Star Wolves 2 Recenze Star Wolves 2

Star Wolves 2

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

6. 7. 2007 22:00
Reklama

Nestává se to sice moc často, ale přeci jen, čas od času se z herního lůna vyklube titul, který i přes slabou prezentaci zasáhne mnoho hráčů. Něco takového se před dvěma lety povedlo studiu Xbow prostřednictvím vesmírného RPG Star Wolves. Odměnou bylo v průměru solidní osmičkové hodnocení spolu s uznalým hráčským respektem. Jenže žádná pohádka netrvá věčně. Druhý díl měl udržet laťku přinejmenším stejně vysoko, poupravit pár detailů a celkově vnést zase trochu čerstvého vakua do vesmíru.

Ve vesmíru nic nového

Zcela logicky příběh navazuje na první díl s tím, že se na časové přímce posuneme jen o necelých deset let kupředu. Stále panuje nevraživost mezi znepřátelenými stranami vetřelců, pirátů a ostatních lidí. Především hráči kovaní prvním dílem se budou cítit jako ryby v jezírku. K tomu dopomáhají i staří známí hrdinové. Na jednu stranu je fajn pokračovat v příběhu přesně v linii, v níž se odehrával i první díl, ovšem na stranu druhou mohou začít vyvstávat pochyby, zdali vývojáři neuvěřili své myšlence přespříliš.

Skutečná volnost

Jak už bylo řečeno, Star Wolves jsou vesmírnou RPG, s čímž se pochopitelně pojí i způsob a styl hraní. Podstatná je snaha o co největší volnost, což se povedlo dotáhnout na velmi solidní úroveň. Sice to nelze chápat doslova, neboť jistý posun v příběhu musí být designéry zaručen, ovšem míra vlastního volby v případě přijmutí, nebo odmítnutí vedlejších questů je skutečně obrovská. Do podobně velkých rozměrů nabobtnal i vesmírný systém, jehož mapa s vzezřením spletité pavučiny nabízí pádné důvody, proč by se měli do hraní pustit i opravdoví dobrodruzi. V tomto ohledu připomínají Star Wolves 2 legendárního Freelancera, ve kterém bylo objevování skrytých systémů příjemným zpestřením a navíc bylo možné tajné červí díry použít v pozdějších fázích hry k všeobecnému prospěchu.

Staří známí

Zaměříme-li se blíže na skupinu Star Wolves, její složení je od minula prakticky nezměněné. Hlavním vlčákem a zároveň vůdcem smečky je pochopitelně sám hráč, jemuž hned od úvodu sekunduje věrný parťák Ace. Postupně se k vám připojí i zbytek tlupy, jmenovitě například podfukář Heretic, génius Phantom, sličná Astra, nebo prsatá dvojice operátorek mateřské lodi. Všechny hratelné postavy mají propracovaný strom schopností, které musíte, ostatně jako v každé jiné RPG, s rozmyslem rozvíjet. Každá z postav se totiž vyznačuje vlastní specializací a ke zdárnému splnění těžších misí nastupuje do popředí prvek vzájemné spolupráce. Bohužel, jednotlivé úkoly, a především ty, co nemají s hlavní zápletkou mnoho společného, si jsou navzájem velmi podobné a mnohé z vás začnou po čase nudit.

Pusto

Půjdeme-li v kritice tímto směrem ještě dál, ani zmíněná rozlehlost systémů nedokáže kompenzovat naprostou vesmírnou pustinu, v níž dlouhé minuty nezakopnete o žádnou kolem letící loď. V porovnání s reálným vesmírem by bylo vše v pořádku, ale s ohledem na to, že se děj odehrává v době, kdy lidé osídlili mnoho ostatních planet a vedou intergalaktickou válku, to působí doopravdy nepatřičně. Nakonec, člověk aby se v tom vzduchoprázdnu bál vlastního stínu. Možná právě pro zmíněnou vylidněnost není ani samotný akt letu vesmírem ničím zábavným. Lodě dosahují malých rychlostí a i když je zde možnost časového urychlení, stejně strávíte minimálně třetinu hrací doby civěním do prázdna, nebo významnými pohledy směrem k hodinám na zdi.

Přitom bych neviděl jako problém umístit do jinak skvěle zpracovaného systému upgradu vesmírných plavidel něco jako legendární startrekovský Warp pohon. S ním by bylo létání nejen rychlejší, ale rozhodně i mnohem efektnější. Dost možná by vám na něj stačily i finance, ke kterým se dostáváte skrze splněné mise. A pokud vám nevadí repetitivnost vedlejších úkolů, možná byste si vydělali i na Warp pohony dva. Jinak řečeno, o peníze není nouze, čili upgrade jako takový po nějaké době postrádá smysl.

Nejen smrtelné klinče

Jestli vám přijde, že se toho od prvního dílu moc nezměnilo, v klidu pokývejte hlavou i u odstavce řešícího technické zpracování. Jistý posun kupředu je v celkovém pohledu na hru znát, ovšem při bližším zkoumání přijdete na to, že změny nejsou nikterak zásadní. Co mě zaráží nejvíce je přetrvání zásadních chyb, například nepříjemného zasekávání vlastních lodí o jiné objekty. O to hůř celá situace působí, když větších objektů, jež mohou činit problém, mnoho nepotkáte. Mohl jsem se potom stavět třeba na ucho, ale mateřskou loď zaklesnutou do smrtelného sevření jedné z několika základen jsem zkrátka nevyprostil. Alespoň mi k tomu hrála na pozadí působivá hudba, kterou se ale v průběhu dosyta přejíte.

A pohádky je nejspíš konec

Takhle by se dala ostatně zhodnotit celá hra, trpící v první řadě na mohutnou obsáhlost a na obtížné hledání cesty nejen k hráčům mimo množinu hardcore. Ze začátku tak mohou i zarytí vyznavači RPG juchat nad hutnou porcí spletitých menu, všemožných upgradů, nových schopností... ale postupně všichni přijdou na to, že podruhé stejná kaše už nijak výjimečně nechutná.

Star Wolves 2
Windows PC

Verdikt

Pokud by byli Star Wolves 2 vydány jakožto datadisk, hodnocení by bylo v tomto případě přívětívější. Faktem ale zůstává, že hra je alespoň dle vývojářů plnohodnotným pokračováním, postradajícím dle mého názoru větší dávku invence, snahu zbavit se přetrvávajících chyb a celkově chybí i takový ten obecný smysl a nadhled, proč se do prakticky totožných Star Wolves pouštět nanovo.

Co se nám líbí a nelíbí?

Rozsáhlé pole působnosti, vysoká dávka volnosti, propracované RPG prvky, upgrade lodí, návazanost na první díl
Přehnaná podobnost s prvním dílem, nedotažené technické detaily, opakující se náplň vedlejších úkolů, zdlouhé přelety vesmírem, celkově náročné, nepřístupné střednímu proudu
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama