SiN Episode 1: Emergence Recenze SiN Episodes: Emergence

SiN Episodes: Emergence

lukvod@seznam.cz

lukvod@seznam.cz

14. 5. 2006 22:55 27
Reklama
Reklama

Už je to nějaký ten měsíc, kdy jste si na Hrej.cz mohli přečíst preview o této hře. Před pár dny jsme zase vydali článek obsahující rozhovor s Richardem „LEVELORD“ Grayem, spoluzakladatelem Ritual Enterteinment a jedním z nejrespektovanějších level designerů na světě. A nyní, v krásném květnovém měsíci si můžete konečně přečíst finální verdikt z plné verze. Jestliže máte chuť na pořádnou akční jízdu, SiN je právě pro vás!

Pohlcující příběh a nové postavy

Ne, že by se jednalo o nějakou bombu, plnou nečekaných situací a událostí, zahalenou do tajemného hávu, jako to umí J.J. Abrams, ale díky hratelnosti budete procházet dál a dál a nebudete moci přestat, dokud nebudete u konce. Je to jako s krásnou ženou (či mužem); pomalejší rozjezd předehry střídá samotný akt, který zase přechází do brutálního finiše, po kterém budete naprosto vyčerpáni, avšak neskutečně spokojeni. Zkrátka a jasně, čím více minut prožijete ve světě SiN, tím více ho budete milovat a hrát.

Děj se odehrává 4 roky po skončení prvního dílu. John R. Blade jde stále po krku Elexis Sinclaire, šéfky megakorporace SinTEK. Ta totiž vytváří nebezpečně návykovou drogu s názvem U4, která by měla pošoupnout evoluci lidstva o pár milionů let dopředu. V pokračování se kromě starých známých setkáte i s novými postavami, především hlavním epizodním záporákem Viktorem Radkem (to jméno nezní moc anglicky, což?), kterého Blade podezřívá z distribuce této drogy a spojenectvím s Elexis. V první epizodě se toho víc nedozvíme, ovšem dle oficiálních stránek můžeme odvodit, že nás čeká ještě dalších osm epizod, což slibuje další množství zábavy. Nutno podotknout, že následující epizody by měly vycházet každý půlrok. Hru dohrajete za 4 až 5 hodin, což sice není kdovíjak dlouhá doba, ale takhle intenzivní zážitek nepřinesla už dlouho žádná hra.

Druhou důležitou postavou, tentokrát stojící po vašem boku se stává mladá a velice krásná Jessica Cannon. Celkem drsná a odvážná holčina, běhající v sexy koženém oblečku, která pro zbraň a ostré slovo nechodí nikdy daleko. Především na adresu Elexis vypustí několikrát její oblíbené „Bitch“. Právě Jessica, podobně jako Alyx z Half-Life 2, bude leckdy stát při vašem boku v tvrdých bojích. Jinak vše zůstalo při starém, stále s vámi spolupracuje technický specialista JC, který vám pomocí mikrofonu dává užitečné rady a v některých situacích zachrání i váš krk.

Nonstop akce od začátku do konce

Jestli existuje nějaké slovo, vystihující SiN, je to prosím pěkně „dynamika“. Protože takhle svižnou akční jízdu, kterou představuje právě SiN jsme tu dobrých pár let opravdu neměli. Stále se něco děje, příběh se žene kupředu, NEEXISTUJÍ žádná hluchá místa, prostě pořád jen akce a akce, která je však výtečně vyvážená a především královsky provedená. Design lokací je dosti povedený. Od tajných laboratoří, přes velká prostranství, vlakové nádraží, stoky, různé kanály, až po luxusně zařízené sídlo firmy onoho „bad boye“. Hra je především o přestřelkách a těch si užijete do sytosti. Po většinu času budete procházet po vlastních nohou, někdy se však poštěstí a autem pro vás přijede Jessica, se kterou prožijete sakra adrenalinovou jízdu. Ano, mluvíme o automobilech…

Zvláště pak v posledních částech hry vyprázdníte nespočet zásobníků do vašich protivníků. Přestřelky se dají nazvat podivným spojením „luxusně old-schoolové“. Protože nemusíte ani moc přemýšlet a jen držet pravé myšítko a střílet, střílet, střílet. Velký podíl na úspěchu má také zahrnutý fyzikální model, který se naplno projeví právě při přestřelkách. Kusy všeho, ať se jedná o nábytek, skla, ale i těla vojáků se vznášejí v jemném krvavém oparu. Na obrázcích to možná působí přehnaně, ale jakmile si to prožijete na vlastní kůži, budete si podobné situace vychutnávat. Slovo chaos je v tomto případě na místě. Ale jelikož je akce vlastně pořád, musíte si dávat pozor na životy. Ty jsou dobíjeny podobně jako u Half-Life2, tedy buď z automatů s vyměnitelnými zásobníky, sbíráním menších lékárniček vypadávajících z mrtvol či rozstřelením léčivého zásobníku, v jehož oparu si nějaký ten život můžete nabrat zpět.

