Recenze sluchátek SteelSeries Arctis 7P+, nenápadného modelu pro všechno
Hardware Článek Recenze sluchátek SteelSeries Arctis 7P+, nenápadného modelu pro všechno

Recenze sluchátek SteelSeries Arctis 7P+, nenápadného modelu pro všechno | Kapitola 3

4. 3. 2022 16:50 1

1. MODROBÍLÁ 2. KONEKTIVITA NADE VŠE 3. A MAJÍ KDE HRÁT?

Jestliže máte doma jednu, dvě, tři, čtyři, třeba i pět konzolí, telefon, na kterém si občas něco zahrateje, a k tomu ještě PCčko, možná by pro vás mohl být výběr sluchátek noční můrou. A nebo možná taky ne...

Konečně se dostáváme ke zvuku. Pro audiofily rovnou v úvodu připomenu, že se jedná o herní sluchátka. Zkoušel jsem je proto především na hrách, a rovnou předestřu, že nejvíce ve spojení s PlayStationem 5. To je poměrně důležitá informace, protože Arctis 7P+ podporují technologii Tempest 3D AudioTech, tedy technologii prostorového zvuku, se kterým je zážitek zase o něco bohatší.

Výrobce uvádí hodnotu výdrže baterie na 30 hodin, v praxi (alespoň jak počítala čas konzole) mi ale na jedno nabití vydržela sluchátka ještě o chlup déle. Mikrofon je též kvalitní, s překvapivě čistou hlasovou stopou.

A právě 3D audio je největším tahákem i těchto sluchátek. Z jedné strany je potřeba říct důležitá informace: Ono 3D zpracování zvuku pocítíte s většinou sluchátek, čistě teoreticky k tomu není potřeba dedikovaný hardware. Je však ale otázkou, jakým způsobem se s tím každá sluchátka poperou a v tomto směru je pochopitelně efekt bohatší se sluchátky, která jsou na to přímo dělaná. A z druhé strany jde také o hry. Fakt, že PlayStation 5 tuto technologii podporuje, je sice hezké, ale jen některé hry této možnosti využívají. Samozřejmostí je to u exkluzivních titulů – s těmi jsem ostatně sluchátka testoval nejvíce – s ostatními hrami je ale trochu problém. Podporovaných her však bude samozřejmě přibývat.

První hrou, kterou jsem hrál se sluchátky na hlavě, byla remasterovaná kolekce Uncharted. O zvuku už jsem se částečně rozepisoval v recenzi, ale pravda je, že mě spojení sluchátek a haptické odezvy DualSense neuvěřitelně vtáhla do hry. Zvuk je čistý, není zbytečně přebasovaný, a samozřejmě prostorový. U obyčejné hry s obyčejnými sluchátky jsou zvuky tak nějak bezprostřední, míří přímo do vaší hlavy, tady ale dokáží být vzdálené, tlumené, a samozřejmě i směrované. Když zahřmí, víte okamžitě, že nehřmí nad vaší hlavou, ale také to, kterým směrem se bouřka nachází. Když po vás někdo pálí ze samopalu, máte tendenci se otáčet daným směrem, protože víte, že tam někde někdo je. Zvuk má hloubku, příjemně rezonuje při hlasitějších a dynamičtějších scénách, naopak skvěle evokuje prázdnotu prostoru, když je absolutní ticho a jen z dálky k vám doléhají nějaké hlasy nebo blíže nespecifikované kvílení. Výšky jsou dostatečně čisté, basy dostatečně hluboké, v tomto směru si není na co stěžovat. Kromě Uncharted jsem zkoušel i Horizon Forbidden West, a i tady lze konstatovat to samé – 3D audio udělá veškerou těžkou práci, a kvalita zvuků vás nijak nezklame.

Nemám ale rád, když se u herních sluchátek řeší jen akce, a nikoli hudba. Když už máte sluchátka, dost možná si i něco poslechnete. Upřímně v tomto směru mě Arctis 7P+ lehce zklamala, hudba se zdá být naopak přebasovaná a vokály poté zní spíše tlumeně. Není to žádná tragédie, jen až trochu překvapivě nedokáží zakrýt sluchátka svůj původ. Abych nekřivdil, v manuálu se nachází odkaz na aplikaci, jejíž součástí je i ekvalizér. Kdybych chtěl, možná bych si hudbu dokázal na PC zpříjemnit, ale já jsem tvor lenivý a chtěl jsem sluchátka jen připojit a poslouchat. Pokud jste nadšenci, dobře pro vás a možná, že si připíšete jeden bod k univerzálnosti, pro mě osobně se ale jedná i přes cenovku jenom o herní sluchátka. A za to se novinka od SteelSeries nemusí nijak stydět.

Všechny ostatní aspekty navíc opět argumentují ve prospěch sluchátek. Výrobce uvádí hodnotu výdrže baterie na 30 hodin, v praxi (alespoň jak počítala čas konzole) mi ale na jedno nabití vydržela sluchátka ještě o chlup déle. Mikrofon je též kvalitní, s překvapivě čistou hlasovou stopou. Ať hledám, jak hledám, horko těžko hledám důvody, proč kritizovat. Největší otázkou tak logicky bude cena, která je necelých pět tisíc korun. Originální Pulse3D sluchátka od Sony se prodávají za polovinu, a dá se očekávat, že to bude pro Arctis 7P+ největší konkurent. SteelSeries ale boduje svou univerzálností, kromě konzolí PlayStation je využijete i jinde. Při přímém srovnání se však ukazuje, že za vyšší cenu máte více muziky i co se týče její kvality. Rozdíl možná není tak markantní, ale kromě něj má Arctis lepší mikrofon a třeba i výrazně delší životnost baterie. Jestli to jsou ale aspekty, za které si budete chtít připlatit, necháme na vás.