Riders Republic Recenze Recenze Riders Republic, reinkarnovaného Steepu na steroidech

Recenze Riders Republic, reinkarnovaného Steepu na steroidech | Kapitola 3

8. 11. 2021 20:30

1. JEZDEC NA OBZORU 2. SPORTEM K ZÁBAVNÉ INVALIDITĚ 3. BLÁZNI NA TRATI

Ubisoft už zase zkouší vylepšit svou pověst nějakou "druhou" hrou. Říká se, že každá druhá hra v sérii je v případě Ubisoftu výrazně lepší než ta první. Dnes si ale vůbec prvně řekneme příběh o hře, která se druhého dílu vůbec nedočkala, ale jiná nová hra z ní přímo vychází. Seznamte se, tohle je Riders Republic.

Když už je řeč o přírodě… autoři s ní pracují naprosto excelentně. Design tratí se nejlépe popisuje u lyžování. Jak vypadá snowpark? Víte. Jak vypadá sjezdovka? Taktéž. Jak vypadá taková downhillová trať pro cyklisty je už ale trochu složitější dotaz. Zpravidla vede hustým lesem, jedná se o pouhou stezku, a častě prudké zatáčky jsou kompenzovány klopenými konstrukcemi. Gró takového závodu však spočívá v jízdě strmě dolů, a jak už jsem psal výše, ovladatelnost kola je v takovém případě diskutabilní, přičemž nejkomplikovanější je dobře najet a ideálně vyjet z klopenky rovnou do nachystaného checkpointu.

-
-

Ve hře je ale mnohem víc závodů, některé se dají označit za orientační, takže hledáte průjezdné checkpointy, ale v jakém pořadí je projedete, je na vás. Je to sice zajímavé, ale nepříliš funkční – jeden takový závod se odehrává na jakémsi skautském táboře, kde je rozeseta asi miliarda věcí a vy tak neustále do něčeho narážíte. Podobný problém jsem měl při závodu na lyžích, který se neodehrával na klasickém svahu, ale kdesi na „sídlišti“ s U-rampou uprostřed v podobě vypuštěného bazénu, což je sice cool kulisa, ale když se vám pod nohy motají lavičky, pouliční lampy a vy nemáte prostor nabrat rychlost a jen do něčeho vrážíte, zábavnost jde do kytek. Nejméně problematické je létání, ale i u něj čas od času nemám pocit, že bych měl přehled o svém okolí dostatečně velký na to, abych předváděl optimální výkony. Poslušnou kameru si představuju jinak, možná bych osobně zvýšil FOV, a třešničkou je to, že u létání se nesmyslně nemůžete rozhlížet v 360 stupních, což je vskutku nepochopitelné.

Třeba by si někteří hráči rádi extrémně zasportovali, ale bojí se, že je bude hra zbytečně otravovat. Bude je štvát multiplayerovou složkou, nebo třeba tím, že je bude nutit závodit v pandích kostýmech.

Brzy totiž přijdete na to, že nejlépe se na svět kolem vás kouká seshora (což z přílišné výšky z výše uvedených důvodů nejde). Křídla s přídavným pohonem jsou ideálním dopravním prostředkem, který vás v mžiku dostane kamkoliv. Všiml jsem si však jedné věci. Občas hra není tak krásná, jak bych si přál. Dokud jste na zemi, nebo jen v pár metrech nad ní, je všechno v pořádku, jakmile ale vyrazíte k vzdálenějšímu bodu, je hra místy přímo odpudivá. Zdejší svět je obrovský a kvalita detailů vzdálenějších míst bere za své až překvapivě rychle. Next-gen. Ruku do ohně bych za to nedal, ale u Steepu si nic podobného nepamatuju.

NÁS MNOGO

A nepamatuju si ani množství in-game nabídek na virtuální módní doplňky, což je daní za to, že Riders jsou ještě více multiplayerově zaměřeni. V podstatě jde o MMO, a kdybych chtěl dublovat jedno slovo, tak o masivní MMO. Závodů se může v krajním případě zúčastnit až padesát hráčů, a díky tomu, že hře není cizí kolizní systém, jde v tomto případě o totální masakr. Tyto speciální závody, do nichž se můžete přihlásit na speciálním místě, jsou často nápadité, střídáte na nich sporty a sportovní náčiní, ale dojet v časovém limitu do cíle není legrace, a to hlavně kvůli začátku, kdy do sebe všichni naráží a vzájemně se vytlačují mimo trať. Stejně jako v singlu, i zde jde čas vrátit, ale namísto hodinových ručiček vracíte jen svůj postup do momentu, než se vám stala nějaká chyba osudnou. Na to, že se hra soustředí i na ostatní, je v ní docela obtížné závod vytvořit. Ale co už. Bonusem je na druhou stranu to, že hra nabízí kompletní cross-play. V takovém případě proti sobě stojí dvanáct hráčů, pokud se jede na čas, tak každý za sebe, pokud se jede na skóre, tak hrajete ve dvou šestičlenných týmech.

Pro mě osobně tato multiplayerová část hry není, nebudu lhát. I když na ostatní narážíte tak jako tak v rámci otevřeného světa – čili hra běží neustále na serverech – nesdílím potřebu po nejbizarnějších oblečcích nebo tom nejvýstřednějším vybavení. Obého je ve hře ale dostatek pro všechny milovníky módy. Pokud jste jako já, třeba byste ocenili Zen mód… který ve hře skutečně je! Jen vám nepochopitelně vypne progress a dovolí vám vlastně jen cestovat po světě. Fakt dík. Je to jen další z nepochopitelných lapsů hry. Hry, která mohla být ztělesněním nápravy, stejně jako většina druhých dílů od Ubisoftu, ale namísto toho potvrdí jinou věc: Že se ty druhé díly už tak dobře neprodávají. Pokud bych mohl sdílet svůj tip, tak řeknu, že právě výše uvedená „ale“ dost hráčů odradí. Třeba by si rádi extrémně zasportovali, ale bojí se, že je bude hra zbytečně otravovat. Bude je štvát multiplayerovou složkou, nebo třeba tím, že je bude nutit závodit v pandích kostýmech. To všechno totiž může být na škodu, i když v tom jiný vidí kreativitu a herní zpestření.

Já už svůj verdikt řekl několik odstavců zpět. Na mě je toho jednoduše moc a přál bych si, aby Ubisoft zvolnil. Samotné závody a jejich struktura mi přijde lepší v Riders než ve Steepu, je vidět, že autoři své hráče poslechli, ale nastolený směr vzali od původní myšlenky až přííííliš daleko na to, aby oslovili tu „normální“ masu, která mohla Riders Republic hrát. K ideálnímu zážitku přitom stačilo jenom zvolnit a nechat každého zvolit si své vlastní tempo.

Riders Republic
PlayStation icon PlayStation 5
Xbox icon Xbox One
Windows icon PC
Xbox icon Xbox Series X | S
PlayStation icon PlayStation 4

Jestliže jsem tituloval Steep "jinou" hrou, Riders naopak přesně spadají do škatulky šablonovitých her. Z každého coulu je cítit tlak Ubisoftu udělat hru odvážnější, tlak marketérů na to zacílit na mladší publikum, i tlak na to zužitkovat nástroje, které vývojáři z Annecy použili před lety poprvé. Škoda, že v tomto směru není Riders Republic vyváženější.

Až překvapivě zábavná hratelnost.
Krásný členitý svět.
Hromada aktivit i disciplín pro vaši potěchu.