovolit nákup vylepšení vašeho arzenálu či štítů. Krystaly budete získávat z poražených protivníků, z prodeje nalezených věcí, ale především za splněné úkoly. Ty se většinou skládají z jednoduchých činností, jako je dovoz některé součástky do jiné základny, zkompletování kontejnerů a podobně. Hlavní příběhové mise jsou o poznání zábavnější a budete prozkoumávat opuštěné základny a dostane se i k boji, či hledání nových technologií.
Graficky je na tom hra mírně nad průměrem a u modelů Mechmindů i terénu bychom si dokázali představit více kvalitnějších pixelů. Výhodou na druhou stranu je, že hra nemá nikterak vysoké HW nároky a tak si ji i na průměrných strojích zahrajete plynule na vysokém rozlišení. Při souboji bohužel sledujete většinu času stejné efekty laserů, raket i následného výbuchů letounů.
Pokrok od prvního dílu?
A.I.M 2 není špatnou hrou. Pokud však nedisponujete dobrou znalostí angličtiny a o tento typ her nemáte vyložený zájem, nedokážete proniknout do všech zákoutí herního systému a možností. Tím se pro vás hra stane velmi strohou akcí, ve které vás po chvíli nemá co zaujmout. V opačném případě si však můžete užít hodiny dobré zábavy při budování vašeho klanu, prozkoumávání jednotlivých sektorů a vylepšování vaší lodi.
Verdikt
A.I.M 2 je hra, která vás nebude bavit první hodinu. Poté, co pochopíte herní principy, užijete si u ní několik zábavných večerů a nakonec ji zase můžete směle opustit, aniž by ve vás zanechala nějaké výraznější zážitky. A to jak dobré, tak i ty horší.