Sly Cooper: Thieves in Time Recenze Sly Cooper: Thieves in Time

Sly Cooper: Thieves in Time

Jiří Pavlovský

Jiří Pavlovský

11. 4. 2013 22:39 4
Reklama
Reklama

Jsou herní série, které začínají velkou peckou a postupně vyhnívají do vytracena. A jsou hry, které na začátku zařadíte do kategorie „ale jo, celkem se to dá“... ale s každou další hrou jsou vybroušenější a vybroušenější. A to je případ i Sly Coopera, zvířecího Arsena Lupina, lupiče gentlemana. Dlouho žil tenhle kriminální živel ve stínu Jaka a Daxtera či Ratcheta a Clanka, ale čím dál víc se mu dařilo z toho stínu dostávat. Což zase nebyl takový problém, protože Jake hodil Daxtera do žita a i Ratchetovi poslední dobou taky nějak rezne hasák (ne, to vážně není žádný dvojsmysl). Takže by se mohl říct, že Sly vyhrává kontumačně. Ale i to je vítěství. Ano, na lehkost a hravost svých protivníků pořád ještě tak úplně nemá, ale rozhodně už se stal hrou, která stojí za povšimnutí. A za zahrání.

ZPÁTKY K ŘEMESLU

Už se zdálo, že se lupič gentleman Sly Cooper uklidnil a usadil se - jenže pak se objevilo nebezpečí, které ho znovu odpálilo na bobovou dráhu zločinu. Tentokrát je v ohrožení celý jeho rod a aby napravil situaci, musí cestovat nejen po celém světě, ale i po celém čase. Staré Japonsko, Divoký západ, pravěk i orient - o pestrost máme postaráno.

Vrací se samozřejmě nejen Sly, ale i jeho kámoši. Jako obvykle, nebudete s nimi hrát najednou, ale každý bude mít své vlastní mise... a občas se k nim přidají i Cooperovi předci. Což opět přináší nové nápady a novou hratelnost.

Příběhy z jednotlivých světů jsou rozděleny do uzavřených epizod, takže sice budete procházet stále stejné prostředí několikrát, ale pokaždé budete dělat něco jiného, půjdete někam jinam a s jinou postavou. Samozřejmě, nejvíc času strávíte v chlupaté kůži Sly Coopera, ale hru neprožijete jen s ním. Pokaždé, když si odskočíte zpátky do své tajné základny, můžete si vybrat, s kým vyrazíte do boje. Obyčejně je jen jedna nebo dvě možnosti, které vás vedou dál, ale nic vám nebrání si čistě vyrazit do města třeba s hrochem.

BYLO NÁS TŘI

Každý z hrdinů má samozřejmě své finty. U Sly Coopera je to jasné. Bude skákat, plížit se, šplhat – prostě plošinkovat. Občas dostane šanci pomoci své berly (nemůžu si pomoci, ale pořád mi s ní připadá jako imitace papeže) okrást některou ze stráží... nebo jí může použít prostě jen k boji. Ale nedoporučuju, Sly není zrovna vazoun. Na mlácení je tu hroch Murray. Od toho můžete čekat hulkoidní bojové scény (stejně jako u ostatních postav, i tady si můžete za nakradené peníze kupovat vylepšení svých schopností i ničivější bojové údery). Murray taky dokáže házet věcmi a překvapivě odhalí v jednu chvíli i své něžnější a transvestitické já a rozjedete s ním taneční mezihru. No a pak je tu ještě želvák Bentley, expert na počítače. Ten bude bojovat jak na svém obrněném invalidním vozíku, tak v cyberprostoru. Ten má asi nejpestřejší hratelnost. Budete ovládat na dálku řízené autičko (které se umí převlékat za slepici) a v cyberprostoru bojovat v různých minihrách připomínající staré počítačové střílečky.

Kromě téhle legendární a zábavné trojky se vrací i Slyova úhlavní láska/nemesis, inspektorka Carmelita (jediné z mála postav, která se spoléhá na střelnou zbraň) a samozřejmě, Slyovi předci. V každé epoše na vás čeká jeden, každý se svou vlastní nabídkou schopností. Máte tu nindžu (a šéfa suši restaurace) Rioichi Coopera, ostrostřelce Tennessee Kida Coopera (umí zpomalovat při přestřelkách čas), pramývala a zloděje pterodaktylích vajec Boba Coopera, jednoho z týmů Alibabových čtyřiceti loupežníků Salima Al Kupara, nebo rytíře sira Galetha Coopera.

