Recenze Necromunda: Hired Gun, temné "levné" variace Dooma ze světa Warhammer 40K

Radek Raudenský

Radek Raudenský

23. 6. 2021 15:05

1. TEMNÝ HVOZD ŠROTEM SE HEMŽÍ 2. NECHCEŠ UŽ CHCÍPNOUT?

Když dělá Doom vše nejlépe, je těžké mu v žánru konkurovat. Streum On to ale přeci jen zkusilo, a to dokonce v AA produkci. Povedlo se?

NECHCEŠ UŽ CHCÍPNOUT?

K akčnímu pohybu vás koneckonců nutí hned několik mechanismů. Po zásahu od nepřítele vám zčervená zápěstí a udělováním poškození si můžete doplňovat životy. Jakmile nepřítele skolíte, musíte se dostat k jeho tělu a sebrat energii do štítu, jinak vaše cesta za odměnou rychle skončí. Občas mi určité lokace přišly zbytečně prázdné, jindy naopak nevíte kam dřív a jakou schopnost používat. Vaše postava totiž může využít služeb kyberchirurga, který  za nelidský peníz dokáže namontovat umělé části těla propůjčující různé speciální schopnosti – jmenovitě vypuštění elektromagnetické vlny, teleport k nepříteli či naváděné střely.

-
-

I když vám ale obrazovka zčervená a ukazatel životů klesá k nule, máte ještě dvě další možnosti, jak se vyhnout skonu a následnému konci mise. První je medkit, který vás vyléčí do plných životů, pokud ale i tato záchrana selže, je tu berlička ve formě stim shotu. Ten vás zkrátka probudí z mrtvých, hrdina může mít v kapse až tři injekce. Osobně si myslím, že je to až příliš štědré, což se nakonec odráží i v tom, že jsem během hraní mockrát misi nerestartoval.

A nakonec ani to není vaše jediná pomoc v boji. Jak už Necromunda v trailerech několikrát ukazovala, k dispozici je i váš Mastiff, tedy čtyřnohý kamarád, kterého si do boje můžete zavolat. Bohužel ale ne napořád –Mastiff trpí cooldownem na zavolání a taktéž omezenou výdrží v boji. To je dle mého škoda, zase je ale pravda, že v určitých chvílích bývá pejsek velmi důraznou oporou. Ukáže vám totiž pozici nepřátel, stejně tak dokáže nějakou skupinku hnusáků zabavit a dopřát vám tím čas na zregenerování. Stejně jako sebe pak můžete svou šelmu postupně přestavět v robopsa pomocí různých vylepšení, což vylepšuje nejen statistiky, ale také vzhled – ten už moc líbivý není.

Když se pak hra jako celek rozjede, jde o zábavnou, frenetickou jízdu střelby, uhýbání, používání schopností a kosení hord nepřátel.

ZÁVĚR

Necromunda: Hired Gun rozhodně není perfektní hrou. Má několik větších nedostatků, chybiček, i přes to mě ale průchod kampaní, který mi trval přibližně 10 hodin, dost bavil. Do Necromundy zkrátka musíte jít s tím, že jde o menší hru – jakmile se s jistými ústupky smíříte, máte o zábavu postaráno. Jednoduché principy, vypilovaný akční pohyb, chaos a prosté střílení nepřátel je zpracováno skvěle a s trochou pochopení jde tragické cutscény a menší chybičky s celkem klidným srdcem ignorovat. Když si pak dáte každý den dvě hodinky, věřím, že se zabavíte stejně jako u Dooma. A to bych málem zapomněl na podobně chytlavý soundtrack!

Necromunda: Hired Gun
PlayStation icon PlayStation 5
Xbox icon Xbox One
Windows icon PC
Xbox icon Xbox Series X | S
PlayStation icon PlayStation 4

Necromunda: Hired Gun má svoje chyby, nejsou to ale tak velké chyby, aby tato "levná" kopie Dooma nebyla zábavná. Základ - tedy pohyb a střílení - zvládá dobře, a to je to hlavní. Příběh, cutscény i některé hratelnostní prvky sice nefungují na 100 %, ale stále se bavíme o AA hře. S tímto hodnocením vám tak doporučím počkat na nějakou brzkou slevičku a udělat si zábavu na pár večerů

Krásný svět
Atmosféra
Gunplay