Recenze HyperX Cloud Alpha Wireless, revoluce v bezdrátových headsetech
i Zdroj: HyperX
Článek Recenze HyperX Cloud Alpha Wireless, revoluce v bezdrátových headsetech

Recenze HyperX Cloud Alpha Wireless, revoluce v bezdrátových headsetech | Kapitola 2

Radek Raudenský

Radek Raudenský

27. 5. 2022 20:00

Seznam kapitol

1. BALENÍ, VZHLED 2. POUŽÍVÁNÍ 3. SOFTWARE, ZÁVĚR

Jestli myši právě zažívají masivní postup kupředu co se designerských a technologických věcí týče, měl jsem pocit, že u sluchátek tento vývoj poměrně stagnoval. Bezdrátová technologie je pro ně stále velice drahá, zvuk se posouvá exponenciálně s cenou a výdrž je taková běžná v desítkách hodin. Jenže přišel HyperX.

Reklama

POUŽÍVÁNÍ

No dobře přátelé. Design klasika, cena vyšší… tak jak je to teda s tou baterkou? Musím vám říct jedno. Občas jsou prostě věci, kterým neuvěříte. Ať vám to napíše více lidí, ať to čtete kdekoliv, něco se zkrátka zdá tak neuvěřitelné, že dokud to nevyzkoušíte sami, tak tento fakt prostě odmítáte. To stejné jsem měl s výdrží těchto sluchátek. 300 hodin se zdálo jako neskutečný přepal, doteď jsem používal G435, která už po dni používání dala jasně najevo, že jejich baterka si vyžaduje pozornost. Cloud 2, tedy prakticky předchůdce těchto sluchátek, vydržel něco mezi dvěma až třemi dny, což už bylo slušnější a myslel sem si, že to je vrchol výdrže.

No a pak přišly Cloud Alpha Wireless.

Podívejme se na to takhle. Když mi sluchátka dorazila, byla nabita na 60 %. Silným slovům výrobce sem nedával moc velkou váhu, tak sem si řekl, že je jednou vybiju, nabiju na plnou a uvidím, jak dlouho reálně baterka vydrží. Přátelé…

Recenze HyperX Cloud Alpha Wireless, revoluce v bezdrátových headsetech
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz

Jsem docela závislák, o tom žádná. Na počítači v posledních týdnech strávím doslova celý den, od 9 ráno až do 1 či 2 do noci. Důvod nechme stranou, tohle je realita. Po celou dobu mám sluchátka zapnutá a většinou mi do nich hraje video, stream nebo hudba. Když to tak zprůměruju od oka, řekněme 8 hodin čistého času přehrávání a 15 hodin v zapnutém stavu během pracovního týdne.

Sluchátka mi dorazila 25. dubna a po dvou týdnech testování mají 10 procent. Když tedy vezmeme mnou odhadnuté hodnoty, máme tu 150 hodin v zapnutém stavu – a ubylo 50 procent. To je opravdu neskutečná výdrž, která dává celému trhu se sluchátky jasnou zprávu o revoluci. Když jsem se snažil najít nějaký důvod, princip toho, jak se HyperX podařilo uskutečnit takovou výdrž, nic jsem nenašel. Jde tedy očividně o unikátní implementaci, první svého druhu. A je to opravdu báječné – nemyslet na výdrž a zkrátka sluchátka „používat“, stejně jako třeba bezdrátovou myš, kde je ta výdrž taktéž vcelku dlouhá.

No tak ódu na baterii máme za sebou, co ale zbytek. Sluchátka a vlastně všechny produkty od HyperX si dávají záležet na principu Plug’n’Play, což platí i tady. Prostě zasunete dongle, zapnete sluchátka a jedete. Jenže to není úplně ono. V tomto případě dělá software NGENUITY opravdu hodně a bez něj, respektive bez přidružených ovladačů, je zvuk opravdu velice plochý.

Recenze HyperX Cloud Alpha Wireless, revoluce v bezdrátových headsetech
i Zdroj: HyperX

Jakmile ale aplikaci nainstalujete, uvolní se celý potenciál sluchátek. Ta přináší opravdu čistý přednes, který dokáže oddělit od bas. Ty jsou tedy v pozadí, respektive položeny dole, přičemž přes ně hraje čistý zvuk. Osvědčil sem si to například u přeboostěných písniček ještě s bass boost presetem v ekvalizéru. Zatímco sluchátka nebo reproduktory musí při vysokém upřednostnění bas utlumit vokály nebo další nástroje, u Cloud Alpha Wireless se zdá, že tento problém opravdu nemají. Dle výrobce za to může technologie Dual Chamber, já vám prostě jen řeknu, že oddělení bas a vokálů funguje.

Jak jsem říkal v základu jsou sluchátka poměrně plochá, s čímž pomůže ovladač. Ten celý zvuk přemostí a udělá jej lehce hlubším, což je koneckonců právě zvukové podání, které většina hráčů upřednostňuje. Vzhledem k oddělení ale můžu říct, že i ve hrách, kde je potřeba důraz třeba na kroky, sluchátka fungují dobře a důležité věci slyšíte zřetelně.

Překvapivě funguje přiložený ekvalizér v softwaru velice dobře, ještě lepší je ale použití technologie DTS:X. Tu jsem si vychvaloval už u sluchátek od JBL a tady je efekt velice podobný. Ta by měla simulovat prostorový zvuk, ale ne nutně způsobem, kterým to sluchátka dříve dělala. Já osobně mám zkrátka pocit jako z kina, kdy není zvuk zkrátka vlevo nebo vpravo, ale spíše všude okolo vás. Navíc dokáže navodit efekt z kina, předností je hlavně správný důraz na hluboké zvuky, především zvýrazní výbuchy nebo hluboké dunění, které naprosto perfektně využívá trailer na rozšíření War in the Pacific do Battlefield V.

Zkrátka a dobře, i zvukově jsou HyperX Cloud Alpha Wireless velice dobré a jde rozhodně o posun kupředu i vůči třeba Cloud 2 Wireless, pro mě osobně z velké části i díky technologii DTS:X. Přeci jen tu ale je jeden problém. Zatímco Cloud 2 Wireless měly problém se šuměním, Cloud Alpha Wireless mají problém se spojením. Ne že by vypadávaly, to vůbec, avšak občas ve sluchátkách něco šustne, praskne nebo pískne. Zní to jako chyba spojení, já ale pevně doufám, že se tuto chybu podaří v dalším týdnech opravit – jak jsem totiž zkoušel, jde nejspíše o chybu ovladačů, jelikož bez nainstalovaného softwaru se tento problém neobjevuje.

Velice zajímavý design mikrofonu Velice zajímavý design mikrofonu
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz
i Zdroj: Radek Raudenský | Hrej.cz
Velice zajímavý design mikrofonu

Samozřejmě se podíváme i na mikrofon, kde proběhlo trochu větší zklamání. I když jeho design vypadá opravdu zajímavě a mohl by předesílat vyšší kvalitu, opak je pravdou. Snímaný zvuk je spíše podprůměrný, což je rozhodně škoda, a to i ve spojení s tím, že mikrofon disponuje opravdu velice dobrým potlačením okolního hluku. Koneckonců, poslechněte si sami.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama