Recenze LEGO Bricktales, zábavné kostičkové jednohubky
i Zdroj: Thunderful
Lego Bricktales Recenze Recenze LEGO Bricktales, zábavné kostičkové jednohubky

Recenze LEGO Bricktales, zábavné kostičkové jednohubky

Kamila Foltýnová

Kamila Foltýnová

7. 11. 2022 17:00

Seznam kapitol

1. KOSTIČKOVÝ ROBIN HOOD 2. SKRYTO V KOSTKÁCH

Hry vydávané pod značkou LEGO nejsou na herní scéně žádnou novinkou. Spoustu z nich lze považovat za kultovní klasiky, avšak nám známé série z drtivé většiny využívají kostičky pouze jako způsob, kterým je vystavěno prostředí hry, nikoliv jako hlavní herní mechanismus. LEGO Bricktales je opakem – člověk, který očekává adventuru ve stylu Indiana Jonese nebo Star Wars, bude rychle vyveden z omylu. Klíčem k úspěchu je nejenom kreativita, ale i logické myšlení, jelikož stavění pomáhá řešit všelijaké rébusy.

Reklama

KOSTIČKOVÝ ROBIN HOOD

Hlavní postava putuje skrze pět různých světů, kde se snaží pomoci obyvatelům vyřešit jejich problémy. Po jejich dokončení obdrží „krystal radosti“, kterým hráč revitalizuje lunapark patřící jeho dědečkovi. I když se ve výsledku jedná o spoiler, příběh ve hře rozhodně není tím největším tahákem – a už trailery prozradily, že hlavní zápletkou je právě oprava nově nabytého zábavního parku. Ve stejném duchu se nese hudba i prostředí hry, respektive témata jednotlivých světů, ve kterých se hraje. Jde o profláklé klasiky, které neurazí: džungle, poušť, středověk, futuristické město a piráti.


MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

  • Doporučená cena: od 630 Kč na Epic Games Store až po 800 Kč na PS Store
  • Základní herní doba: ± 15 hodin
  • Faktor znovuhratelnosti: Díky sandbox módu se dá stavět treoticky do nekonečna
  • Česká lokalizace: Ne
  • Obtížnost: Tak akorát – nenachází se zde žádná frustrující neporazitelná úroveň, zároveň však člověk musí o stavbách alespoň trochu  přemýšlet
  • Hlavní motto hry: Once you pick this game up, you can’t LEGO of it.

Hlavní náplní je skládání kostiček do požadovaných tvarů, které pomůžou hráči v postupu v úrovni. Z velké většiny jsou to chybějící mosty nebo schodiště, což se mi po nějaké době trochu omrzelo. Na druhou stranu po každém úkonu hra přiděluje jiné druhy a počty kostiček, jindy se hráč musí vypořádat s odlišnými restrikcemi a podmínkami staveb. 

Ty nemohou být odfláknuté, před pokročením dál hra kontroluje statiku konstrukce, což přidává na realističnosti. Bohužel mi jejich hodnotící systém občas připadal nepřesný a netransparentní, takže nešlo vůbec poznat, kde má člověk chybu/mezeru ve stavbě. obzvlášť v případě, kdy způsob řešení není vůbec jednoznačný a vesměs dost individuální. 

Frustraci nepomáhalo ani ovládání, které v určitých úhlech kamery dost zlobí. Hodně mi chyběl pohled zespoda, rotace totiž bohužel končila v úrovni země. Ve výsledku by stačilo, aby se při přiblížení ke stavbě vnější vrstvy kostiček zneviditelnily, díky čemuž by se člověk mohlv rámci svého výtvoru snadno orientovat. Bohužel však taková možnost ve hře chybí.

Co mě naopak velice potěšilo byl fakt, že mé úspěšné konstrukce byly kostička od kostičky přidány do herního světa. V praxi to sice žádné využití nemá, ale jde o velice milou drobnost. Také to ponouká hráče k estetice, aby měli svět o něco hezčí.

 Po úspěšném splnění funkčnosti a statiky každé stavby se totiž otevře sandbox mód, kde má člověk k dispozici všechny součástky ve hře, a může se tak plnohodnotně vtělit do role LEGO architekta a danou stavbu si kompletně přizpůsobit podle sebe. A o tom vlastně LEGO vždycky bylo.

První
Poslední
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama