Hrej.cz Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent Recenze

Splinter Cell: Double Agent

michal.jonas

michal.jonas

14. 11. 2006 23:38
Reklama
Reklama

Docela nedávno jsem se tu rozplýval při recenzi Xboxu 360 verze stealth akce Splinter Cell: Double Agent, která se skutečně povedla. Zároveň jsem však přemýšlel o tom, jak bude asi vypadat verze pro PS2. Situace je dnes totiž taková, že v případě multiplatformových titulů bývají verze her pro současné platformy výrazně horší, než verze pro PC a next-gen konzole. Rovnou prozradím, že je PS2 (ale i Xbox, Gamecube a snad i Wii) verze SC: Double Agent výjimkou co potvrzuje pravidlo. Hra se totiž povedla způsobem, který jsem nečekal.

Stejný příběh, nová hra

Dosti zrnitá, ale přesto solidní grafika jen těžko překoná předešlé Splinter Cell tituly pro PS2. Rozhodně je však sympatické, že se společnost Ubisoft nespokojila jen s ořezaným portem Xbox 360 verze, ale vytvořila v jiném interním studiu víceméně úplně odlišnou hru, která je šitá na míru možnostem konzolí současné generace. Jediné co je ve všech verzích SC: Double Agent stejné, je příběhový základ. Ve většině dalších prvků už se verze hry pro next-gen platformy a platformy současné generace dosti výrazně liší.

Odlišně navržené menu PS2 verze asi nikoho nepřekvapí, ale o poznání větší balíček příběhových videí už určitě ano. Xbox 360 verze totiž obsahovala docela málo doprovodných filmečků, takže si hráč musel řadu nezodpovězených otázek buď vydedukovat sám, nebo s pomocí dalších hráčů na fórech. PS2 verze je v tomto ohledu daleko sdílnější. Vzhledem k tomu, že nabízí víc příběhových filmečků, které jsou navíc delší, tak jsou všechny otázky zodpovězeny, což by se mohlo hodit i těm co už hráli Xbox 360 verzi.

Jiné úrovně

Jak už je výše uvedeno, tak se obsah PS2 verze znatelně liší od toho, co nabízí Xbox 360 verze. Tím nemyslím ani tak lokace, v nichž se jednotlivé mise odehrávají, ale spíš náplň misí samotných. Například první úroveň se sice také odehrává na zamrzlém Islandu, ale za bílého dne a v úplně jiné části ostrova. Ve vězení pak třeba Sam prochází jinými částmi než v Xbox 360/PC verzi a jinak se dostává ven ze své cely. Jiná je v PS2 verzi i nabídka úkolů. Jak Third Echelon, tak teroristé chtějí po Samovi plnění odlišných příkazů, které navíc vyžadují daleko větši spolupráci s NPC postavami, což je velký přínos.

Velkých změn doznala například spolupráce s mladým agentem v první misi, která byla v Xbox 360 verzi zpracována snad až příliš primitivním způsobem. V Xbox 360 verzi se mladík Samovi skoro vůbec nepletl do cesty, takže s ním nebyla žádná velká práce. V PS2 verzi však Sam jeho služeb využívá v daleko větší míře, což si vynutilo implementaci jednoduchého kontextového menu. S jeho pomocí lze mladého agenta bez problémů zastavit, nebo přivolat.

Drobné změny

Kromě propracovanější spolupráce s kolegou v první misi vás pak v průběhu hry čeká i častější kontakt s plukovníkem Lambertem z Third Echelon, ale i s velitelstvím teroristů. Malá drobnost, ale potěší. Některé prvky jsou však s Xbox 360 verzí přeci jenom shodné. Platí to o hudbě, pohybových animacích, zbraňovém arsenálu i ovládání, které odpovídá namapování tlačítek na Xbox 360 ovladači. PS2 verze hry naopak neumožňuje rozstřílení světelných zdrojů v úrovních, schovávání se ve skříňkách a postrádá i užitečnou minimapu, která se v Xbox 360 verzi tolik osvědčila. Částečně to však vynahrazuje 3D mapa v OPSATU, která k pohodlné orientaci postačí. Potěšující je návrat k osvědčené verzi HUDu, která na rozdíl od Xbox 360 verze graficky indikuje agentovu viditelnost a hlučnost.

Tutoriál jak má být

Kritizované tréninkové mise z Xbox 360 verze naštěstí v PS2 verzi k dispozici nejsou. Nahradila je klasická instruktážní videa známá z předešlého dílu, která hráče včas informují o tom, jak má danou akci provést. Tato videa jsou navíc interaktivní, takže v nich hráč sám mačká příslušná tlačítka gamepadu a vidí, jakou akcí na to Sam ve hře reaguje. Díky tomu vám ovládání přejde velmi rychle do krve a celkově jde o daleko intuitivnější podobu tutoriálu, než nabídla Xbox 360 verze.

Drobných změn doznal podle očekávání i multiplayer, který kromě online podpory v podobě hry žoldáků proti agentům, nabízí i samostatnou kooperativní kampaň, jejímž základem je spolupráce dvojice agentů při překonávání celé řady překážek. Podobnou spolupráci ostatně využijete i v sólo kampani, kde však právě díky ní vzniká řada poměrně humorných situací. Když například Sam překoná s kolegovou pomocí překážku a nechá jej za sebou, tak mu hra u další překážky nabídne pomoc kolegy znovu. Problém je v tom, že kolega nikde na blízku není, protože jej Sam nechal kdesi v zadu. Samovi pak s překonáním překážky pomůže neznámá síla, které to Sam oplatí, když k sobě přitáhne neviditelného kolegu, což působí značně komicky. Podobných chyb se tvůrci měli vyvarovat!

Závěr

Původně jsem od PS2 verze Splinter Cell: Double Agent moc neočekával. Spíš jsme měl za to, že půjde o chudě působící port vyšperkované Xbox 360 verze. Skutečnost je však taková, že mě Double Agent pro PS2, jako úplně jiná hra, opravdu příjemně překvapil. Za cenu horšího audiovizuálního zpracování totiž nabízí spoustu nových nápadů i vylepšenou presentaci příběhu, kterou mu Xbox 360 verze může jenom závidět.

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent
Windows icon PC
Xbox icon Xbox
PlayStation icon PlayStation 3
PlayStation icon PlayStation 2
PlayStation icon PSP
Xbox icon Xbox 360
Nintendo GameCube icon GameCube
Wii icon Wii

Verdikt

Starší konzole se nemusí vůbec bát, Sam Fischer si pro ně připravil vlastní verzi dvojitého agenta, která svým modernějším kolegům přinejmenším pěkně šlape na paty.

Co se nám líbí a nelíbí?

Odlišnost od Xbox 360 verze, v podobě nových úrovní i úkolů, možnost řízení činnosti druhého agenta, tradiční HUD, perfektní integrace video tutoriálu do úvodní mise, titulky a solidní prezentace.
Stejná grafika jako v minulém díle, neinteraktivní lokace, bugy v kooperaci s druhým agentem, absence minimapy, Sam od minula zapomněl několik pohybů.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz