Star Wars Empire at War: Forces of Corruption Recenze Star Wars Empire at War: Forces of Corruption

Star Wars Empire at War: Forces of Corruption

Ondřej Novotný

Ondřej Novotný

20. 2. 2007 23:26
Reklama

Han Solo, Talon Karrde nebo Jorj Car’das – všechna tato jména z filmových nebo knižních příběhů Star Wars mají jedno společné: zálibu v balancování na hraně zákona, zálibu v pašeráctví. Podobnou cestou jako oni se kdysi vydal i Tyber Zann, hlavní hrdina Forces of Corruption, datadisku k jedné z nejlepších realtimovek loňského roku - Empire at War. Zatímco však tři výše jmenované postavy byly víceméně v jádru stále dobráky, Tyber touží pouze po vlastním prospěchu a pomstě Impériu, které ho kdysi vyhodilo ze své akademie. A ačkoli jako charakter mezi dalšími přítomnými hrdiny spíše zapadá, hraní za něj a jeho organizaci Zann Consortium je skvělá zábava.

Everyone has a price

Star Wars Empire at War: Forces of Corruption
i Zdroj: Hrej.cz
Pašerácká frakce nedisponuje na rozdíl od povstalců nebo Impéria posledními výdobytky vojenské techniky, a tak si musí na své cestě za úspěchem pomáhat jinými prostředky. Uplácení, zastrašování, pirátství, únosy – to jsou jen některé metody Tybera a jeho lidí, díky nimž mohou získávat nad planetami částečnou nadvládu. Na taktické mapě, dobře známé z původního titulu, se tak při hraní za pašeráky objevuje u každé nepřáteli okupované planety tlačítko „Spread Corruption“, kterým lze na tomto vybraném světě pomocí speciální jednotky provést některou ze zmíněných zákeřností. Určité typy korupčních misí vyžadují pouze splnění předem daných podmínek, ty ostatní pak zahrnují i pozemní nebo vesmírnou bitvu, v níž je třeba tu někoho zajmout, tu zničit nějakou významnou budovu, nebo například něco ukrást. Ze zkorumpování planety pak pramení pro hráče celá řada výhod, jako je odhalení detailních plánů nepřátelské obrany, možnost obchodu na černém trhu, sabotáže některé z důležitých struktur a za pár kapříků i volný průlet okolo nepřátelských vesmírných lodí na orbitě. Samozřejmě je možné planetu normálně dobýt, ale korupce představuje (většinou) jednodušší a (téměř vždy) zábavnější formu získání určité kontroly.

Způsob boje Zann Consortium se odráží také v příběhových misích, které nezřídka mívají alespoň částečně stealth charakter a svojí atmosférou dají vzpomenout na podobné úrovně z legendárního Red Alertu. Koneckonců není divu – vývojářské studio Petroglyph, jež za hrou stojí, vzešlo právě z bývalých zaměstnanců Westwoodu, kteří chovali mise tohoto typu ve velké oblibě. Právě netradiční pojetí pašerácké kampaně dává datadisku náboj, jenž v původním a často poměrně repetitivním EaW občas chyběl. Už počáteční level, vzpoura v imperiálním vězení na Kesselu, rozhodně nepostrádá grády, ale to hlavní přijde až později. Pocit prázdnoty, který na hráče dýchne při proplouvání okolo trosek první Hvězdy smrti, zběsilý útěk před droidekami v továrně na planetě Hypori, nebo zoufalý souboj se smečkou rancorů na Dathomiru, to jsou ty chvíle, kvůli nimž si každý Star Wars pozitivní prostě musí FoC koupit a vyzkoušet.

Thrawn, Xizor a ti další

Star Wars Empire at War: Forces of Corruption
i Zdroj: Hrej.cz
Ano, v kampani se kromě několika dobře známých a naopak i zcela vymyšlených postav představí i pár méně proslavených hrdinů, s nimiž jsme se mohli setkat především v různých knihách z rozšířeného Star Wars univerza. Fanoušky románů Timothy Zahna určitě potěší přítomnost velkoadmirála Thrawna, znalce Shadows of the Empire zase výskyt zločinného prince Xizora. Z charakterů pocházejících z pera scénáristů Petroglyphu je asi nejzajímavější Urai Fen, Tyberův tajemný pobočník, jemuž se v boji nablízko může rovnat skutečně jen málokdo.

Jako každý správný datadisk obsahuje samozřejmě i FoC řadu nových jednotek a budov. Vyjma zmiňovaných droidek stojí za zmínku zejména gigantický imperiální Executor, rebelům zase přibyly třeba nabušené B-wingy a z příslušníků Consortia nelze nevzpomenout tzv. ewok handlery, kteří připevňují na nebohé ewoky bomby a poté je posílají vstříc nepřátelským cílům. Že by malá výtka směrem k Lucasovým filmům? Těžko soudit, každopádně jako oživení fungují tyto jednotky výborně. Z nových budov pak zaujmou především ochranné bunkry pro pěchotu, jež opět připomenou zmiňované westwoodí tituly.

Rozuzlení

Star Wars Empire at War: Forces of Corruption
i Zdroj: Hrej.cz
Vizuální zpracování už je sice skoro rok staré, stále však představuje ve svém žánru velice slušný nadprůměr. Při bližším zazoomování sice jednotky nevypadají nijak krásně, ale zdálky nabízí EaW i FoC nádhernou podívanou, mimo jiné také díky tomu, že všechny planety doslova hýří nejrůznějšími efekty prostředí. O hudbě Johna Williamse se snad ani nemá cenu více rozepisovat – podobně jako u původní hry totiž kombinuje to nejlepší ze všech filmů a výborně podbarvuje veškeré dění na obrazovce.

Není co dodat - Forces of Corruption je naprosto parádní rozšíření původní hry, které nemá výraznějších nedostatků. Trochu vylepšit by možná zasloužila umělá inteligence a její stále stejná schémata útoků, ovšem na nejvyšší obtížnost dá stejně každému zabrat až až. Hrací doba se pohybuje okolo 10-12 hodin, což sice není zrovna mnoho, ale na datadisk jde stále o vcelku přijatelné číslo. V tom samém ohledu už je však méně přijatelná cena, která byla u nás stanovena na necelých třináct stovek. Přesto však zdůrazňuji: stojí to za to!

Star Wars Empire at War: Forces of Corruption
Windows PC

Verdikt

Po všech stránkách zdařilý datadisk, který dodává novou šťávu místy až moc repetitivnímu obsahu Empire at War. Třetí strana navíc znamená vítané oživení i pro skirmish a multiplayer.

Co se nám líbí a nelíbí?

Výtečná kampaň, nová pašerácká frakce, zajímaví hrdinové a parádní audiovizuální zpracování.
Nic podstatného, snad jen cena a občasné kiksy umělé inteligence. Povinnost vlastnit původní EaW už stejně všichni fandové Star Wars splnili.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama