Recenze World of Warcraft: The Burning Crusade Classic, návratu toho nejlepšího WoWka | Kapitola 3

Lukáš Černohorský

Lukáš Černohorský

22. 6. 2021 16:48 4

1. PO ČTRNÁCTI LETECH 2. TVRĎÁCI A VZPOMÍNKY 3. TO NEJLEPŠÍ

Ve vězení po deset tisíc let… Vykázán z vlastní domoviny… A teď se odvážíš do mého Světa?... Na to však nejsi připravený!

HRAJE SE TO JAK VÍNO

Přiznám se, že je hratelnost doslova opojná. Samozřejmě že grafika a mechanismy hází zpátečku o několik let dozadu, ale samotné hraní je prostě boží! Classic dokáže nabídnout něco, co dělá MMORPG skutečným MMORPG. Za každým kopcem čeká nějaké dobrodružství a každý souboj je výzvou. Burning Crusade vám rozhodně nic neservíruje na stříbrném podnose. Pokud chcete hrát hodinku denně, doporučuji retail, kde během chvíle stihnete pár úkolů, dungeonů i PvP bitev. Burning Crusade rozhodně není zábava na hodinu. Na první dungeony získáte spoluhráče snadno, chat neustále plní hráči hledající parťáky. Anebo se stačí postavit před vchod a vždy vás někdo vezme do party (opět jsme u té přátelštější povahy náhodných hráčů). Ovšem samotná instance mnohdy zabere mnohem déle, než zmíněnou hodinku. Obzvlášť pokud ji hráči procházejí poprvé. Pokud vyrážíte s kolegy z guildy, je vše zákonitě snazší. Pak je to klidně záležitost na půl hodiny, ale pořád je třeba počítat s tím, že se může cokoliv zvrtnout.

I samotné levelování skrz úkoly je zábava. Z každého odevzdaného úkolu máte radost a taky dobrý pocit, že jste nebohému obyvateli světa pomohli. S čímkoliv. Někdo chce kůže, jinému hledáte manžela, někoho pak zbavujete dotěrných ogrů. Classic má navíc oproti retailu obrovské kouzlo v získávání setů a vybavení. Nic není instantní, nebo alespoň rychlé. Nemáte zaručenou žádnou odměnu či loot. Získat konečně novou hůl či meč je skoro sváteční okamžik a z každého nového kousku brnění máte radost. Každá zbraň je poctivě vydřená a dělá vám radost s ní bojovat. V “aktuálním WoWku” při levelování protočíte klidně i tři zbraně za den a nemáte k nim pak vlastně žádný vztah.

Je to prostě nejlepší definice MMORPG!

Čas v Outlandu a Classicu plyne jinak. Pomaleji. Nikam se nehoníte, nikam nespěcháte. Je to nekončící dobrodružství, které začíná pokaždé, když zapnete hru. Nic není okamžité a za vším musíte poctivě dojít (dojet nebo dolětet). Je to vlastně druhý život, který vdechnete své postavě a se kterou doslova žijete ve virtuálním světě. Mluvíte s lidmi, domlouváte se a bavíte se s kamarády. Čas od času vytáhnete na draka nebo padoucha schovaného v kobce. Je to obrovský svět plný nástrah, zábavy a příběhů. A to je něco, co umí jen Classic a právě Burning Crusade tenhle nostalgický zážitek posouvá ještě dál. Ten pocit pýchy a zadostiučinění po odevzdání libovolného úkolu nebo úlovku nového vybavení je prostě nenapodobitelný. Je to prostě nejlepší definice MMORPG!

SUMA SUMÁRUM

Hra zestárla jako to nejlepší víno z taťkova sklepa. Je obrovským světem plným příběhů a čeká na hrdiny, kterým vdechnou život hráči. Pokud by remastery mohly mluvit, byla by to vlastně nejkrásnější a nejlepší připomínka starých časů. Je přesně taková, jakou si ji pamatujete, jakou ji chcete a jakou ji budete milovat. A na jakou budete nejkrásněji vzpomínat, až za dva roky (nejspíš) vyjde Wrath of the Lich King Classic.

World of Warcraft: The Burning Crusade Classic

Zcela upřímně je mi jasné, že tuhle hru budu chtít hrát ještě dlouho. Nadšení ze samotného hraní nemá hranic. Vím, že až se komunita během nové sezóny stáhne zpět do retailu, nezbyde tu nikdo s kým bych tak nadšeně hrál a komunikoval. Po přemlouvání mi nezbyde nic jiného, než se vrátit do retailu za nimi. Do té doby však neexistuje důvod proč Outland opouštět!

Retro atmosféra
Návrat k fungujícím, náročným a obtížným základům
Dlouhá životnost