Recenze LEGO Bricktales, zábavné kostičkové jednohubky
Lego Bricktales Recenze Recenze LEGO Bricktales, zábavné kostičkové jednohubky

Recenze LEGO Bricktales, zábavné kostičkové jednohubky | Kapitola 2

Kamila Foltýnová

Kamila Foltýnová

7. 11. 2022 17:00

1. KOSTIČKOVÝ ROBIN HOOD 2. SKRYTO V KOSTKÁCH

Hry vydávané pod značkou LEGO nejsou na herní scéně žádnou novinkou. Spoustu z nich lze považovat za kultovní klasiky, avšak nám známé série z drtivé většiny využívají kostičky pouze jako způsob, kterým je vystavěno prostředí hry, nikoliv jako hlavní herní mechanismus. LEGO Bricktales je opakem – člověk, který očekává adventuru ve stylu Indiana Jonese nebo Star Wars, bude rychle vyveden z omylu. Klíčem k úspěchu je nejenom kreativita, ale i logické myšlení, jelikož stavění pomáhá řešit všelijaké rébusy.

SKRYTO V KOSTKÁCH

Pro rozbití monotónnosti hratelnosti je Bricktales částečně logickou hrou – pomocí schopností získaných postupně v každém světě hráč hledá truhly s poklady a zvířátka. Rozhodně ale neočekávejte, že rozlousknete všechna tajemství hned napoprvé. Hra má pojištěno, že pro různé rébusy musí hráči použít vícero druhů schopností. Proto je po dokončení dějové linky daného prostředí záhodno na chvíli skočit zpět a najít všechna skrytá tajemství.

Schopnosti jsou první ze dvou věcí, které mi přišly na hře vcelku netradiční – váš panáček se postupně naučí rozbíjet objekty, rentgenem skenovat neviditelné objekty, hadicí s vodou oplachovat předměty a plnit studny, či se s pomocí teleportace a hoverboardu pohybovat rychleji a dostat se na jinak nepřístupná místa. Poslední schopnost značně zpříjemnila zážitek z hraní, protože v základu neexistuje možnost žádného sprintu, a chůze přes celou mapu tak bývá zdlouhavá.

Abych shrnula svůj celkový zážitek ze hry – moc jsem si ji užila. Na druhou stranu jsem ideální cílovka – vyžívám se v příběhových logických hrách a samozřejmě zbožňuju LEGO.  Myslím si, že vývojáři dokázali skvěle vybalancovat obtížnost, která cílí na klasické „legové“ 4-99. Nic není nijak extra náročné, aby to nezvládly děti, ani moc lehké, aby to pro dospělého hráče byla nuda.

Ta nepřijde i díky zábavně a originálně psaným dialogům mezi postavami, které ve světě potkáte, a hlavním hrdinou , respektive jeho robůtkem, oživující nijak extra zajímavou premisu příběhu. Úspěch Bricktales také částečně spočívá v tom, že generace mladých dospělých na LEGU vyrostla a stavění kostiček je pro ně velice nostalgické - přeci jenom to je hlavní esence legendární dánské stavebnice.

LEGO BRICKTALES

Pro mě jako ideální cílovku je LEGO Bricktales velice dobrou směsí, kombinující adventuru s klasickým stavěním s kostičkami. Pár chyb se najde, ale milovníci LEGA je rozhodně odpustí.

Úroveň náročnosti