Mario + Rabbids Sparks of Hope Recenze Recenze Mario + Rabbids: Sparks of Hope, dalšího nášupu králičího šílenství s Mariem

Recenze Mario + Rabbids: Sparks of Hope, dalšího nášupu králičího šílenství s Mariem | Kapitola 2

17. 10. 2022 18:00

1. NADĚJE JE TU 2. PODRUHÉ A OPĚT DOBŘE

Překvapivý hit Mario + Rabbids Kingdom Battle z roku 2017 konečně dostává nástupce. Sparks of Hope sice můžou působit jen jako další kapitola, v útrobách ale skrývají daleko více zajímavých novinek.

SUPER PĚŠEC BROS

Nejvíce času ale stejně strávíte v soubojích. Sparks of Hope na první pohled můžou působit jako dřenění původního konceptu Kingdom Battle, překvapivě výrazně ale mění i samotný základ hratelnosti. Stále se hraje na tahy, v rámci nich se ale můžete pohybovat naprosto svobodně s každým z ovládaných hrdinů, a dokonce mezi nimi i libovolně přepínat. V principu tahová strategie je tak mnohem dynamičtější a dovoluje podstatně divočejší kombinace a taktiky. Postavy mezi sebou mohou různě interagovat, například se od sebe odrážet a doplachtit tak v rámci omezeného regionu pohybu dále. Samozřejmě se také navzájem kryjí a poskytují si skrze schopnosti různá vylepšení.

Recenze Mario + Rabbids: Sparks of Hope, dalšího nášupu králičího šílenství s Mariem
i Zdroj: Tadeáš Pepř / Hrej.cz

Každý z devíti dostupných hrdinů má velmi specifický styl boje a využití schopností. Třeba ústřední Mario používá dvě pistole, kterými může střílet na dva nezávislé cíle, Luigi je klasický odstřelovač a jeho poškození se zvyšuje s narůstající vzdáleností od cíle, Peach využívá deštníkovou brokovnici a poskytuje štíty a tak dále. Různé triky a interakce s prostředím a nepřáteli pak lze zajímavě kombinovat. Mým oblíbeným trikem bylo využití speciální schopnosti Luigiho, který zaklekne a je připravený sestřelit pohybujícího se nepřítele i během jeho tahu, v kombinaci s jiným hrdinou, který doplachtí nepřátelům do týla, a zaútočí na ně bonusovým dashem na blízko. Nepřítele tím vymrští do vzduchu, kde ho Luigi s bonusovým poškozením odstřelí.

Komplexitu pak soubojům přináší eponymní Sparks. Různobarevná hvězdná stvoření jsou nejen pekelně roztomilá, čímž zapadají do celkového vyznění hry, ale také je lze přidělit jako parťáky jednotlivým hrdinům a dále tak profilovat boj. Každý nepřítel je odolný nebo náchylný k jinému typu zranění (oheň, mráz, sliz) a Sparks dokážou buďto očarovat munici, nebo rovnou šířit zkázu daného typu. V mixu s různými zbraněmi a styly hry postav tak vzniká astronomické množství možností, jak na nepřítele vyzrát. Zdánlivě primitivní hratelnost se tím mění v pořádně komplexní systém.

Před začátkem každé rozmíšky máte možnost postavy uzdravit, prozkoumat nepřátelské síly a přizpůsobit tomu složení týmu a jeho schopností

Hra na vás všechny zákonitosti a logicky i zajímavější nepřátele sype postupně. To je tak trochu matoucí. Na začátku jde totiž o opravdu extrémně jednoduchou záležitost, která ale postupně začne velmi výrazně přituhovat. To mimochodem znamená, že nejde vyloženě o hru pro děti. I když tomu odpovídá stylizace, roztomilé cutscény nebo celkem primitivní logické hádanky v prostředí, obtížnost soubojů nebude pro řadu dětských hráčů úplně snesitelná. Alespoň na klasickou, normální obtížnost. Pro opravdové harcovníky je ještě připravena jedna vyšší, naopak zmíněným dětem, nebo třeba línějším hráčům, kteří si chtějí jen vychutnat příběh, poslouží nižší obtížnost. V nejvyšší nouzi pak nechybí i možnost udělat tým úplně nesmrtelný.

Hra je díky tomu velmi otevřená, a navíc vás nikdy nenechá jít do střetu s nefér rozdanými kartami. Před začátkem každé rozmíšky máte možnost postavy uzdravit, prozkoumat nepřátelské síly a přizpůsobit tomu složení týmu a jeho schopností, případně dokonce i úplně překopat jednoduchý talentový strom. Bitvy jsou tak v podstatě šachovými partiemi a díky možnosti pečlivě promyslet vstupní podmínky fungují i jako puzzly.

POPÁTÉ VE STEJNÉ LOUŽI

Je jen škoda, že se i přes přísun nových nepřátel a prostředí souboje postupem času začnou malinko zajídat. Nemluvím teď o žádné velké frustraci, ale v kombinaci s neoriginálními vedlejšími úkoly a velmi jednoduchými hádankami v poměrně uzavřených světech umí být Sparks of Hope trochu repetitivní a přímočará zábava. Čas od času vás přitom autoři umí překvapit i malou změnou pravidel během boje, což je velmi osvěžující. Jde ale prakticky výhradně o bossfighty.

i Zdroj: Tadeáš Pepř / Hrej.cz

Možná jsem jen zhýčkaný další exkluzivní tvorbou pro Switch, která na hráče zpravidla umí valit pestrou a zábavnou hratelnost prakticky po celou dobu. I vzhledem k naprosto výbornému prvnímu dojmu bych ale od Sparks of Hope chtěl o ždibíček více variability a péče věnované hratelnosti mimo souboje. Škoda.

V ostatních ohledech to totiž také funguje na výbornou. Graficky jde rozhodně o jednu z nejpohlednějších her platformy. Prostředí jsou živá, barevná a na poměry Switche i velmi detailní, což platí také pro všechny zúčastněné postavy. Potěší velmi pečlivé cutscény plné humorných gagů. Ostatně humor je jedním z nejakcentovanějších prvků hry. Splašení králíci neustále něco tropí, dělají scénky a úsměvně reagují na dění okolo. V tomhle hra neztratila nic z komediálního umění předchůdce.

Mario + Rabbids: Sparks of Hope je velmi solidním nástupcem Kingdom Battle. Nabízí více změn, než může být na první pohled zřejmé a především při dynamických a komplexních soubojích ukazuje obrovské kvality a videoherní zábavu ve velmi čisté podobě. Jen škoda, že není o něco pestřejší, a že mimo souboje postrádá originálnější náplň.

Mario + Rabbids Sparks of Hope

Sparks of Hope staví na úspěchu předchůdce a přináší obrovsky zábavný a dynamický systém tahových soubojů. Jen škoda, že podobně objevný a pestrý není i zbytek hry, který je prostě jen dobrý.

Výborné, variabilní, akční a zábavné souboje