Rise of the Argonauts Článek Rise of the Argonauts

Rise of the Argonauts

Martin Horný

Martin Horný

7. 2. 2008 23:00
Reklama

Her čerpajících inspiraci ze starověkého Řecka není málo. Omezíme-li výběr na řeckou mytologii a žánr akčního RPG, vypadne nám poctivě diablovský Titan Questa nově Rise of the Argonauts. Nejen na první pohled velmi podobné hry - soudě alespoň podle toho, co vývojáři z Liquid Entertainment a hlavně distributoři z Codemasters vypustili mezi nenasytné herní publikum. V antickém světe Rise of the Argonauts se ujmeme postavy známého Jásona a společně s jeho věrnými Argonauty prožijeme nejedno krvavé dobrodružství. To vše pro slávu našich bohů a krásu našich žen.

Strategická nebo hack'n'slashová řež?

Zodpovězení této otázky pravděpodobně rozhodne o úspěchu celého projektu (ještě že v preview mohou novináři tolik spekulovat). Ne že by na starém dobrém hack'n'slash systému bylo něco špatného, ale jednoduše už je v dnešní době poněkud omšelý a fádní a nezachrání ho ani sebelepší technické zpracování (narozdíl od FPS). S úlevou můžeme říci, že prozatím Rise of the Argonauts nevypadá vůbec na tupý klikfest. Boj samozřejmě bude naprosto dominantním zdrojem zábavy, ale o životě a smrti pravděpodobně nebude rozhodovat jen kvalita vašich periferií.

Argonauti a mytologické celebrity spojte se!

Jak známo, Jáson se neobejde bez Argonautů. Ve hře si je hlavní hrdina bude moci najímat a to maximálně dva kusy na akci. Každý bude mít odlišnou bojovou specializaci, která bude rozdílně účinná podle typu nepřátel. Velkou otázkou je možnost týmové spolupráce a koordinace. Zde se právě otevírají značné strategické možnosti. Na vydaných obrázcích můžeme prozatím najít Atalantu – krasavice s lukem – a na první pohled idiotskou hroudu masa Herkula (vsadím tři chlupy zlatého rouna, že ten se bude nejvíce zasekávat o okolní předměty). Oficiálně ohlášen je ještě „nepřemožitelný“ Achilles a server IGN spekuluje o Filoktétovi(účastník trójské války, lučištník), Orfeovi (aneb i zpěv může být zbraň) a o poměrně neznámém Eufémovi, jehož specializací je podle řecké mytologie chůze po vodní hladině.

Bojem živ je Argonaut

Autoři slibují tuhé a tvrdé boje, kde končetiny a hlavy budou létat vzduchem. K porcování nepřátel bude mít Jáson k dispozici tři typy zbraní – meč, palici a oštěp – které se budou hodit na odlišné typy potvor ve stylu Zaklínače, případně na různé strategické postupy, kdy např. oštěpem sejmu z dálky nejsilnější monstrum, palicí rozbiji štíty a zbytek vyřeší tlapy Herkula a můj ostrý meč. Uvidíme v reálu, jak to bude fungovat. Zajímavé je, že nezačínáme s Jásonem od úplné nuly, jak je zvykem u většiny RPG. Jelikož byl podle Codemasters Jáson král Iólku – pravdou je, že podle mýtů tohoto postu nikdy nedosáhl, ačkoli o něj celý život bezmezně usiloval – má tak již od začátku svého dobrodružství naleštěnou zbroj a prvotřídní zbraně, které navíc umí použít. Na krysách a v plstěné tunice se tedy v prvních levelech skillovat nebude, nicméně o možnostech vývoje postavy toho zatím moc neprosáklo. Snad jen maličkost, že podle serveru GameSpot bude jeden skillový strom patřit náklonnosti k bohům, který budeme moci vyplňovat na základě zkušenostních bodů získaných při hovorech s NPC. Ostatní vývoj samozřejmě bojem.

Řecká mytologie nebo hollywoodská kompilace?

Jak již seznam osazenstva bájné lodi Argó napovídá, vývojáři si příliš hlavu s dodržováním řecké mytologie nelámali. Je to pochopitelné, protože kdyby sledovali dějovou linii Jásonova života, jen těžko by se jim podařilo vytvořit všeobecně kladně přijímanou hlavní postavu. Jáson byl na dnešní poměry, a proč to neříct na plnou hubu, svině, která sledovala jen svůj prospěch a cíl stát se králem. Neváhal zabít svého strýce, rozsekat bratra své ženy... Vůbec, postavy v řecké mytologii se s ničím moc nepáraly, což z nich ale činí naprosto ideální látku pro akční dějové RPG. Zatím to ovšem vypadá, že se budeme s Argonauty toulat po různých ostrovech a plnit questy typu, dojdu někomu pro tamto a pomůžu támhletomu, aby nakonec spravedlnost vládla světu. Na dilema, zda z touhy po moci vraždit své rodinné příslušníky, asi nedojde. Stejně jako na trpký konec hlavního hrdiny. Škoda.

Prosluněné Řecko, idylka a kýč

Vizuální zpracování mýtického Řecka nevypadá z okolních obrázků a uvolněného traileru vůbec špatně. Sépiový filtr pěkně evokuje sluncem spálenou zemi a odkazuje k spektáklu 300: Bitva u Thermopyl - těšíme se na zpomalená komba a útočné výskoky. Heroická atmosféra by se dala krájet. Jako drátem do oka pak ovšem působí screen z Jásonova výletu na tripu, který budí lehké obavy z výsledné formy. Nebylo by spravedlivé končit negativně, ale holt všechno nemůže být spravedlivé.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama