Tom Clancy's EndWar Článek Tom Clancy’s EndWar

Tom Clancy’s EndWar

taltos

taltos

6. 7. 2007 22:00 1
Reklama

Polemizovat nad kvalitou titulů se značkou Tom Clancy by bylo zcela zbytečné. Ubisoft se zatím takřka vždy trefili do chuti hráčů, z čehož vzniklo hned několik velmi hratelných a dobře prodávaných sérií, jako Splinter Cell, Ghost Recon, či Rainbow Six. Před nedávnem se na výstavě UbiDays pořádně probíral chystaný projekt EndWar a s velkým očekáváním se měla ukázat i plně hratelná verze. K tomu nakonec bohužel nedošlo, takže se novináři dočkali „pouze“ další přednášky k rozšířenému traileru z úst známého vývojáře Michaela de Platera. I přesto se nedá autorům upřít spousta dobrých nápadů a originálních technologií, které do hry chtějí zařadit. Jejich honosných výroků o revoluci v žánru, zlomu v historii tvorby her pro konzole a dalších podobných výkřiků do tmy, si prozatím nebudeme příliš všímat a zaměříme se především na fakta.

Blízká budoucnost, která nás nemine?

Příběh začíná již v roce 2011, kdy společnými silami vystaví Evropská Unie a USA protiraketový deštník, tzv. „Space-Land-Air Missile“. Právě tato událost se však stane o několik let později důvodem, proč světové velmoci ztratí strach z nebezpečí atomové hrozby. Pak již nemůže nic zabránit hromadnému zbrojení, které vyvrcholí sestřelením americké vesmírné stanice „Freedom Star“. Navíc vzniknou rozpory i mezi velmocemi EU a USA, takže již nemůže nic zabránit tomu, aby roku 2020 začala třetí světová válka. Tu povedou tři velké strany, bojující proti sobě na všech frontách.

Velkým problémem je přitom i docházející ropa, jejímž největším vývozcem se postupně stává Rusko, které si této pozice také náležitě užívá. Konflikt by se měl během hry nadále vyvíjet, dočkáte se spousty dějových filmečků a zvratů, jak to v každé moderní RTS má být. Kromě hlavního příběhu budete prožívat i dílčí úkoly a boční děje, vyprávějící o menších, ale někdy o to lidštějších problémech nové války. Opřít se takto zhurta do tématu, které je horkou bramborou i pro současné Rusko, USA a evropské státy, je ze strany tvůrců hodně odvážný krok a můžeme jen doufat, že docházející ropa a spor ohledně protiraketového deštníku nevzroste v reálu do takových rozměrů, jaké jsou zobrazeny ve hře.

Tom Clancy’s EndWar
i Zdroj: Hrej.cz

Tři pohledy na svět – unikátní herní systém

EndWar nabídne možnost přepnout se do tří zcela rozdílných pohledů, v nichž se budou odehrávat rozličné operace. První z nich je globální 3D mapa, na které máte hezky zobrazenou celou Zemi. Můžete s ní bez problémů rotovat, vybírat si destinace, ve kterých chcete bojovat, a globálně přesouvat větší množství jednotek. Další možností je tzv. „taktická mapa“, kam se dostanete právě po předchozí volbě určité oblasti. Zde potom vidíte již konkrétní bojiště s podstatnými objekty, ikonky vašich jednotek a jejich rozestavení. Opět máte tedy možnost přesouvat své vojáky, nyní však již mnohem přesněji a přehledněji. Posledním pohledem na bojiště bude již profláknutější sestoupení kamery k vašim vojákům. Autoři se ale chtějí, díky nabídce dalších dvou zmiňovaných pohledů, vyhnout přílišnému oddálení od válečné vřavy. Podle jejich názoru by měl hráč prožívat každou vystřelenou kulku z hlavně svého vojáka, takže můžete také očekávat nízkou kameru nad bojištěm.

Tím se plynule dostáváme k tomu, proč autoři mluví o unikátním systému ovládání a celého hraní. Nebudeme polemizovat nad tím, jestli se autoři opravdu pro konzole rozhodli čistě z herního hlediska, nebo jim konverze na PC prostě jen nevynášela tolik peněz. Fakt je ten, že od prvního dne vývoje je EndWar specializován na PS3 a Xbox 360, podle čehož by mělo vypadat i ovládání hry. Po přiblížení těsně nad bojiště totiž nebudete mít na starosti všechny spřátelené jednotky, které budete složitými kombinacemi kláves ovládat. Na starosti budete mít pouze jednu skupinu, již budete přesně směrovat skrz krvavé bojiště. Ostatní jednotky poté ovládáte jednoduchými příkazy, jako tomu bylo například ve hře Brothers in Arms nebo ve sportovní sérii Madden. Své jednotky tedy posíláte do oblasti a doplňujete je přesným pohybem své vlastní skupiny. AI vojáků by mělo být natolik vyspělé, že sami zvládnou přeběhnout bojiště, krýt se za vhodné překážky a vracet nepřátelskou střelbu. Váš tým byste měli moci poskládat z různých druhů vojáků (mechanici, kulometčíci, …) a bojových strojů (tanky, helikoptéry, transportéry, atd.). Maximální počet by měl být potom dvanáct jednotek. Všechny tyto vymoženosti by měly na konzolách přispět k většímu prosazení žánru RTS, který se zatím nechytl především kvůli příliš složitému ovládání.

Tom Clancy’s EndWar
i Zdroj: Hrej.cz

Jednotky, kampaně a multiplayer

Tři singleplayerové kampaně také počtem odpovídají různým stranám konfliktu. Za Evropu budete válčit s European Enforcer Corps, nabízejícími především vyspělou techniku a rychlý boj. Americké jednotky Joint Strike Force vynikají především hi-tech výzbrojí a precizním přístupem a výcvikem k jakékoliv operaci. Poslední, ruské Specnaz Guard, již tradičně zastupuje hrubou sílu a velké množství jednotek na úkor jejich kvality. Ve hře se také mají objevit speciální jednotky Ghost Recon, Rainbow Six a organizace Third Echelon, všechny tolik známé z předchozích her s přízviskem Toma Clancyho. Každá kampaň by vám měla zabrat zhruba 12 hodin herního času, což se nám zdá mírně nadsazené, ale třeba nás autoři mile překvapí.

Do hry více hráčů se v případě EndWar vkládají snad ještě o něco větší ambice než do singleplayeru. Mód nazvaný Theatre of War by měl být základem celého multiplayeru a měl by nabídnout dlouhou, téměř nekončící zábavu v celosvětové válce. Systém vám po připojení do hry nabídne jednu ze tří stran, ke které se podle různých tabulek a hodnocení připojíte a snažíte se jí napomoci ke konečnému vítězství nad dalšími dvěma stranami konfliktu. Vašimi přáteli se tedy pro tu chvíli stávají všichni hráči pod stejnou vlajkou, se kterými se můžete vydat na nějakou velmi důležitou misi a společnými silami například zdolat hlavní blok obrany soupeře. Jindy zase můžete vyrazit na vlastní pěst za úkolem s menší prioritou a například jen poškodit protivníkovi dodávky elektřiny či zásob. Možností bude nespočet a podle celkového vývoje přes den hra nakonec vyhodnotí postup různých stran a zaktualizuje hranice a tabulky států. Pocit opravdové třetí světové války by měl být tedy stoprocentní.

Tom Clancy’s EndWar
i Zdroj: Hrej.cz

Originální prvky a svěží nápady nejsou jedinou devizou EndWar. Hra by měla také vynikat dopilovaným enginem Unreal 3, který zajistí maximální detailnost prostředí, zničitelnost veškerých objektů a realistické vykreslení budov, vojáků a dalších drobností na mapě. Autoři se snažili o velmi reálné přiblížení toho, jak by mohla taková válka vypadat, takže si rozhodně nepředstavujte nějaké futuristické technologie, teleporty a podobně. Na co se naopak můžete již nyní těšit, je více než 400 různých upgradů na zbraně, jednotky nebo budovy a technologie, které jsou nyní teprve ve výzkumu (např. orbitální lasery, monstrózní roboti atd.). Pokud se nedočkáme nějakého podstatnějšího odložení titulu, můžete revoluci v podobě EndWar čekat již v zimě roku 2008. A podle dostupných informací je opravdu nač se těšit.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama