LEGO Batman: The Videogame Recenze Lego Batman: The Videogame

Lego Batman: The Videogame

taltos

taltos

9. 10. 2008 22:17 11

Hrdinové složení z kostek Lega na naše platformy zavítali již mnohokrát v různých podobách. A v hledem k jejich poměrně nečekanému úspěchu to vypadá, že se s nimi budeme setkávat i nadále a možná čím dál častěji. Travellers’s Tales, autoři Lego her, totiž mají v plánu zakoupit další licence a vyrazit na herní scénu se zcela novými, neotřelými hrdiny. Po několika veleúspěšných dílech Lego Star Wars a po posledním počinu Indiana Jones, se nám tak do rukou dostává nová postava. Ochránce Gothamu, Batman.

Batman a Robin, nerozlučná dvojka

Poměrně unikátní vlastností Lego Batman je fakt, že jeho příběh si nebere inspiraci ani ze známých filmů a dokonce ani z celé řady komiksů. Jeho příběh se tak dá označit za úplný originál, sloužící čistě pro vyprávění této pohádky s kostičky v hlavní roli. A dá se říci, že to celé věci jen prospělo, protože tvůrci měli alespoň volnou ruku ve vývoji, ve svých nápadech a mohli do hry zakomponovat průřez všemi známými záporňáky z dobrodružství Batmana a Robina.

Výsledkem je velmi plytký příběh, který nám vypráví o útěku známých vězňů a světe div se, o jejich pronásledování vašimi hrdiny. Nicméně i toto minimum zcela stačí k navození správné atmosféry, která je od první chvíle braná s nadhledem, což pochopíte hned z úvodních videosekvencí. Padouši jsou samozřejmě vždy nevinní, naše dvojice hrdinů se zase občas představí jako pěkní nemotorní šašci a takto se děj vyvíjí po celou dobu hraní.

Sbírání penízků a mlácení protivníků

Každou misi v jednotlivých příběhových akcích se zaměřujete na jednoho z padouchů. S tím si to také na konci misi „na férovku“ rozdáte, následně ho zatknete a odvedete zpátky za katr. Nutno podotknout, že tyto závěrečné souboje s bossy příliš obtížnosti nepobraly. Protivník na vás pošle pár svých přisluhovačů, na které vám stačí vždy jedna rána, a následně nějakou menší hádankou zneškodníte i hlavního nepřítele. Jednou sestřelíte protivníka svým „hákem“, jindy pod ním necháte spadnout rampu, nastražíte miny a nebo ho jednoduše umlátíte svými tvrdými plastovými pěstmi. A že bude do čeho mlátit. Autoři nezapomněli na širokou nabídku záporáků, kteří se vám velmi rádi ukazují před každou misí v kratších a velmi povedených komických sekvencích. Setkáte se tak se známými tvářemi, jako Joker, Catwoman, Riddler, Poison Ivy a samozřejmě nemůže chybět také tučňák.

Ještě před setkáním s hlavními bossy vás samozřejmě čekají desítky zločinců toužící po vaší „smrti“. Málo kdy se však stane, že by vám vzali i jediný život. Rozumíme, že hra má být ve všech ohledech user-friendly a především přístupná pro děti, ale obtížnost soubojů je zde nastavena až příliš nízko a jediná šance, jak ztratit život, je pádem do ztracena či zeleného slizu. A i když se přihodí tato nepříjemnost, stejně jako ve všech předchozích Lego hrách se nic neděje a pouze přicházíte o nějaké ty penízky nasbírané cestou. Těch je v misích opravdu ohromné množství a za jejich sbírání po misi dostanete nějakou tu odměnu a následně si na své základně můžete vylepšit obleky, zbraně a další vybavení.

Zhruba v polovině hry se situace obrátí a vy se postavíte do role padouchů z Gotham City. A právě dvojice Batman a Robin vám během vašich zločinných úmyslů půjdou po krku. Je to vskutku příjemná obměna a inovace, navíc když každou misí okusíte jiného padoucha disponujícího rozdílnou speciální vlastností.

Pohybový aparát a hádanky

Základem pohybu v misích je pro Batmana a Robina jejich přirozená vlastnost, kterou je používání přitahovacího háku na zdolání plošin nad nimi. Tuto možnost mohou však využít pouze na k tomu určených místech. V jiných případech se musí spokojit jen se svým nízkým výskokem. To by samozřejmě kolikrát nestačilo a tak tvůrci připravili specialitku v podobě různých převleků, které vždy nabídnou jisté vylepšení, díky kterému se dostanete dál. Robin tak umí nasávat Lego kostičky a skládat z nich různé věci, ovládat auta na dálkové ovládání nebo chodit po speciální metalických stěnách. Batman zase může nastražit bomby na dálkové odpálení nebo se pomocí takového menšího rogala dostat přes větší propasti. Práce s obleky není nijak náročná a vždy je radost sledovat, jakou hádanku si pro vás tvůrci připravili tentokrát.

Kromě speciálních kousků s obleky mají oba hrdinové v základní výbavě svého pohybového aparátu vystřelování „disků“, kterými můžete zneškodňovat i protivníky (díky kameře velmi málo využitelné), lezení po tenkých drátech, skládání mechanismů ze samostatných kostiček a samozřejmě ovládání pojízdných prostředků. Těch se ve hře dočkáme spousty a kromě různých druhů aut si vyzkoušíte i vznášedlo odsávající zelený sliz, výtečnou helikoptéru, motorku a samozřejmě nebude chybět ani vodní plavidla. Některé mise jsou dokonce strukturované čistě na jízdu v některém z těchto prostředků, což slušně oživí dosavadní hraní.

Prvním kamenem úrazu ve hře je spolupráce mezi oběma postavami během některých puzzlů a hádanek. Někdy je totiž zapotřebí spolupráce obou postav a pokud zrovna nehrajete s kamarádem kooperativní hru, může se vám lehce stát, že se na tomto místě zaseknete na několik dlouhých minut a budete se snažit parťáka dostat na konkrétní pozici. I když mají obě postavy tendenci držet se vždy blízko sebe, nemusí to být pokaždé na dobrotu a kolikrát se budete muset mezi jednotlivými postavami teleportovat a snažit se je navést na danou akci.

Soundrack z původního Batmana

Grafika samozřejmě zůstala beze změn z předchozích Lego her a tak zkušeného hráče nemá rozhodně co překvapit. Gotham City je v celistvém vzhledu „realističtějšího města“ a tento vzhled nám úplně nesedl. Ti, kteří hráli Lego Star Wars nebo Indiana Jones, nebudou mít problém rozeznat ani totožné zvuky. Hudba se dočkala oficiální adaptace ze stařičkého Batmana z roku 1989 a jen nás překvapilo, že Warner Bros nevyužil i hudbu z některých novějších filmových dílů.

Samozřejmostí je možnost zahrát si po projetí příběhové kampaně jednotlivé mise znovu ve volném módu, ve kterém si můžete vybrat libovolnou postavu, kterou si zpřístupníte. Takto se můžete tedy dostat i ke speciální objektům na nedostupných místech, ke kterým potřebujete některou ze speciálních vlastností jiné postavy.

Lego Batman je opět dobrou zábavou a musíme říci, že jsme ani nic jiného neočekávali. Nepříjemnosti z dřívějších Lego her přetrvaly, a tak se opět budete muset poprat s nepřehlednou kamerou a problémy ve spolupráci dvou parťáků. Také nás dost zamrzela absence online kooperativní hry. I přes tyto neduhy se jedná asi o druhý nejlepší Lego titul, jaký jsme měli možnost hrát. Samozřejmě po nepřekonatelných Star Wars.

LEGO Batman: The Videogame

Lego Batman není jen hrou pro děti, i když tomu svou nízkou obtížností trošku nahrává. To však neznamená, že se u něj nebudete dobře a hlavně dostatečně dlouho bavit.

Spousta hratelných postav, věcí na rozbití, hudba a zvuky, sympatická grafika, zajímavé pohybové činnosti v postupu vpřed