Hi-Fi Rush Recenze Recenze Hi-Fi Rush - zrodila se hvězda, a vy si ji chcete zahrát

Recenze Hi-Fi Rush - zrodila se hvězda, a vy si ji chcete zahrát | Kapitola 2

31. 1. 2023 15:40 1

1. I AIN'T GOT RYTHM 2. NEZASTAVUJEME

Jak dopadla rytmická novinka, kterou oznámilo a rovnou vydalo studio Tango Gameworks? Naprosto skvěle!

Obrovskou silou Hi-Fi Rushe je i jeho variabilita. Nejde o úplně kratičkou hru, na obyčejné dohrání zabere nějakých deset hodin. Měl jsem tedy strach, aby se nezačal základní hratelnostní loop opakovat. Jenže autoři vás neustále dokáží překvapovat. Kromě nabalování dalších schopností a možností jde i o úplně diametrální změny hratelnosti. Z celkem obyčejných plošinovkových pasáží se občas hra přepne do 2D pohledu, v určité fázi pak souboje obohatí i poměrně náročné tahově rytmické pasáže, ve kterých vykrýváte útoky nepřátel. V tomto ohledu se tedy nemusí stydět ani před výrazně zvučnějšími značkami.

Recenze Hi-Fi Rush - zrodila se hvězda, a vy si ji chcete zahrát
i Zdroj: Tadeáš Pepř / Hrej.cz

Ono se obecně nápady nešetřilo. Různými překvapeními a variacemi Hi-Fi Rush doslova srší. Je nutné poznamenat, že jsou pořád Tango Gameworks japonské studio, a třeba na vyprávění příběhu nebo cutscénách je to hodně znát. I díky tomu je ale hraní stále velmi svěží záležitostí, což podporuje i perfektně vyvážený humor, balancující na hranici absurdní frašky, kterou ale nikdy nepřekračuje. Kousavé dialogy mezi hrdiny, situační humor i přiznaná přehnanost a nevážnost prostě fungují naprosto báječně, a i když nemám přímou zkušenost s Forspoken, mám pocit, že se Tango povedlo dosáhnout přesně toho, o co spíše kontraproduktivně usilovali v Luminous Productions.

Zmíněná hloubka hry se pak zdaleka netýká jen propracované hratelnosti, ale i nabídky obsahu. Postupem času odemykáte spoustu nových schopností, v klasickém obchodě nakupujete nová komba a vylepšení, hledáte celou řadu sběratelských předmětů, a do levelů se pak můžete vracet, abyste nacházeli skrytá místa, kam jste se dřív nedostali. Kromě toho vás také systém hodnocení velmi podobný tomu ze série Devil May Cry motivuje k opakování soubojů a plnění obrovské nabídky výzev. Dovolím si tvrdit, že zkompletování hry bude záležitostí vyšších desítek hodin strávených tréninkem a pilováním všech soubojů a levelů. Navíc se část obsahu odemyká až po dohrání, Hi-Fi Rush tedy ani náhodou není drobnou rychlokvaškou, kterou Xbox narychlo vydal, aby umlčel kritiku.

TU KYTÁRU JSEM…

Mám k Hi-Fi Rush nějaké výhrady? Ano, to bez bolesti přiznám. Platforming se sice snaží být podobně komplexní a vynalézavý jako souboje, ale úplně stoprocentně to nefunguje, a občas umí být trochu unylý, i když nikdy nedojde na frustraci. Také je škoda trochu nedoladěného pacingu. Na samém začátku totiž hra neuvěřitelně šlape na plyn a nadšeně vám ukazuje svou kreativitu a hravost, ale v prostřední části tempo trochu poleví a nedokáže nabízet dostatek wow momentů. To pak sice vynahradí samotný závěr, který je až neuvěřitelnou jízdou. Prozradím třeba, že jistá pasáž doprovázená Prodigy se okamžitě zapsala mezi nejlepší herní momenty mého života. K dokonalosti ale chybělo přitlačit na pilu i někde v půlce.

Ale zpátky k chvále. Naznačil jsem, že v Hi-Fi Rush kromě původní hudby uslyšíte i tu licencovanou. Ta sahá především do vod rocku, konkrétně toho alternativního, elektronického nebo technického. Sem tam se ale objeví i úplně diametrálně odlišný styl, který opět zpestřuje zážitek. I licencované skladby jsou interaktivní a ovlivňujete je přímo pohybem a bojem, není tedy snad ani třeba dodávat, že jde o fantastickou podívanou a vyložené vrcholy hry.

I po grafické stránce se nemusí Hi-Fi Rush za nic stydět. Pokud máte rádi stylizovanou celshadovou grafiku, budete si libovat. Na Xbox Series X navíc všechno běží naprosto plynule, načítací obrazovky zaberou pár vteřin a třeba ovládání je v souvislosti s tím velmi responzivní a přesné.

Mimo Game Pass navíc hra stojí příjemných 30 dolarů, což je podle mě více než adekvátní nabídka

Co na to říct? Pokud vlastníte Game Pass, a nejste vyloženě odpůrci rytmických her, hudby, stylizované grafiky nebo japonského svérázu, neexistuje jediná výmluva, proč byste si právě teď neměli Hi-Fi Rush nainstalovat a vrhnout se do hraní. To navíc platí i pokud vám vadí třeba jen jedna věc z výše jmenovaného, protože vám možná tenhle majstrštyk od Tango Gameworks ukáže, že si to myslíte špatně. Mimo Game Pass navíc hra stojí příjemných 30 dolarů, což je podle mě více než adekvátní nabídka.

Tak nalaďte kytaru a vyražte na pódium!

Hi-Fi Rush

Takové překvapení si nechám líbit. Hi-Fi Rush je promyšlená, zábavná, kreativní, dynamická a bohatá záležitost, na které je znát absolutní láska autorů.