Pirates of the Caribbean: The Legend of Jack Sparrow Recenze Pirates of the Caribbean: The Legend of Jack Sparrow

Pirates of the Caribbean: The Legend of Jack Sparrow

taltos

taltos

2. 8. 2006 22:38 12

Přesně před dvěma lety vyšel na světlo světa titul Pirates of Carribean, který měl doprovázet první díl stejnojmenného megafilmu. Hra to nebyla vůbec špatná. Svým originálním konceptem kdekoho překvapila a navíc disponovala slušnou grafikou. I tak se na ni názory značně lišily, především kvůli rozporuplnému bojovému systému a několika nedodělkům. Nyní, spolu s premiérou druhého dílu pirátské ságy, mohou fanoušci Johnnyho Deppa vzít za vděk dalším titulem. Pirates of Carribean: The Legend of Jack Sparrow doplňuje historky oblíbeného kapitána a stojí na klasickém konceptu zběsilého boje a jednoduchých puzzlů, který by měl na tomto poli, díky zaměření na dospívající hráčské publikum, všechny předpoklady úspěchu. Bohužel jen měl…

Vykládání retrospektivou

Jednou z mála věcí, která se autorům opravdu povedla, je vykládání děje. Na začátku dějství se ocitáte na šibenici, kde se Jack Sparrow (dabovaný Johnny Deppem – vskutku výtečně) snaží alespoň oddálit smrt jeho a Willa Turnera povídáním dobrodružného příběhu. Tím se snaží zaujmout přihlížející, stejně jako kata a my můžeme přitakat, že se mu to daří. Příběh vás zavádí na většinu filmových míst a navíc přidává (díky Jackově fantasii – musí přece děj zdramatizovat a především protáhnout) několik nových lokací jako zamrzlé pláně, čínský palác nebo doly. Místa, která navštívíme, jsou různorodá, stejně tak jako nepřátelé, a v pozdější fázi hry se příjemně obměňuje i nutnost trošku jiné hrací taktiky. Děj vás dokáže udržet v pozoru i přesto, že v samotné hře tolik napětí nepanuje a spíše „čekáte“ kdy už daný level skončí.

Podpásovkou ze strany autorů je však naprostá rezignace na nějaké slušné ovládání a interface uzpůsobenou pro počítače. Teď nemluvíme o samotné hře, ale pouze o úvodním menu! Takové problémy s pouhým výběrem mapy jsem již opravdu dlouho neměl a vlastně nikdy nevíte, jestli můžete použít myš nebo se pokusit přesunout šipkami (které mají podivně dlouhou odezvu). Neříkám, že jde o katastrofu, ale pouhé ukládání po splněné misi (během ní to nelze), vám dokáže solidně otrávit život. Korunu všemu nasazuje nemožnost jakéhokoliv nastavení kláves, stejně tak jako vizuální podoby! Hra se automaticky uzpůsobí nastavení vaší plochy v operačním systému, což není zrovna nejšťastnější. Jediné nastavení se pak týká titulků a hlasitosti zvuků.

Boj, boj a…zase boj.

The Legend of Jack Sparrow je klasickou mlátičkou, jakých na konzolích vidíme nespočet, avšak na PC se úspěšných povedlo jen pár. Ujímáte se jedné z postav (Jack a Will, kterého v pár misích vystřídá sličná Elisabeth), přičemž můžete na začátku hry zkusit i kooperativní hru. Pokud máte alespoň nějakou šanci, že byste do hraní někoho zatáhli, tuto možnost vám vřele doporučuji, protože se tím zážitek zlepšuje alespoň dvojnásobně. Umělá inteligence hrdiny, kterého zrovna neovládáte (můžete se mezi nimi libovolně přepínat, což však postrádá jakýkoliv smysl, jelikož jejich dovednosti i komba jsou zcela totožná), je totiž na úrovni houpacího koně. A to mu ještě křivdíme. Jejich nejoblíbenější činností (hrdiny, ne koně) je zasekávání se do různých objektů a sledování přesily, která se na vás řítí. Když se již do boje zapojí, o žádnou slávu se nejedná. Nakonec údery vašeho souputníka působí viditelně méně účinně, ačkoliv je na stejné úrovni jako vy!

Na to, že jsou souboje hlavním stavebním kamenem celé hry, si s nimi tvůrci nedali příliš práce. Což o to, nepřátel je dost, vypadají opravdu různorodě, ale všichni jsou stejně tupí, pomalu reagují na vaše pohyby a často se ani nesnaží útočit. Výjimkou jsou téměř neomylní lukostřelci, kteří vás svou přesností dokáží nadobro otrávit. Jinak vás čekají nejrůznější piráti, oživlé sochy z ocele (které musíte shodit do vody, jinak nejdou zničit), samurajové, mniši, vikingové a další havěť. Hůře je na tom nabídka vašich útoků, která sestává z lehkého a těžkého úderu, bloku, kopnutí a výbušných lahviček nebo házecích sekyrek. Všechny pohyby si můžete několikrát vylepšit za nasbírané peníze, které vypadávají z mrtvol a nejrůznějších rozbitých předmětů. Taktéž můžete vytvořit pár komb, ale na tento žánr se jedná jen o slabý odvar.

Zapoj hlavu, Jacku!

Kromě stereotypního boje vám autoři připravili také nějaké logické překážky. Jedná se většinou o jednoduché minihry, v kterých musíte zmáčknout správnou klávesu přesně na čas, otočit páčkou (dělat kruhový pohyb na klávesnici místo myši byl opravdu strašný zážitek), střílet dělem po člunech nebo správně přeházet výhybky v dolech. Nejedná se o žádné zapeklité úkoly a jejich řešení vám zabere vždy jen chvíli.

Kromě obyčejných nepřátel se velmi často potkáte s bossy. Ať už se jedná o střílejícího piráta, trpaslíka, svalnatého obra, čínskou samurajku nebo obrovitého draka, jejich potenciál zcela jistě nebyl naplno využit. Ve většině případů se totiž řešení scvrkává do primitivního mlácení, které trvá pouze o něco déle než v klasickém souboji. Občas sice budete muset utíkat, případně vypnout silové pole, ale tyto situace jsou spíše výjimkami a většinou si vystačíte s mečem nebo výbušnými lahvičkami. Škoda.

Zpracování pod úrovní prvního dílu

Grafika je na dnešní dobu jasným podprůměrem. Stejně tak se dají označit i opakující se animace, kvalita textur a další drobnosti. Prostředí se sice střídá, avšak postrádá cit pro detail a často se setkáte s šedou a zelenou barvou, což vám zrovna chuť do dalších bojů nepřidá. Postavy se zasekávají a celé ovládání je na hranici únosnosti. S gamepadem se vám sice bude hrát lépe, ale ani ten nezachrání zběsilou kameru, kterou sice můžete z části ovládat, ale někdy se zarazí na místě a máte problémy vůbec najít svého hrdinu. Naopak naprostou špičkou je hudba navozující filmovou atmosféru a především zvuky a dabing hlavních postav. Johnny Depp perlí každou chvíli a už jen kvůli jeho všudypřítomným poznámkám spolu s vypečenými situacemi stojí zato hrát dál. Jeho sarkasmus, ironie a klid i když má dvoumetrový meč na krku, jsou k nezaplacení. CGI animace, vyskytující se mezi vybranými misemi, se taktéž povedly a „herecké výkony“ v nich dosahují kvalit filmu.

Pirates of Carribean: The Legend of Jack Sparrow vám nabídne spoustu svižného boje, který ale není tak propracovaný, aby vás bavil déle než chvíli. Kamera, ovládání a zastaralá grafika jsou klasickými neduhy odfláknuté konverze a hru tak zachraňují jen kvalitní příběh, střídající se lokace a skvělý Jack Sparrow v hlavní roli. Všechny zmíněné neduhy a Šest hodin hrací nudy táhnou však hodnocení ke dnu...

Pokud patříte mezi skalní fanoušky filmu Piráti z Karibiku nebo Johnnyho Deppa a je vám mezi jedenácti a třinácti lety, hra by vás mohla zaujmout. Pokud přetrpíte stereotyp, ztížené ovládání a neposlušnou kameru, odměnou vám bude vtipný Jack Sparrow a vcelku zajímavý příběh. Všichni ostatní ruce a peněženky pryč!

Hra ve dvou na jednom PC, zajímavě vykládaný příběh, spousta lokací, vtipné poznámky Jacka a občas minihry a bossové.
Kamera a ovládání neuzpůsobené pro počítače, zastaralé grafika i animace, stereotypní boj a celý postup hrou, krátká hrací doba, strašná umělá inteligence počítačem ovládaného parťáka.