Hrej.cz Oddworld: Soulstorm Recenze

Recenze Oddworld: Soulstorm, nepříliš povedeného návratu do světa mudokonů

martin-synek
Martin Synek
22. 4. 2021 12:20 6 Sdílej:

1. LÉTA S ABEM 2. PLEJÁDA PROBLÉMŮ

Kdopak by neznal Abea. Malého, nazelenalého a trochu přihlouplého mudokona, který se snaží zachránit svůj lid od svých nenažraných rádoby spoluobčanů. Soulstorm je přímo remakem hry, která vyšla již v roce 1998 pod názvem Oddworld: Abe´s Exodus. Nicméně se nás tvůrci rozhodli opět zaujmout stejným receptem, jako naposledy u remasteru New´n´Tasty, který byl výborným návratem k letité sérii. Jak tomu bude u aktuální novinky, kterou si mohli zahrát rovnou všichni předplatitelé služby PS Plus na pátém PlayStationu? Inu, čtěte dále.

OLDSCHOOL NA OLDGENU

V kombinaci s grafickými bugy, kdy se postava zasekne do zdi, a vy musíte přinejmenším restartovat checkpoint, jde o opruz toho největšího kalibru. Soulstorm má však u mě i jedno prvenství. Ještě žádné hře se doposud nepodařilo zmrazit můj PlayStation 5. Tudíž na hru budu opět velmi dlouho vzpomínat. A to jsem se ještě nezmínil o převtělování a jiných (ne)schopnostech hlavního hrdiny. Abe se totiž umí převtělit do nepřátel a tím páchat v jejich řadách dosti zásadní nepořádek. Ovšem jen do momentu, kdy vám to hra prostě znemožní. Pak můžete sledovat samovolný pohyb nepřátelské postavy s následným zásekem o překážku a nuceným restartem mise.

-
-

Víte, u posledního Abeova dobrodružství jsem se několikrát cítil jako při hraní stařičkého Prince z Persie. Pečlivě jsem si vše odkrokoval tak, abych nemusel zbytečně mockrát opakovat jednotlivé úseky. Ale to také pokaždé nefunguje a budiž mi svědkem třetí úroveň a problém v přeskoku propasti, kterou hlídalo hejno sniperských sligů. Nebudu daleko od pravdy, když odhadnu, že jsem v téhle pasáži hru opakoval alespoň šedesátkrát. Stealth mise mi poprvé připadaly zdlouhavě pomalé a také rozmístění checkpointů mi přišlo minimálně nelogické. Mnohokrát checkpoint donutí hrát jednu a tutéž delší pasáž, než dojdete k zákysu, kde beztak stejně číhá další smrt.

Sedmdesát procent hry tvoří zbytečně frustrující momenty

Graficky nejde o nic oslnivého, nic čemu by se dalo říkat next-gen. Hře chybí na mnoha místech detaily a celkově mi grafické zpracování přijde spíše slabší. Nicméně se najdou pamětihodné momenty, kdy s Abem procházíte prostředím, a v pozadí se odehrává něco zajímavého, co posléze ovlivní další části úrovně. Stejně tak znovu vypíchnu povedené filmečky. Ale v kontextu celé hry jde jen o malou náplast na hromadu nedodělků. Pokud jste Soulstorm ještě nehráli a těšíte se na podporu adaptivních triggerů u PS5, budete velmi zklamáni. Osobně bych od hry, která jde primárně do rukou hráčům na pátém PlayStationu, čekal větší důraz na možnosti DualSense. V praxi se při zapnutí či vypnutí těchto funkcí prakticky nic nezmění.

NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO

Oddworld: Soulstorm je veskrze průměrná hra, kterou z vod podprůměru tahá jen parádní příběh. Ten zbytek je směsí dobrých nápadů, které ne vždycky padly na úrodnou půdu. Hru sráží především obrovská spousta chyb, z nichž ta největší je kombinací neovladatelné kamery a zpožděného ovládání. Kvůli tomu ve hře vznikají časté a hodně frustrující momenty. Pokud by tvůrci část těchto bugů odstranili opravným patchem (zatím se tak nestalo), byla by Abeova pouť za hrdinstvím o dost snesitelnější. Ale jak se říká v jednom našem krásném přísloví – darovanému koni na zuby nehleď!

Oddworld: Soulstorm
PlayStation icon PlayStation 5
Windows icon PC
PlayStation icon PlayStation 4

Průměrný remake trpící velkým počtem zásadních bugů, které mohou od hry odradit. Obrníte-li se však trpělivostí, čeká vás výborný příběh plný nelehkých voleb. Navíc pro majitele PS5 v rámci PS Plus zdarma.

Hlavní hrdina Abe
Špičkový příběh
Dabing postav