Recenze Hood: Outlaws & Legends, nepovedeného Robina Hooda | Kapitola 2

Radek Raudenský

Radek Raudenský

25. 5. 2021 14:00

1. STEALTH BEZ STEALTHU 2. JAKO HOOD BEZ HOODU

Velice nápadný titul se zajímavou premisou a hlavně kooperativní stealthovou hratelností. Dopadl Hood tak, jak se prezentoval ve videích?

SIMPLY BAD

A to je obrovská škoda. Protože se skutečně, od prvního střetu se soupeři, minimálně dalších 10 hodin, hratelnost nevrátí ke stealthu. A to i díky několika mechanismům, které vás naopak utvrzují v tom, že není třeba být tak ostražitý. Jakmile je nepřátelský tým spatřen počítačem řízenými strážci, dozvíte se jejich polohu i typ postavy. Pokud spustí alarm, obrazovka vám to prozradí. Stejně tak vám prozradí posun ve fázích hry – tedy zdali nepřítel drží klíč, našel poklad nebo ho už vynáší z mapy. Třešničkou na dortu je ukazatel životů, který vás přímo ponouká vrhnout se do souboje se soupeři s méně životy. Pochopitelně vás tak postup nepřátel nutí aktivně zakročit a místo pomalého plížení vystřelíte jako raketa za vidinou výhry.

-
-

Když už se podaří jednomu či druhému týmu vynést poklad z pevnosti, je nutné jej ručně dopravit za hranice mapy. A jestli jste si z předchozích řádků představili pořádnou holomajznu, teď si můžete vzpomenout na souboj Godzilly a King Konga. Ani jeden tým totiž pochopitelně nechce svému soupeři nechat peníze jen tak a do souboje jde s maximálním nasazením. To by za normálních okolností nebylo špatné – nacházíte se mimo pevnost, okolo vás nejsou strážní a není tak důvod se schovávat. Jenže to by bylo fajn jako akční vyvrcholení několika desítek minut plížení. Takto jde jen o další z mnoha vyčerpávajících soubojů na život a na smrt.

PŘÍLIŠ ŘÍDKÝ GULÁŠ

A to je samozřejmě škoda. Co škoda, to je přímo špatně. Celý marketing hry totiž mluvil o dvou jasných principech – bohatým brát, chudým dávat a být při tom nenápadný. Už teď víme, že druhý zmíněný prvek vůbec nefunguje, tak co ta premisa hraní za Robina Hooda? Jo, tady vás taky zklamu. “Rozdávání” totiž funguje pouze na jedné jediné obrazovce, ve které rozdělujete svůj lup. Tím si můžete pěkně namastit kapsu, nebo jej rozdat mezi chudé – výhody z toho plynoucí ale nestojí za řeč. Penězi vhozenými mezi chudé se totiž akorát zvyšuje úroveň vašeho tábora, díky čemuž získáte nové oblečky na postavu. Pak není moc nad čím přemýšlet, protože za zlaťáky v peněžence pořizujete nové perky vylepšující vaše schopnosti.

I když ale Hood dost hatím, nelze říct, že by obecně šlo o propadák, to určitě ne. Kostra hry je zpracovaná na její poměry i ambice dost dobře. Hraje se dobře, grafika mě v první chvíli až překvapila a obecně je pocit ze hraní dost slušný a jednoduše uchopitelný. Pohyby postav vypadají efektně a během prvních dvou hodin jsem negativa hledal jen velmi obtížně. Pokud se ale v zápasech pohybujete delší dobu, přešlapů si všímáte čím dál víc.

Jsou tu i menší chyby, které se ale se snahou vývojářů snad opraví. Třeba zmíněná vražda, kterou hra umožňuje vždy, když stojíte v zádech nepřítele. V situaci, kdy o vás neví, to samozřejmě dává smysl, při souboji dvou lidí se ale může jeden hráč oddělit a neustále nabíhat soupeři do zad. Třeba při animaci útoku pak stačí drtit E a připsat si instantní zabití. A to už dokáže hru otrávit pořádně.

Hood: Outlaws and Legends

Hood: Outlaws & Legends není špatnou hrou. Několik hodin intenzivního hraní jsem se bavil, v posledních dvou hodinách jsem ale narážel na negativa, která z velice zajímavého nápadu dělají tuctovou kooperační hru bez nápadu. Motivy Robina Hooda se neprojevují, stejně tak ani stealth. Možná, opravdu jen možná, se podaří vše napravit pravidelnými aktualizacemi – pak se ale obávám, že hra skončí jako Hunt: Showdown dva až tři roky nazpět. Tedy s věrnou, ale titěrnou komunitou.

Slušná grafika
Atmosféra
Uchopitelná a bytelná hratelnost