Call of Duty: Modern Warfare 2 Recenze Recenze konzolové verze multiplayeru Call of Duty: Modern Warfare 2 - pokračování v nejlepší formě

Recenze konzolové verze multiplayeru Call of Duty: Modern Warfare 2 - pokračování v nejlepší formě

Martin Synek

Martin Synek

2. 11. 2022 16:55

Seznam kapitol

1. VÍTEJ ZTRACENÝ SYNU 2. VŠICHNI DO ZBRANĚ

Rok se s rokem sešel a je nejvyšší čas se vrhnout na nová bojiště. Letošní Call of Duty od Infinity Ward toho neslibuje málo a laťku má od minula nastavenou taky setsakramentsky vysoko. Dodnes totiž miliony hráčů brázdí Calderou ve Warzone, která na základech staršího bratříčka dnes recenzované hry dokázala postavit jednoho z nejsilnějších hráčů na battle-royale scéně. Podaří se tvůrcům i tentokrát překročit svůj multiplayerový stín?

Reklama

Na začátek je potřeba říct, že jsem velkým fanouškem předchůdce z roku 2019 a jeho skvělého multiplayeru, který v podstatě určil směr série, ale kterým se pozdější díly nedokázaly správně inspirovat. Tam, kde byl Black Ops Cold War ve svém multiplayeru příliš arkádově laděný a Vanguard nesmyslně a narušitelsky druhoválečný, se nyní konečně vracíme do velmi aktuálního a moderního válčení. Už první kroky ve hře mě pouze a jen utvrdily v tom, že tady jsem správně a dýchla na mě přesně ta atmosféra, kterou měl i její předchůdce. A to je pouze začátek. 


MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

  • Doporučená cena: 1899 Kč
  • Česká lokalizace: Ne
  • Proč si hru zahrát: Modern Warfare II má skvělý a bohatý multiplayer, který se hraje velmi dobře. Kromě tradičních režimů nabízí i dříve neviděný 3rd person mód, který z klasického „Codka“ udělá trošku jinou střílečku. Navíc bude mít titul v budoucnu opět velmi dobrou podporu tvůrců a za necelý měsíc startuje i Warzone 2.0, který vychází z principů právě druhého Modern Warfare.

V době psaní recenze mám odehráno zhruba 40 hodin v multiplayerových režimech. Prošel jsem všechny zásadní novinky a možnosti, jakými jde letošní instalace v sérii hrát a ve většině odehraného času jsem se dobře bavil. Hlavní podíl na tom má samozřejmě skvělý pocit ze střelby, který neprošel žádnou zásadní revolucí, ale vypiloval k dokonalosti to, co již tvůrci předvedli minule. Postava na sobě nese výstroj a výzbroj, což pohyb lehce ztěžuje a možná proto působí kroky či běh těžce, až těžkopádně. Rozhodně však není postava pomalá, jak by se z předchozí věty mohlo zdát. 

Plynulost mimochodem zajišťují i nové pohybové možnosti postavy. Jak už jsem dříve psal ve svých dojmech z betaverze, nové taktické zalehnutí ze sprintu (osobně tomu říkám placák [Radek zase žabička, a já bych to nazýval rybičkou, tak už se sakra domluvme, pozn. šéfredaktora]) je vítaným pomocníkem, pokud potřebujete něčím překvapit soupeře. Stejně tak je možné využít i zavěšení se za hranu a následnou střelbu z krytu. Možnost plavání, kterou využijete na některých multiplayerových mapách, slouží spíše k nepozorovanému postupu nebo rychlému přesunu do bezpečí. Mnoho hráčů vodu také využívá k tomu, aby se do ní schovalo a z bezpečného úkrytu pod hladinou pouze vykukovali a sázeli jeden headshot za druhý. S tím se bohužel pořád tak nějak nedokážu vypořádat.

MODERNÍ VÁLČENÍ

Nejnovější „codko“ ve své multiplayerové části nabízí velmi slušný arzenál. Kromě standardní zásoby střelných zbraní, obsahuje klasicky i velké množství podpůrného vybavení. Zbraně jsou rozděleny do šesti tříd, mezi které tradičně patří jak zástupci klasických ARek, malých a sakra rychlých SMG, přes taktické zbraně až například po těžká LMG nebo některou ze odstřelovaček. K tomu je nutné připočíst i to, že je nutností mít správně nastaveny stimulanty, flashe, granáty, killstreaky a v neposlední řadě také budete nuceni trávit čas v přepracovaném Gunsmithu, neboli editoru zbraní. Čím více času totiž budete trávit v multiplayeru, tím širší možnosti přestavby vás čekají.

Recenze konzolové verze multiplayeru Call of Duty: Modern Warfare 2 - pokračování v nejlepší formě
i Zdroj: Martin Synek / Hrej.cz

Herní progres je podobný tomu, na co jsme u série zvyklí. Zkušenostní body získáváte jak pro level svého účtu, tak i pro jednotlivé zbraně. Ty nyní není nutné tolik grindovat, protože jejich úroveň je šetrně zastropována někde kolem čísla 25. Nehrozí tedy trápení s třeba sedmdesáti levely u zbraně, jako tomu bylo v minulosti. Z vlastní zkušenosti vím, že získat zlatou M4 je otázka čtyř hodin v multiplayeru a u ostatních zbraní je doba velmi podobná. Velkou kapitolou jsou pak receivery, které jsou jakýmsi základem či kostrou zbraně a propůjčují stavěné zbrani unikátní vlastnosti. Zjednodušeně by se dalo napsat, že z klasického ARka můžete, s vhodně vybraným receiverem, postavit třeba LMG nebo naopak SMG a podobně. Princip je velmi jednoduchý a okamžitě hráčům přejde do krve. 

Levelováním zbraní se samozřejmě otevírají i jednotlivá příslušenství (attachmenty), ze kterých budete sestavovat výslednou výbavu. Výhodou je, že pokud používá vícero druhů zbraní stejné attachmenty, nebude je nutné zdlouhavě otevírat u všech zbraní, ale stačí otevření pouze u jediné zbraně. To opět eliminuje nutnost zdlouhavého grindu a osobně si myslím, že půjde o skvělou úlitbu pro pozdější hráče Warzone 2.0, kteří nebudou disponovat aktuálním Modern Warfare II pro rychlejší odemykání výbavy skrz jeho multiplayer. Ale to je zatím hudba blízké budoucnosti, protože spuštění druhého Warzonu teprve přijde. Stejné je to prozatím i se spuštěním battle passu, který přibude až s první sezónou, podobně, jako spuštění ingame obchodu.

První
Poslední
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama