Recenze Recenze NBA 2K23, skvělého basketu stále utopeného v bahně mikrotransakcí

Recenze NBA 2K23, skvělého basketu stále utopeného v bahně mikrotransakcí | Kapitola 3

Miroslav Václavík

Miroslav Václavík

4. 10. 2022 20:35 9

1. PEVNÝ V ZÁKLADECH I PŘESVĚDČENÍ 2. THE MĚSTO A NEKONEČNÉ ČEKÁNÍ 3. SPÁSU HLEDEJ NA PALUBOVCE

Sportovní podzim se opět rozjíždí naplno, tentokrát v trochu jiném pořadí, NHL vychází až pár týdnů po virtuálním fotbalu. Jako první i nadále zůstává NBA od 2K, ostatně právě u basketbalového titulu toho zůstalo stejného opravdu hodně. Dlouhověký souboj mezi skvělým simulátorem a sprostou mašinou na peníze skrz mikrotransakce pokračuje…

Příjemnou změnou je i větší zapojení dámského basketbalu. WNBA už nějakou dobu známe, stejně tak i režim kariéry z ženského pohledu pod názvem The W. Stejně jako v MyCareer si zde můžete vytvořit sportovce podle fotek z aplikace, naplno si kvalitního zpracování užije skutečně každý. Následně se vydáváte do ženské NBA, kde budete bojovat o body, výhry, dobré hodnocení stejně, jako u větší mužské varianty.

Recenze NBA 2K23, skvělého basketu stále utopeného v bahně mikrotransakcí
i Zdroj: Miroslav Václavík / Hrej.cz

Jenže tentokrát ve verzi, kterou bych si rád užil u pánské kariéry – žádné ježdění po městě, žádné trapné a nekvalitní mise horší než z počátků městských akcí, žádné reklamou naplněné pseudoměsto. Tréninky, zápasy, vylepšování, komunikace s okolím. Vše probíhá standardně v rámci menu a jde o příjemné osvěžení pro každého, komu basket bez… zaměření na basket prostě vadí.

Nejhorší je ale každý rok zjištění, že pod vším tím nepříjemným balastem najdeme neskutečně dobrý basketbal. Vývojáři pracující na NBA 2K23 tvoří pravidelně titul, který po přechodu na hřiště ukazuje to nejlepší z virtuálního sportu na trhu. Nádherné navazující animace, ideální tempo, skvělá hratelnost, neuvěřitelně realistické chování míče i hráčů.

To vše doplněné kompletními licencemi a detailním zpracováním jednotlivých hráčů i sportovních hal. A aby toho nebylo málo, každoročně se všechno o další kus posouvá k ještě lepšímu zážitku. NBA na palubovce je vlastně ideálem sportovní videohry, kdy každoročně dostáváte do ruky skvělý sport, jenž se navíc postupně zlepšuje, nedělá žádné zásadní boty a musí bavit každého milovníka basketu – ať už je náruživým, nebo jen občasným hráčem.

NBA 2K23

Přijdu si trochu jako kolovrátek, ale jinak to říct nejde – v NBA 2K23 se skrývá úžasná basketbalová hra, kterou na kolena sráží snaha nabídnout toho moc nad rámec basketu a snaha vyžebrat si nad plnou cenu ještě další chechtáky. Oproti loňsku se opět o kus zlepšil zážitek ze zápasů, posunulo se grafické zpracování a The W nabízí skvělou alternativu k přeplácané MyCareer. Kdo chce, najde si uvnitř skvělou hru. To však nemá být úkolem hráčů, ale vývojářů. Znatelný meziroční posun basketbalu jako takového je na druhou stranu nutné ocenit bodíkem navíc.

Úžasný basketbal
Znatelný posun v kvalitě zpracování
The W a návrat ke kořenům kariéry