Mario + Rabbids Sparks of Hope Recenze Recenze Mario + Rabbids: Sparks of Hope, dalšího nášupu králičího šílenství s Mariem

Recenze Mario + Rabbids: Sparks of Hope, dalšího nášupu králičího šílenství s Mariem

17. 10. 2022 18:00

1. NADĚJE JE TU 2. PODRUHÉ A OPĚT DOBŘE

Překvapivý hit Mario + Rabbids Kingdom Battle z roku 2017 konečně dostává nástupce. Sparks of Hope sice můžou působit jen jako další kapitola, v útrobách ale skrývají daleko více zajímavých novinek.

Málokterá hra z repertoáru exkluzivit Switche uměla překvapit tolik, jako Mario + Rabbids Kingdom Battle. Zdánlivě nenápadný crossover mezi raymanovskými králíky (kteří mi upřímně trochu lezou na nervy) a stále superpopulárním Mariem se ale stal černým koněm platformy. Na první pohled dětská tahová strategie totiž nabízela překvapivou pestrost, zábavnou a dynamickou hratelnost, roztomilé a vtipné postavy, ale i poměrně slušnou strategickou výzvu.

• Doporučená cena: 1300 korun
  • Základní herní doba: 15-20 hodin
  • Česká lokalizace: Ne
  • Obtížnost: Tři nastavení, v soubojích můžete být nesmrtelní, ale už při střední obtížnosti jde v pozdějších fázích hry o slušnou výzvu

Bylo jen otázkou času, kdy na obrovský úspěch naváže druhý díl. Ten přichází s podtitulem Sparks of Hope a nesourodou bandu králíků a Maria s jeho přáteli vrhá do dalšího dobrodružství plného… tahání? Jde jen o kaši nastavovanou tak, jak to šéfkuchaři z Ubisoftu bravurně umí, nebo je za Sparks of Hope skryto něco víc?

ROADTRIPPIN’

V Peachině království vypadá všechno idylicky. Veselí Rabiddi poskakují kolem, dělají nepořádek a Mario se svou partou se je tradičně snaží držet v lati. Zrovna v momentě, kdy oblíbený instalatér hledá v křoví svému ušatému protějšku ztracené montérky (ano, trochu dramaticky popisuji tutoriál) se na obzoru objeví zlá entita Cursa postupně likvidující galaxii houbovitou temnotou. Hrdinové, v čele s hráčem ovládaným létajícím robovysavačem, tak opět musí popadnout zbraně a vydat se nepříteli na zteč, tentokrát napříč celou galaxií.

Na hráče tedy čeká celkem pět hlavních herních světů, respektive planet, plus ten tutorialový a závěrečný. Každý je jiný, se svébytným grafickým stylem. Pobíháte po tropickém ostrově, promrzlých kopcích nebo rozkvetlých létajících útesech. Kromě stěžejního boje samozřejmě ve světě plníte různé úkoly. Zásadní je postup v páteřních příběhových kapitolách, za které získáváte speciální horninu, odemykající postup dále. Kromě toho se ale můžete pouštět do vedlejších (a často dost obtížných, o tom za chvíli) bitev nebo pomáhat obyvatelům světů. Tady bohužel přichází první výtka - vedlejší úkoly nejsou příliš kreativní. Část z nich má opakující se formáty, třeba sbírání mincí na čas, a zbytek je až na výjimky tvořen klasickým “vyhraj tyhle tři bitvy”. Jen občas narazíte na nějaký kreativnější kousek, třeba řešení jednoduchých rébusů s roztomilým baťůžkářským archeologem.

První
Poslední