A kdybyste pořád měli pocit, že to bude nuda, tak sám Sly občas nahodí převlek, který mu poskytne nové schopnosti (a nějaké původní sebere, abyste to neměli zase tak jednoduché).

KUPŘEDU DO MINULOSTI

Z výčtu jmen Cooperových předků je asi jasné, do jakých období se podíváte. V každém ze světů bude váš základní úkol stejný: Dostat předka z bryndy a pak s jeho pomocí porazit hlavního zlouna. Jenže pokaždé bude váš předek trochu jiný, takže i vaše úkoly budou jiné. Navíc, jak jsou světy rozsekané na jednotlivé úkoly (mezi kterými si můžete ve svém provizorním úkrytu dokupovat nové chvaty a jiné vymoženosti), tak se rychle střídají i jejich typy. Od nenápadného sledování, přes focení důležitých míst až k průnikům do tajných základen. Budete utíkat z vězení, trénovat pračlověka, pomáhat otvírat suši restauraci, utíkat z vězení, svádět stráže, pátrat po zmizelém předkovi, chytat ryby, lítat s helikopterou, bojovat s obřími roboty... a samozřejmě, hlavně se plížit mezi hlídači a překonávat nejrůznější pasti

Nebo se budete jen tak rozhlížet kolem. Podobně jako v minulém díle, ani tady nebudete svazováni lineárními zásadami plošinovek, ale ocitnete se ve městech, která můžete zkoumat a samozřejmě demolovat. Jsou tu kromě peněz ukryté zlodějské masky, láhve s tajnými zprávami (které vám umožní přístup do sejfu) a poklady, které musíte včas donést do skrýše. Můžete na to kašlat jako tuberák těsně před smrtí a držet se čistě příběhu... ale když nebudete hledat, kde nechal tesař díru... a v díře své úspory... tak nezískáte peníze na další udělátka.

Tedy, ne že byste je extra potřebovali, hra sice není vyloženě zívačka, kterou byste odehráli i v kómatu a s uříznutýma rukama, ale pokud jste zkušenější hráč, asi pro vás nebude velkou výzvou. Zábavou ano. Jak kvůli hláškám, tak díky grafice, která sice není omračující ale je stylová – a animované mezifilmy dávají hře toho správného ducha starých pulpových románů.

ZUBY ČASU

Jasně, všechno není úplně perfektní. Třeba, aby řeč nestála, bych si postěžoval na zbytečně dlouhé nahrávání mezi jednotlivými úseky... a taky možná na zbytečně složitý způsob ovládání. Když se Slyem skáčete, tak jedním tlačítkem pokrýváte výskok... a druhým pak přistání na speciálních, modře jiskřících místech. Ano, dává to nějaký smysl, ale není to úplně nejelegantnější. Taky kamera občas zlobí, ale to už člověk bere u plošinovek jako povinnou stížnost. Něco jako když vám holka říká „ty už mě nemáš rád“, Prostě to patří k životu.

Thieves in Time je hezká, zábavná hra, jejíž výhodou jsou radikální změny prostředí. Ve chvíli, kdy už vás začne něco nudit, přijde nový svět, noví předci a nové možnosti hraní. Svět nejsou sice extra rozsáhlé, ale jejich prolejzání vám nějaký čas zabere – a navíc se vám během hry stále otvírají nové lokace. Ne každá mise je sice pecka, ale i tak vás většina z nich bude bavit a většina z nich má nějaký zajímavý nápad. Hra sice zase tak moc nového nepřináší, ale dobře kombinuje osvědčené fígle.

Sly Cooper je zas o něco vybroušenější přírůstek do čeledi mývalovitých... ale i když je hra pohodová, chybí tu něco, co by agresivně táhlo hráče dál. Něco, co by vám nedovolilo vstát a co by vás nutilo rozehrávat další a další mise. Možná, že to je spíše poklidnějším tempem hry, která vás nabádá spíš ke zkoumání světa než k zběsilému sprintu do finiše.

Ale co, někdy stojí za to se jenom tak projít.

Sly Cooper: Thieves in Time
PlayStation icon PlayStation 3
PlayStation Vita icon Vita

Verdikt

Zase o něco lepší Sly Raccoon, který vás tentokrát protáhne celou historií. Víc prostředí, víc postav, víc schopností – o hodně víc hratelnosti.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz