Zpět na článek

Diskuze: O radostech a strastech herního testingu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
12. 4. 2021 08:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Článek je obsahově pěkný. Bohužel dělení na části kvalitě moc neprospívá (na což nadávají diskutéři na všech portálech, kde se to objeví). Chápu, že se pak reklamy zobrazí třikrát. I když už méně chápu, jaký to má význam, pokud jsou pokaždé stejné. To je zadavatel reklam takový trouba, že si to nedokáže spárovat s čtenářem? Navíc je to designem stránky poměrně špatně rozlišené. Pokud chcete článek s co největším počtem zobrazení reklamy, tak nejméně invazivní bývá formát "obrazem", kde se listuje galerií s popisky delšími než u klasických screenshotů z her.

Ale k vývoji a testování: Já znám vývoj (neherní) z pozice vývojáře, i když s testery samozřejmě úzce spolupracujeme. Největší problémy obvykle pocházejí ze softwarového návrhu. Jak je psáno i v článku, vývoj softwaru je mladé odvětví a tím pádem ho stále sužují dětské nemoci. A takzvaný "agilní vývoj" tomu dvakrát nepomáhá. V podstatě to znamená, že jste schopni vypustit produkt v kratším termínu než u "vodopádu", ale na kvalitě se to nepodepisuje zrovna pozitivně. Začíná to právě návrhem. Je to jako kdyby obráběči ve strojírenské fabrice dali za úkol vyrábět kola, ale neřekli, jestli k bicyklu nebo k traktoru. Ten vyrobí ta k bicyklu, protože jsou jednodušší nebo traktorová, protože víc vydrží, ale ve výsledku obě zahodí, protože se bude montovat autobus. Ale je super, že ta zahozená kola, už prošla spoustou testů, které se taky zahodí.
V softwarovém vývoji prostě chybí kvalitní architekti. Na tyto posty jsou většinou povyšováni seniorští vývojáři. Jenže to je jako udělat stavebního architekta ze zednického mistra jakkoliv skvělého. Druhá varianta je najmout někoho z ulice, který to umí dobře okecat. Takoví naštěstí nevydrží dlouho, ale škody dokážou napáchat větší než ti povýšení "zedníci". Vzdělávání v tomto oboru je tristní a podle toho vypadají výsledky.

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
13. 4. 2021 16:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug. @Smaug. Ahoj, díky za chválu i kritiku - implementaci reklam pro nás zpracovává třetí strana, ale určitě bude docházet ke sledování a úpravám.

K vývoji a testování - souhlasím s většinou věcí, které byly řečeny, ale ty příklady jsou podle mě už trochu extrémní. Jasně, architekt toho ovlivní hodně (proto je těch kvalitních tak málo a jsou tak drazí), ale jestli firma opravdu funguje takhle neefektivně, tak ji nezachrání agile, waterfall ani Duch svatý :)

Je pravda že agile je v dnešní době takové zaklínadlo, které se objevuje úplně všude. Přecházet chce skoro každý, aniž by si byl vůbec vědom, co všechno to obnáší. Ne vždy je takový přechod vhodný, na druhou stranu si ale opravdu nedovedu představit efektivní herní vývoj, kde by se jelo waterfallem. Jistě, menší projekty o pár lidech by s tím neměly mít problém, ale velká studia o vyšších desítkách/stovkách zaměstnanců? Tam by waterfall měl velký negativní dopad. Možná by ten produkt byl ve výsledku o něco kvalitnější, ale taky mnohem delší a dražší - do takové míry, že by pravděpodobně vůbec nevyšel. Ostatně brzy chystám i rozhovor na tohle téma, kde přijde řeč mj. právě i na agile a peníze v herní branži.

The Undead End
The Undead End
Level 1 Level 1
9. 4. 2021 18:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

FYI, slovo "status" se skloňuje "statusem", "statusu" apod. "Statut" je jiné slovo s jiným významem.

Reklama
Reklama