Málo nepřátel, málo zbraní

Ve hře je pouze několik málo typů nepřátel. Z těch lidských se jedná o tři kousky. První z nich je běžný voják, jehož základní výbava čítá buď pistoli, brokovnici či samopal a samozřejmě nezbytné granáty. Stačí pár ran do břicha, či jedna kulka do hlavy, po níž následuje velice efektní, trochu brutální, ale neskutečně potěšující rozstřelení lebky, při které kromě červeného obláčku uvidíte i mozek onoho chudáka. Druhým typem je ten samý voják, ovšem s jetpackem na zádech. Humorné je prostřelení jetpacku, jelikož začne voják poletovat sem a tam a tuto zábavnou estrádu ukončí explicitním výbuchem, plným červené barvy. Posledním je obrněnec podobný tomu z Freedom Fighters, mající takovou menší podobu „bezbolestné“ z prvního dílu filmového Predátora. Docela sranda ho potkat. Objevují se tu ale také mutanti, kteří nejsou zas tak nebezpeční, stačí pár ran brokovnici do hlavy a účinek se ihned dostaví. Mutantů jsou také tři druhy. Kromě malého skákajícího šmejda plivajícího kyselinu, můžete potkat zmutovaného vojáka či přerostlého prasopsa, který vám dá relativně zabrat. Kromě lidských a mutantích protivníků na své cestě potkáte i kulometné stropní věže a létající robůtky s kulometem.

Zbraní, které se vám dostanou do rukou není mnoho, ale to vůbec nevadí. Ze začátku si vystačíte s pistolkou, v pozdější fázi okusíte brutální sílu brokovnici a samopalu. Co dokáže granát, také poznáte. Výhodou je, že každá zbraň má alternativní mód střelby, čím se dostáváme výsledných šest kousků. S každou zbraní můžete nepřítele praštit pěkně po hlavě, což na protivníky skoro nevyužijete, ale na rozbíjení beden je to jako vyšité.

Umělá inteligence a audiovizuální zpracování

Jednou z mála negativních věcí, na které jsem narazil, je právě umělá inteligence. Tolikrát autory opěvovaná, že se dokáže přizpůsobovat hráčově taktice, je klasicky průměrně provedena. Žádné krytí, žádné taktické manévry, prostě nic. Občas vám sice přiletí pod nohy granát, když se někdy déle schováváte, ale to je asi tak vše, co může překvapit. Po zbytek hry na vás nepřátelé nabíhají nejkratší možnou cestou, což je někdy sice pěkně o hubu, jelikož parta vojáků ve vaší blízkostí může znamenat rychlé opuštění světa, takže si musíte dávat pozor, ale raději bych viděl spolupráci nepřátel podobně jako tomu bylo u F.E.A.R.

Hra běží na Source enginu, tedy na tom, který nám představil Half-Life 2. Grafické zpracování se tedy drží v nadprůměru, ale nedosahuje takových kvalit jako samotný HL2. Někdy jsou textury opravdu v nízkém rozlišení, chybí HDR efekty, které by však v příští epizodě již měly být. Povedené jsou však modely postav. Nejvíce kvalitně je vyvedena Jessica, kterou sice svou mimikou Alyx netrumfne, ale dosti se jí přibližuje. Dále pak mrcha Elexis zaujme především svými vymodelovanými ňadry, která se efektně pohupují přesně tak, jak mají (až se budete nudit, zkuste si na internetu najít něco o Biance Beauchamp, která stála Elexis modelem). Toho si všimnete při jednom ze snů, kdy tuto svůdnou ženu uvidíte v plavkách. Grafické nároky nejsou nijak vysoké, hra běží krásně plynule i s maximálně nastaveným vyhlazováním. Hudební soundtrack je kvalitní, dobře doplňuje hratelnost a některé tracky obohacené o chorály jsou zkrátka perfektní, stejně jako ostatní zvuky.

PS: Navštivte oficinální stránky hry, na kterých můžete naleznout dvojici modelek, působících na letošní E3. Jednu malou ochutnávku můžete vidět i v naší galerii u recenze. Jakožto zástupce mužské populace musím konstatovat, že pokoukání je to opravdu pěkné. Zvláště Jessica se povedla.

SiN Episode 1: Emergence
Windows PC

Verdikt

Od SiN Episodes: Emergence jsme toho moc nečekali, proto jsme ke hře přistupovali dosti opatrně a skepticky. A hle, opak se stal pravdou. Skvělá zábava, intenzivní akční jízda, která drtí všechny tituly vydané v poslední době. Jasně doporučujeme!

Co se nám líbí a nelíbí?

Výtečná hratelnost s naprostou nonstop akcí, zabalená do pěkného grafického hávu a kvalitního soundtracku.
Umělá inteligence by mohla být na lepší úrovni, pro někoho bude 4-5 hodin málo, čekání na další epizody.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz