Star Wars: Lethal Alliance
Prostředí Star Wars a videoherní průmysl spolu koketují už spoustu let, během nichž stihla (nejenom) studia patřící Lucas Arts vyprodukovat neuvěřitelné množství SW her různých žánrů i kvalit. Se slzou v oku vzpomínám na probdělé noci u titulu Dark Forces II: Jedi Knight, který nasadil laťku sci-fi akcím po čertech vysoko, že byste lepší Star Wars hry spočítali na prstech jedné ruky pyrotechnika v invalidním důchodu.
Handheldová novinka Star Wars: Lethal Alliance (vychází jak pro PSP, tak pro DS) se však do zlatého fondu SW her nezapíše, neboť kanadský tým Ubisoft Montreal trestuhodně nevyužil obrovský potenciál, kterým hra disponuje.
Kdysi dávno v jedné daleké galaxii…
Imperiální armáda ovládla bez odporu celou galaxii, neboť se všichni bojí hněvu imperátora. Tajně se však začíná formovat aliance rebelů, za níž nestojí nikdo menší princezna než Leia, které vydatně asistuje Kyle Katarn (ano TEN Kyle Katarn). Na planetě Coruscant se mezitím mladá twi’lek jménem Rianna nechává rebely najmout na špinavou žoldáckou práci, protože má sama s Impériem několik nevyřízených účtů. Jak jste jistě poznali, tak se příběh odehrává mezi třetí a čtvrtou epizodou filmové série. No a když dodám, že cestou zavítáte i na Hvězdu smrti, kde potkáte Darth Vadera, tak snad každý fanda Star Wars zavýskne nadšením a poběží si Lethal Alliance koupit.
Blaster do každé rodiny
Když už jsme u toho střílení, možná je na čase připomenout, že je SW: Lethal Alliance 3D akce viděná z pohledu třetí osoby. Ve svém principu něco mezi Larou Croft a Princem z Persie, což zní na první pohled docela lákavě. Ne už však na pohled druhý, kdy člověk pozná, že si hra z obou titulů bere jen to horší. Prvním nepovedeným prvkem je ovládání. To je sice širé na míru možnostem handheldu PSP, ale tak nějak špatně – horkou jehlou.
Stačí se podívat na nepříliš šťastně vyřešené zaměřování. Levým analogem ovládáte pohyb a zadními tlačítky L a R rotujete kamerou, což ještě docela funguje. Celý systém se však zhroutí v okamžiku, kdy se na vás sesypou nepřátelé (a že je to na každém rohu). Rianna (a s ní i kamera) se zaměří na nejbližšího nepřítele a zadní knoflíky v přestřelkách nehýbou kamerou, ale přehazují cíle, což činí boje velice nepřehledné, nemluvě o tom, že se uklikáte než zaměříte objekt, který má Rianna za zády.
Hlavní hrdinka není žádný rytíř Jedi a tak její arzenál tvoří hlavně blastery, od pistolky až po sniperku. Aby to nebylo milovníkům lightsaberů líto, na souboje zblízka Rianna vytáhne něco jako světelnou kudličku, kterou se po nepřátelích zuřivě ohání. Čas od času vás příjemně překvapí minihra, kdy se Rianna křečovitě drží Zeea, zatímco prolétají skrz různá nebezpečné území. Pokud si vzpomínáte, jak Obi-Wan v Epizodě II pronásledoval nájemnou vražedkyni tím, že se chytil její sondy, dokážete si představit, jak minihra vypadá. Celkově je ale hratelnost nemastná neslaná, jako by se hra nemohla rozhodnout jestli se má soustředit na akci, na skákání nebo na minihry.
¨Technické zpracování
Nechte rytíře Jedi spát
Tvůrcům Star Wars: Lethal Alliance se povedlo dokonale zabít obrovský potenciál Star Wars licence, protože se hra špatně ovládá, otravuje spoustou technických chyb a trpí nedostatkem nových a zajímavých nápadů. Je to zkrátka naprosto průměrná akce, která ničím nevybočuje z šedivého průměru a možná právě to jí nedokážeme odpustit.
Verdikt
Star Wars: Lethal Alliance mohla být dobrá hra, ale na kolena ji sráží špatný design úrovní i ovládání a nicneříkající příběh. Star Wars si prostě zaslouží víc.