The Walking Dead: Episode 2 - Starved For Help Recenze The Walking Dead: Episode 2 - Starved For Help

The Walking Dead: Episode 2 - Starved For Help

Lukáš Kunce

Lukáš Kunce

3. 7. 2012 22:00

Jó, ve světě chodících mrtvol to fakt není lehký. Pořád si sami musíte chránit vlastní krk, na něj se vám ještě pověsí dalších pár uřvánků a kvůli neustálému napětí si nakonec sami vytvoříte pořádně nepříjemnou paranoiu. A co teprv ta rána, když si začnete myslet, že se všechno obrací k lepšímu, a ony se rapidně ztenčí zásoby jídla. Protože na kus shnilé pečínky naše parta rozmlsaných hrdinů zrovna moc chuť nemá, hledá se jiné řešení. Tak se neflákejte a pomozte jim!

Tři měsíce pryč, co bude dál?

Po čtvrtroce společného soužití ve strachu by jeden čekal, že vztahy ve skupině se upevní a vzniknou nová přátelství. To ovšem neplatí o partě, kde roli nepsaného vůdce převzala ambiciózní Lilly, dcera toho víc než metrák vážícího parchanta s nemocným srdcem. Ten stále nenašel společnou řeč s naším hlavním skoro-hrdinou, a protože rodina má vždycky přednost, chudák Lee na tenhle dvojblok zůstává téměř sám. Naštěstí se pořád může opřít alespoň o rodinu nerozvážného Kennyho a svou drahou "adoptivní dcerku" Clementine.

Takhle to "fungovalo" alespoň ty tři měsíce, jenže bůh zombie apokalypsy nemá žádné zábrany a zásoby potravin se docela rychle zmenšují. Téměř desítka hladových krků se v téhle depresivní době zrovna nehodí a lov je kvůli přílišnému hluku rovněž vyloučen. Ale znáte to, naděje umírá poslední... A hle! Zázrak!
Co lepšího se vám v období nekončeného hladu může stát, než že se vám do cesty připletou dva mile vypadjící chlápci, kteří celé "rodině" nabídnou místečko na farmě. Na farmě, kde mají mlíko, máslo nebo sušenky! A maso! A ještě tam jsou pod ochranou elektrického plotu. To je hotový ráj. No jo, jenže The Walking Dead prostě není pohádka a ta farma taky úplně nevoní.
Tedy, jak komu... nebo... jak čemu?

Zlý či nezlý, to je fuk

Hned zkraje se hra chlubí obrazovkou s textem o tom, že vaše rozhodnutí ovlivňují vývoj příběhu. To snad platí, i když jen částečně. A ta část je tedy dost malá. Sice si můžete vybrat, kdo zemře, jestli vůbec zemře, či jak k určitému incidentu vlastně dojde, ale každá cesta vede k téměř stejnému konci. Samozřejmě nemůžeme opomenout přesah vašich voleb do událostí v dalších kapitolách – pokud jste někoho nechali zemřít v epizodě první, logicky se jeho přítomnosti nedočkáte v epizodách dalších. Stejně tak se s vámi dále vezou všechny názory a poznámky, které jste na adresu dalších přeživších dříve zaslali.

Těžko uvěřit, ale druhý výlet do světa Živých mrtvých byl ještě o kousek lepší než ten první. Děj nabral na obrátkách, událo se toho mnoho a i ty brutality a nechutnosti, které tedy máme nesmírně rádi, se objevily ve značně vyšším počtu. Do univerza zápachu a hniloby nás čekají ještě tři výjezdy – pokud si udrží stoupající tendenci kvality, pak před Telltale smekne klobouk celý svět. A teď už nám nevadí ani ta zastaralá grafika!

Veliká škoda. Veliká škoda, že nevedeme půlkové hodnocení. Takže aspoň takhle - Epizoda 2 je o půl bodu lepší než epizoda první.