Dorfromantik Recenze Recenze Dorfromantik, relaxačního designového zázraku

Recenze Dorfromantik, relaxačního designového zázraku

20. 5. 2022 16:20 2

1. ROMANTIKA 2. S REZERVOU

Dorfromantik se pohybuje někde na hraně budovatelské strategie a logického puzzlu. Proč je naprosto kouzelný a v čem naopak tkví jeho rezervy?

Na světě je málo krásy, málo míru a málo lásky. Můžete mě klidně přesvědčovat o opaku, ale bohužel tomu tak je. Stejná poučka navíc platí i pro hry. Z principu je zajímavější, zábavnější a do velké míry také mnohem vděčnější na obrazovkách ukazovat to špatné. Krev, utrpení, smrt, tupý humor nebo útěk před finanční krizí. Za ty nejlepší hry bývají považovány ty obtížné, kde neúspěch číhá na každém kroku. Vždyť třeba i v případě v zásadě pacifitstických strategií je často hnacím motorem hratelnosti snaha udržet zisky v zelených číslech, i v Planet Zoo vám roztomile si hrající vydry stárnou a umírají a návštěvníci odcházejí nespokojení.

• Doporučená cena: 13 eur (Steam)
  • Česká lokalizace: Ne, není potřeba
  • Bude se vám líbit, pokud: Hledáte klid v duši a odpočinek bez zbytečného násilí
  • Nebude se vám líbit, pokud: Hledáte hlubší strategické mechanismy nebo nedejbože prvky ekonomiky

Při hledání skutečně relaxačních záležitostí, pokud možno nerozebírajících problematiku smrti (Journey) tak musíte sáhnout do oblasti nezávislých her. A i tady je třeba hodně vybírat. Světlým bodem v moři negativity se stal alespoň projekt čtyř německých studentů se zajímavě kontrastním názvem Dorfromantik. I kvůli němu nakonec parta kamarádů spojila síly definitivně skrz studio Toukana Interactive (s Mikolášem Tučkem, pokud vím, nemají nic společného) a projekt nejistými vodami early accessu dotáhla až k plnému vydání.

V čem je Dorfromantik unikátní si povíme na dalších řádcích.

POLÍČKO K POLÍČKU

Velmi jednoduše lze Dorfromantik popsat jako Carcassone pro jednoho hráče. K ruce dostáváte balíček hexagonových políček s… políčky. A lesy, městy, řekami a kolejemi. Ty pak skládáte k sobě. A to je vlastně všechno.

Jednodušší už hratelnostní základ být nemůže. Na stavebnicový, respektive deskovkový princip je ale samozřejmě naroubován komplexnější systém. Jednotlivé dílky stavebnice obsahují různou kombinaci výše zmíněných prvků a je potřeba je nějakým způsobem vhodně kombinovat. Za každý položený dílek dostanete určitý počet bodů. Některé ale přicházejí s jednoduchými úkoly - k dílku přiděl město s alespoň třiceti budovami, tenhle les by měl mít alespoň 140 stromů, tyhle koleje musí být přesně 7 dílů dlouhé. Za splnění jednotlivých úkolů získáváte další kartičky do balíčku. Za uzavírání velkých celků (obřího lesa, rozsáhlého města) získáváte další. A navrch samozřejmě hra přihodí pár bodíků. Body navíc také slíznete, pokud ke konkrétní kartě z každé strany přistavíte ideální jiný dílek.

i Zdroj: Hrej.cz / Tadeáš Pepř

Jedinou řekněme kvantifikovanou motivací, která vás žene dál, je tedy nejvyšší skóre, pro které logicky potřebujete systematicky skládat hrací pole a získávat co největší množství nových dílů. Vedle toho také za splnění určitých úspěchů, jako je vybudování dostatečně velké vodní plochy nebo dosažení alespoň 5000 bodů v pěti různých pokusech, získáváte nové speciální dílky nebo nové motivy hracího pole. Postupně tak ve svých světech vidíte bobří přehrady, garáže pro vlaky nebo nafialovělá levandulová pole.

První
Poslední