Famicom Detective Club Recenze Recenze Famicom Detective Club, dvojité porce výborných detektivek pro Nintendo Switch

Recenze Famicom Detective Club, dvojité porce výborných detektivek pro Nintendo Switch | Kapitola 2

Martin Synek

Martin Synek

7. 6. 2021 14:15

1. VYPRÁVĚJ 2. ZA HODNĚ PENĚZ...

Před více než třiceti lety vyšla dvojice detektivních adventur / vizuálních novel Famicom Detective Club. Nyní vychází remaky, které by, i díky anglické lokalizaci, mohly být výrazně stravitelnější pro západní hráče. Jak se povedly?

OTÁZKY A ODPOVĚDI!

Druhá detektivka se takovým zbytečnostem snaží vyhnout. Nepodařilo se jí od voleb sice úplně oprostit, ale žádná z nich nepůsobí jako surový natahovač herního času. Obecně jde o přímočařejší zážitek, který spoléhá spíše na vizuální ztvárnění staré hry a také na svůj výtečný příběh. Je také „akčnější“ a rychlejší tempo vyprávění je patrné na první pohled. Také zde na hráče čeká více pohyblivých scén, které se zaměřují na důležité události v příběhu. Subjektivně mi proto druhá hra, byť kratší, přišla kvalitněji zpracovaná jak otázce hratelnosti, tak i příběhovým pozadím.

Pokud tedy přistoupíte na pravidla tvůrců a doopravdy se hrou necháte unášet, budete spokojeni stejně, jako já.

Dvojice remakovaných her nabízí pouze originální japonský dabing. Všechny texty jsou v angličtině. Nemusím snad ani připomínat, že pokud žádným z jazyků nevládnete, hru si v žádném případě neužijete tak, jak tvůrci zamýšlejí a stane se z ní jen a pouhá prohlídka místy interaktivního komiksu, ve kterém se jen těžko posunute dál.  Hudební doprovod také příliš vnímat nebudete, protože je důraz kladen především na jednotlivé rozhovory. Ty jen ve vypjatých momentech doprovází dramatická animace nebo se na pozadí spustí výraznější hudební podkres.

DVĚ MOUCHY JEDNOU RANOU

Na závěr se hodí říct, pro koho je kompilace vlastně určena. Jde přesně o produkt pro hráče, kteří si chtějí u hraní odpočinout a jen se nechat unášet příběhem, který v určitých momentech vyžaduje od hráče interakci. Ideální pro dva klidné večery, kdy si hru zapnete místo filmu v televizi a klidně si přizvěte společnost, která tento zážitek bude plnohodnotně sdílet s vámi. U nás doma jsme obě hry prošli s manželkou a myslím, že mohu s čistým svědomím říci, že jsme se dobře bavili.

Na druhou stranu však od těchto her nelze očekávat plnohodnotný adventurní zážitek. Podotýkám, že je znovuhratelnost více či méně nulová, protože rozuzlení znáte a více cest, jak se k němu prokousat neexistuje. Pokud tedy přistoupíte na pravidla tvůrců a doopravdy se necháte líně unášet vlnami vyprávění, budete spokojeni stejně, jako já. Na druhou stranu jde o dost neobvyklý zážitek a vyšší cenovku za spíše interaktivní vyprávění než cokoliv jiného si musíte obhájit sami před sebou.

Famicom Detective Club

Dvojitá porce vizuálních novel, které jsou okořeněny několika málo adventurními prvky. Jsou určeny především pro ty hráče, kteří si chtějí u hry odpočinout a jen se nechat potěšit dobrým příběhem.

Poutavé příběhy