Rise & Fall: Civilizations at War Článek Rise & Fall: Civilizations at War

Rise & Fall: Civilizations at War

taltos

taltos

28. 2. 2006 23:44
Reklama

Bez špičkové technické úrovně, široké škály možností a zajímavého boje dnes nemají strategie šanci uspět. Proto berme tyto fakty jako předem dané. Ano, i Rise and Fall vám nabídne rozsáhlá bojiště, na kterých budete moci uplatnit vaše vrozené taktické myšlení. Stejně tak vám nabídne širokou škálu budov, jednotek, vylepšení a vůbec všech tabulek pro každého hardcore hráče i s možností vydat se na svých výpravách po moři. Nabídne toho však ještě o něco více, čímž se také dostává do našeho zorného pole a my hltáme každý řádek o nadějném plaménku v zahlceném žánru.

Přepisujeme dějiny

Rise & Fall: Civilizations at War vám nabídne pohled na svět od roku 1000 př.n.l. až do počátku našeho letopočtu. Tisíc let je tedy poměrně slušný náklad a tento časový úsek budete moci projet za čtyři dominantní národy. Česká republika zase chybí. Vybírat budete z Řeků, Peršanů, Egypťanů a Římanů. V nehratelných národech ovlivňujících pouze příběh hry najdete Galy, Asyřany, Kartagince a Babylóňany. Příběh hry zatím odhalen nebyl, ale my doufáme v děj plný zvratů prolnutý stylovými animacemi, jak jsme zvyklý například z Warcraftu 3.

Každý ze zmiňovaných národů bude mít samozřejmě unikátní jednotky, budovy a tomu také uzpůsobenou taktiku. Jeden národ bude tvořen například fanatickými uctívači boha, který je za to také odmění svou přízní, jiný zase bude od přírody bojovníky tělem i duší a nebo zemědělsky vyspělý. Možností je spousta a styl vašeho hraní bude čistě na vás. Kromě bojování o nová území si budete muset na začátku každé mise (až na výjimky) postavit vlastní základnu. Systém tedy neměnný od jiných RTS (opět budete těžit suroviny) a nabídka budov by měla být vcelku předvídatelná. Opět se setkáte s kasárnami, zbrojírnou, stájemi, doky, různými pevnostmi, hradbami, obrannými věžemi a podobně. Jiná káva jsou však jednotky. Těch by mělo být velké množství druhů, s menšími i většími rozdíly ve zbraních, brnění nebo síly a hlavně bychom se jich měli dočkat opravdu hodně na samotném bojišti. Že by další Rome: Total War?

Masivní bitvy

První zvláštností na této hře jsou bezesporu bitvy. Už znáte poměrně menší, nepříliš organizované skupiny vojáků (Age of Empires) i obrovské šiky bojující jako jeden muž (Rome: Total War) a Rise & Fall jde zlatou střední cestou. Nabídne vám na bitevním poli obrovské množství vojáků bojující v přesných formacích a s určenou taktikou. Narozdíl od Total War je však pohyblivý každý voják zvlášť, tudíž můžete ještě mnohem více taktizovat. Zatím nám není příliš jasné, jak to autoři vymyslí s vytvářením například tisícové armády, kdyby vám vojáčci lezli z kasáren po jednom, ale necháme se překvapit. Doufejme také, že udrží svou představivost na uzdě a s množstvím postav na obrazovce to moc nepřeženou, aby se pak z boje nestala chaotická řežba, kde ani nevíte, jací vojáci bojují za váš národ. Kromě válčení na souši se dočkáte i bojů na moři a zde je třeba Stainless Steel Studios pochválit. Konečně si nějaký vývojářský tým uvědomil, jak byly námořní bitvy v dřívějších dobách podstatné pro vývoj celé války. Tím pádem se v Rise & Fall stává moře stejně frekventovaným bojištěm jako země a výsledek střetů na vodě je rozhodující pro další vývoj celé hry. Nečekejte ale vývoj stylem: „Lodě k sobě připlují a navzájem do sebe šijí děly, dokud jedna nepadne a vyhrává hráč s větším počtem lodí“. V této hře se dočkáte úhybných manévrů, léček, přesného ovládání děla, zahákování jiné lodě. Chybět nemá samotný boj na palubě a spoustu dalších činností, které jste si do teď v žádné strategii vyzkoušet nemohli. A to stále nejsou všechny esa z rukávu venku.

Heroes

Dělat poprask kvůli hrdinům, kteří jsou v dnešní době součástí každé solidní strategie by bylo směšné. Stainless Steel Studios přišlo však v této souvislosti s nevydaným nápadem. Každý ze čtyř národů bude mít k dispozici dva hrdiny. Pro Římany bojuje Julius Caesar a Germanicus Caesar, v kůži Egypťanů se chopíte krásné a nebezpečné Kleopatry a Ramsese Velikého. Peršané si pozvou Nebuchadnezzara a Sargona a konečně Řekové slavného Achilla a Alexandra Velikého. Pokud se chcete o těchto historických hrdinech dočíst více, zabruste na oficiální stránky hry, kde kromě textu o hrdinech najdete i historie národů a spoustu zajímavých informací.

Každý z hrdinů bude mít své unikátní schopnosti, kterými bude moci častokrát ovlivnit vývoj celé bitvy. Tím podstatným však je, že do vašeho hrdiny se budete moci na omezenou dobu převtělit a klestit se řadami nepřátel na vlastní pěst. Vaši vojáci si zatím díky solidní umělé inteligenci jakž takž poradí a jakmile vám dojde stamina, zase se vrátíte do nadhledu nad bojištěm. Jednoduše řečeno si občas zahrajete klasickou third person akční hru. Ta představa, kdy se například s Achillovým nebezpečným mečem prosekáváte stovkami nepřátel je vskutku lákavá.

Závěrem

Kromě všech zmíněných faktů je také více než jasné, že hra bude disponovat velice hezkou grafikou, o čemž se můžete přesvědčit na obrázkách. Detailní textury a promakané prostředí (podívejte se na to nebe) jsou samozřejmostí. K tomu je sympatické, že je hra barevná a fialové helmy a červené štíty nejsou výjimkou. To ale není pouze výmyslem autorů, vše ve hře je tvořeno s co největší historickou přesností. Jako každá správná strategie, i Rise & Fall: Civilizations at War nabídne multiplayer. Ten bude až pro osm hráčů a kooperativní mód v nabídce chybět nebude. V něm si jeden z party vezme pod křídlo ovládání vojska a druhý se bude starat čistě o hrdinu. Zajímavý nápad.

Rise & Fall: Civilizations at War je strategií jasně ukazující, že originální hry ještě nevymřeli a že i v takových žánrech, jakým je RTS se dá najít chybějící část a tu dokonale vyplnit dobrými nápady. Pokud to nevíte, Stainless Steel Studios stojí za skvělým Empire Earth, takže je hra v nejlepších rukou a kvapem míří za svým dokončením. Podle všech dostupných informací je titul již z velké části hotový, ale jelikož se nikde přesnější datum neobjevuje, nebudeme raději tipovat. Letos se dočkáme a doufejme, že čekání bude stát za to.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama