Diablo 3 Článek Tenkrát na západě: Gamescom 2011

Tenkrát na západě: Gamescom 2011

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

11. 8. 2012 22:46
Reklama
Reklama

Čas utekl jako voda a nedlouho po E3 máme my hráči svátek v podobě další výstavy. A opět, stejně tak jako minulý rok, za humny a u sousedů. Teď však není naším cílem nalákat vás na to, co vás čeká a, doufejme i dík našim vstupům ani nemine, ale zrekapitulovat to, co se na výstavě událo právě před rokem.

A hned z kraje poslušně hlásíme, že za naší služby se nic zvláštního nestalo, což sice není nijak zvláště lichotivé, to jen berme v potaz fakt, že herní výstavy v poslední době nabraly proud tolik prosazovaný v čele s E3, kde se nic tak zásadního neukazuje. Jeden důvod za všechny může být ten, že kdo přijde s něčím zásadním, může být ušlapán v závalu toho méně exkluzivního, avšak početně převládajícího všude okolo. Ale dost bylo pláče, pojďme již hovořit konkrétně!

Výstava přilákala celkem na 275000 duší, což rozhodně není malé číslo, ba spíše naopak. A popravdě, nic se nemá přehánět a příliš velký počet návštěvníků umí být také dost dobře na škodu. E3 by mohla vyprávět, neboť to byl právě zájem veřejnosti o výstavu, který ji před lety málem zdiskreditoval a posunul na zcela vedlejší kolej.

Ti velcí

Výstavu odstartovaly konference velkých firem, kde Microsoft mimo jiné prezentoval svoji ideu posunout své Gears of War do dalšího rozměru a Sony se zaměřila především na novinky ohledně své PSN, obchodu a co se her týče, tak se nejvíce času dostalo Playstation Vita, jejímu hernímu propojení s PS3 a samozřejmě následně i vlastním titulům. Viz například Resistance: Burning Skies či Ubisoftem slíbený exkluzivní Assasin's Creed titul, jež nemá pouhým portem a z něhož se následně na E3 vyklubalo překvapení jménem Liberation. Avšak i původní PSP nebylo opomenuto a byla slíbena ještě jedna verze.

Ani prezentace EA nezůstala pozadu a vedle nových záběru z Mass Effect 3, který si nás všechny konečně podrobil, nám přivezli velmi rozpačitě působící nejnovější přírůstek do série Need For Speed, The Run, ukázali další Fifu, jak jinak, a mnohým k radosti pak předvedli vytouženého vyzyvatele kralujícího CoD – Battlefield 3, a ukázali, jak se hraje multiplayer a představeny byly i detaily kooperačního režimu. Battlefield sice nakonec CoD neporazil, ale ukázal se jako velmi silný soupeř odnášející si jak vysoká hodnocení, tak i slušná prodejní čísla (pět milionů kusů během prvního týdne).

Záplava

Zaklínač 2 se nám již prezentoval na našich monitorech, nově jsme ale dostali konkrétnější informace ohledně chystané Xbox 360 verze a s tím související ujištění, že se nového obsahu dočkají i majitelé PC verzí. To se pak skutečně stalo a jak Xbox, tak i PC reedice si v Levelu odnesly velmi vysoká hodnocení a ani hvězdami se po právu nešetřilo.

Ubisoft nám v akci předvedl multiplayer nového Ghost Recon: Future Soldier, z něhož se vyklubala také kvalitní hra. Z méně závislého koutku se pak na nás do slova a do kamene dovalilo oznámení, že Rock of Ages v brzkém termínu dorazí na Steam a tam také nakonec pěkně zaválelo.

V MMO koutku jsme měli také možnost zahlédnout některé velmi zajímavé tituly – Wildstar byl především svou stylizací rozhodně jedním z těch milých překvapení. Dalším takovým bylo oznámení World of Battleships jež navazuje na neméně úspešné World of Tanks a v té době ještě nespuštěné World of Warplanes. Dalším neméně zajímavým titulem byla War of the Roses od Paradoxu, jež se zabývá stejnojmenným historickým obdobím a rok poté, tedy zanedlouho, vstoupí do uzavřené bety. Třešničkou pak byl Crytek a jeho oznámení, že jejich v Asii velmi úspěšný F2P titul Warface zamíří i na západní trhy, a tedy konečně i k nám. Račte si také povšimnout abecedního zařazení právě zmíněných her.

Kolem a kolem

Bleskově pak již jen připomeňme další zajímavé tituly, na které naše výprava narazila. DotA 2, jež před nedávnem vesele a překvapivě ku prospěchu všech vyřešila spor o jméno, se prezentovala CGI ukázkouukázkovým turnajem a na závěr i stále trvajícím odkladem. Nintendo představilo zpětně nekompatibilní Wii a přišlo s oficiálním datem vydání pro The Legend of Zelda: Skyward Sword, jež si pak zde u nás odnesla více než sympatickou devítku. Milovníci hororu poplakali nad detaily spin-offu Silent Hill: The Book of Memories, jež se tváří jako čistá akce, a museli si spravit chuť na stále nejistě vypadajícím, avšak i přesto velmi ambiciózním Luciusovi.

Opomenout pak ale určitě nesmíme RPG koutek, kde jsme měli možnost vidět ukázku z dnes již konečně vydaného a silně návykového Diabla 3 a představení detailů z neméně povedeného Skyrimu.

Závěrem se již jen sluší říci, že se Gamescom v posledních letech vyvíjel a rozvíjel a poslední ročníky dávaly jasně najevo, že se s touto výstavou rozhodně má počítat a cílem je přinejmenším konkurování samotné E3. A kdoví, třeba letošní, na velká oznámení opět skoupější, E3 předznamenává nějakou skutečnou pecku na Gamescomu. Každopádně, držte palce naší výpravě a sledujte naše zpravodajství z místa činu!

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz