WorldShift Recenze WorldShift

WorldShift

Filip Sladký

Filip Sladký

14. 10. 2008 22:53
Reklama
Reklama

Ihned po prvním spuštění hry WorldShift od německých Black Sea Studios (např. Armies of Exigo) jsem si nemohl nevšimnout jedné zvláštnosti. Na úvodní obrazovce bylo možné pro start hry zvolit pouze ze dvou možností – LAN a Internet. Bylo mi to divné, jelikož jsem chviličku předtím prohlížel obal a zřetelně jsem si pamatoval zmínku o rozsáhlé singleplayerové kampani ze zadní strany. Pomalinku jsem už sahal po telefonu, abych kontaktoval svého oblíbeného soukromého detektiva, ale naštěstí jsem zanedlouho zákeřně ukrytou kampaň nalezl pod volbou “LAN”. Ne, že bych tuto skutečnost považoval za velký nedostatek, ale dle mého názoru to leccos prozrazuje. Ne nadarmo se totiž na internetu v souvislosti s názvem WorldShift objevuje zkratka MMORTS. Jak to tedy doopravdy je?

To vám nedaruju, emzáci!

Singleplayerová kampaň startuje velice působivým renderovaným intrem. Propracované detaily společně s atmosférickým hudebním doprovodem zabezpečují skvělý první dojem. Jakmile však intro skončí, pozitiv a slov chvály zbyde pomálu. Kampaň je dostatečně dlouhá, ale pokud obdivujete na real-time strategiích hlavně rozmanitost, budu vás muset zklamat. Škála dílčích úkolů není nejširší a po nějaké době tak hra upadá do stereotypu. Většinou dostanete poručeno popadnout nejbližší dostupnou hrstku bojovníků, dopravit se s nimi o kus dál na herní mapě a utkat se s nepříliš inteligentním nepřítelem. Párkrát si taky zahrajete na spasitele, když do spřátelené vesničky vtrhne partička zlých emzáků či podobné havěti, a nikdo jiný než vy nebude poblíž, aby z vesničky zachránil nebohé ženy a děti. Suma sumárum – kampaň pro jednoho hráče nehraje ve WorldShiftu prim. Přesuňme se tedy k multiplayeru!

Po bezproblémovém a svižném založení účtu na GameSpy jste připraveni rozdat si to bez servítek s kamarády na osmi mapách stvořených pro týmový deathmatch, případně v devíti kooperativních úrovních. Pro deathmatch jsou dostupné módy 1vs1, 2vs2 a 3vs3. Grandiózních bitev se tedy nedočkáte, ale v tomto případě to není na škodu. Velikost map odpovídá všem požadavkům kvality a díky tomu si na množství zábavy rozhodně stěžovat nebudete. Vaším primárním cílem v deathmatchi bude postupné obsazování nalezišť Xenolitu, což vám výrazně posiluje armádu a z toho logicky vyplývá, že čím větší počet zdrojů okupujete, tím máte větší šanci zvítězit. Za každou odehranou bitvu dostáváte herní bodíky, za které si můžete pořídit různá vylepšení. Zajímavé je, že zakoupené dovednosti už nezapomenete, což vás může občas mírně favorizovat oproti méně zkušeným protivníkům. A co že je to ten Xenolit? Látka, která se na planetě Zemi objevila po srážce s asteroidem přibližně v polovině 21. století. Moment! Jaký se teď vlastně píše rok?!

K dispozici jsou hned tři hratelné rasy – lidé, mutanti a mimozemšťané. Autorům se povedlo je skvěle vybalancovat, což ocení hlavně fanoušci multiplayeru. Dejte sbohem nevyrovnaným bitvám!

Na začátku každé hry budete vyzváni k výběru své základní armády. Máte povoleno zvolit si dva oficíry a hrstku “normálních” bojovníků. Pečlivě si přečtěte popisky všech jednotek a vyberte si takové vojsko, které bude vyladěné přesně dle vašeho herního stylu. Je libo útočit? Nebo se budete radši držet zpátky? Záleži jen na vás.

Kdo nehraje s námi, hraje proti nám

Kooperativní mód. Nejočekávanější část celé hry. Dva až tři hráči společnými silami prochází herními úrovněmi, plní skupinové úkoly, honí se za artefakty a v neposlední řadě svadí bitvy s mocnými šéfy emzáků. Zní to skvěle a navíc se to tak skvěle i hraje. Nemalou vadou na kráse je však to, že nemáte ihned k dispozici všech devět kooperativních map. Pro jejich získání musíte nejdříve splnit kompletní singleplayerovou kampaň, což nebude pro mnohé z vás zrovna tou nejpříjemnější činností, jakou si lze představit. Já jen doufám, že nejste měkkoty a nějaký ten čas tomu věnujete, odměna je totiž sladká. Co se týče online hratelnosti, mohl by snad jen v budoucnu vyjít patch, který by vylepšil ovládání vojska v soubojích. No, ruku na srdce. Bavilo by vás do nekonečna ovládat takticky negramotný dav a spoléhat tak na to, že umíte klikat rychleji na schopnosti než váš protivník?

Po technické stránce se WorldShift až na pár nedodělků velice vydařil. Prostředí jednotlivých map jsou dost působivá. Spousta nelineárních prostor plných zeleně, divokých zvířat a příslušných zvuků. Nesmím také opomenout velice zdařilé efekty počasí. Není to tak dávno, co jsem se navečer prokousával kampaní, když tu najednou problikl obrazovkou mohutný blesk s náležitě hlasitým doprovodem hromu. Abych pravdu řekl, nadskočil jsem asi tak pět metrů do vzduchu a po dopadu jsem byl upřímně potěšen, že židle zůstala suchá. A hudba? Ta statečně sekunduje grafickému zpracování. Klobouk dolů.

WorldShift se rozhodně nemusí v soudobé konkurenci real-time strategií stydět, ba naopak. I když autoři odflákli kampaň pro jednoho hráče, o hodiny a hodiny zábavy není nouze. Čert vem singleplayer, ta pravá zábava začíná teprve s přáteli při online kláních. Deathmatch, kooperativní mód a velká motivace v podobě získatelných odměn. Ti z vás, co věřili, že se bude WorldShift významně ucházet o pozornost na poli RTS titulů, měli naprostou pravdu.

WorldShift
Windows icon PC

Verdikt

Přitažlivě zpracovaná real-time strategie, která je určena převážně hráčům preferujícím online hraní.

Co se nám líbí a nelíbí?

Grafické zpracování, hudba, kooperativní mód a celkově multiplayer, cena
Odfláknutá kampaň pro jednoho hráče, místy stereotypní souboje, systém ukládání pozic
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz