Ramirův průvodce po Mexiku aneb deset tipů a postřehů z nového festivalu Horizon
i Zdroj: Hrej.cz
Forza Horizon 5 Článek Ramirův průvodce po Mexiku aneb deset tipů a postřehů z nového festivalu Horizon

Ramirův průvodce po Mexiku aneb deset tipů a postřehů z nového festivalu Horizon

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

4. 11. 2021 15:01

Seznam kapitol

1. ZAČÁTKY V MEXIKU 2. PESTRÝ SVĚT

Už zítra se první “smrtelníci” vydají do Mexika v novém pokračování závodní série Forza Horizon. Já jsem už v pestrém světě v rámci předběžného přístupu něco odjezdil, přináším tedy deset tipů nebo postřehů, které se vám zítra (pokud vlastníte ultimátní edici) nebo příští úterý (ve všech ostatních případech) budou hodit. Tak jedeme!

Reklama

PĚKNĚ POPOŘADĚ

Ramirův průvodce po Mexiku aneb deset tipů a postřehů z nového festivalu Horizon
i Zdroj: Hrej.cz

Ve Forze Horizon 5 se opět vrací koncept tak trochu podobný třetímu dílu, jednotlivé sekce festivalu si totiž odemykáte postupně v rámci expedic. Po získání určitého množství bodů za úspěchy dostanete “samolepku”, kterou se můžete vydat za dalším dobrodružstvím a v zásadě si vybrat, jestli půjdete cestou pouličního závodění, klasických závodů na asfaltu, blbnutí v dunách, čistokrevného offroadování v džungli, nebo otevřete možnosti PR kousků. Případně zda nerozšíříte možnosti jednoho ze stávajících předsunutých táborů. Správné pořadí samozřejmě neexistuje a celkem rychle si odemknete všechno, jeden tip bych ale přece jen měl. Nenechávejte (jako já) PR kousky, tedy festivalovou sekci Rush, až na úplně poslední odemknutí.

Ještě po zhruba patnácti hodinách hry jsem totiž zoufale hledal nové skoky (cedule nebezpečí) a driftovací zóny, dumaje nad tím, proč se odemykají tak pomalu. Když jsem prozřel, čekalo mě objíždění celého světa a pracné plnění všech výzev. Pokud si ale PR kousky odemknete mezi prvními, můžete je plnit “v mezičase”. Tedy například během přesunů mezi závody nebo misemi, kdy si doslova odskočíte na ceduli nebezpečí, projedete driftovací zónu, náhodou překonáte rekord na rychlostní kameře a tak dále. Zážitek z konzumace obsahu pak bude mnohem vyváženější.


PROČ TEN KRÁM NEJEDE?

Ramirův průvodce po Mexiku aneb deset tipů a postřehů z nového festivalu Horizon
i Zdroj: Hrej.cz

Menších úprav letos doznal systém úprav a tuningu vozidel. V recenzi už jsem zmiňoval, že přibyla možnost v menu vytáčet motor a zjišťovat, jaké úpravy mají na zvuk největší vliv. To lze využít i prakticky, můžete si například ověřit, jak zní projevy různých typů motorů (zvuky jsou tentokrát opravdu povedené, plus mínus tedy odpovídají realitě). Vedle toho je nově možné měnit rozchod kol.

Pocitově ale větší zásah zažila samotná koncepce vylepšení. Nově je totiž při upgradování mnohem těžší totálně překopat chování daného auta. Znát je to třeba na přestavbě pohonu u velmi výkonných strojů. Některé zadokolky, které v původním stavu s vyladěným motorem přinášejí naprosto šílené rychlosti (za cenu toho, že brutální výkon není zadní náprava prostě schopna zvládnout, takže je třeba, abyste velmi citlivě regulovali plyn, nebo zapli kontrolu stability a trakce) při přestavbě na čtyřkolku najednou ztratí spoustu top speedu kvůli jiným poměrům sil. V ten moment přichází ke slovu úprava převodového ústrojí včetně nové možnosti výběru množství převodových stupňů. S trochou následného ladění v podrobnějším tuningu se pak můžete dostat k lepším hodnotám.

Ono to taky dává smysl. Když jsem do starého Mustanga vmáčkl nestvůrný vysokoobjemový diesel a pořádně ho nafoukal turby bez dalších úprav pohonu, nebohá převodovka přenášení vysokého točivého momentu vůbec nestíhala a výsledkem byl úplně nepoužitelný hrabák, který potenciál motoru využíval tak na deset procent. V praxi by samozřejmě tato nesmyslná kombinace velmi záhy odpravila některé součástky, Horizon je ale stále arkáda. To však vůbec nevadí.

Pokud si tedy nestahujete předpřipravené tuningy od jiných hráčů, bude třeba začít u upgradování trochu přemýšlet. A to je super změna!


MI CASA

Ramirův průvodce po Mexiku aneb deset tipů a postřehů z nového festivalu Horizon
i Zdroj: Hrej.cz

Ve Forze Horizon 5 je k dispozici celkem sedm domů. Cena většiny z nich není kdovíjak vysoká, a i nároky na ten finální ani z poloviny nedosahují velkolepého zámku v Edinburghu ve čtvrtém Horizonu. Na druhou stranu jsou jednotlivé casy velmi elegantními bydly, na nějakou tu krátkou dovolenou bych do každého z nich vyrazil taky.

Nechybí relativně obyčejná chajda na pláních, ekologicky udržitelný dům v džungli, párty bungalov na prosluněné pláži, nádherná rezidence v kopcích nad pobřežím a zlatým hřebem je starý hotelový komplex, který může být celý váš. 

Nákupy domů také přinášejí různé trvalé perky a bonusové točení kolem štěstí. Obzvlášť užitečný je perk odemknutý předposledním, tedy druhým nejdražším domem. S ním totiž dostanete možnost rychlého přesunu na jakékoliv místo na mapě, což vám při putování po světě může značně ulehčit život. Pak stačí jen zbourat pár cedulí snižujících cenu rychlého přesunu (na začátku stojí každý přesun 10 tisíc kreditů, s každou z padesátí cedulí se tato částka sníží o dvě stovky) a nakonec už ani nepotřebujete nikam jezdit. I když… vy budete chtít jezdit, že?


VYROB SI SVŮJ ZÁVOD

Ramirův průvodce po Mexiku aneb deset tipů a postřehů z nového festivalu Horizon
i Zdroj: Hrej.cz

Zajímavou novinkou v pátém Horizonu je systém EventLab. Ten hráčům umožňuje od základu stavět vlastní závody s různými modifikacemi a šílenými tratěmi. V podstatě umožňuje i mírnou úroveň skriptování, lze si tedy hrát se zvuky, efekty nebo odměňováním jezdců.

Nejde sice o žádný gamechanger, EventLab asi potěší především ty kreativnější z nás. Jsem si ale jistý, že skutečně geniální tvůrci dokáží s novinkou divy a my se tak budeme brzy vozit po tratích, které si v ničem nezadají s Trackmanií. Nebo dokážou pravidla hry ohnout takovým způsobem, že se budou divit i sami autoři v Playground Games.


KDO CHCE RYCHLÝ BÝTI, MUSÍ KOENIGSEGG MÍTI

Ramirův průvodce po Mexiku aneb deset tipů a postřehů z nového festivalu Horizon
i Zdroj: Hrej.cz

Každý jeden z více než pěti set vozů má ve hře své místo a dá se s ním užít spoustu zábavy. O tom žádná. Přece jen se ale najde pár vyvolených strojů, které jsou prostě ideální pro plnění konkrétních výzev. Už teď je z žebříčků nejlepších výsledků poměrně jasné, které to jsou.

Pro plnění rychlostních výzev na asfaltu (tedy rychlostních kamer a měřených úseků) jsou jasně nejlepší a nejpoužívanější volbou Koenigseggy. Já vsadil na zběsilou Ageru RS, ta je ale dost neposedná. Až zhruba k hranici 200 kilometrů za hodinu hrabe a zběsile se přetáčí. Na druhou stranu dost agresivně zrychluje až k hranici zhruba 450 kilometrů za hodinu, je tedy velmi účinnou zbraní na všechny rychlostní výzvy. Lepší volbou ale bude futuristické Jesko, které je přeci jen lépe ovladatelné. Úskalím je, že oba vozy jsou pekelně drahé. Pokud jste vlastníky Ultimátní edice nebo VIP členství, použijte na ně své poukazy.

Mimo silnice už je situace složitější. Na úseky, kde je potřeba surová rychlost (cedule nebezpečí na rovinatých místech, rychlostní kamery v rovnějších místech) perfektně poslouží… Jaguar XJR 15. Ten je jedním z prvních stodolových nálezů, a po mírně absurdních úpravách pro rallye jde o ultimátního trhače drnů. Na techničtější pasáže jsem osobně volil mé oblíbené Lamborghini Uru s maximálními vylepšeními. Ten perfektně drží v bahnitých zatáčkách a díky vysoké hmotnosti a světlé výšce se báječně osvědčí v rychlonožkách. Překážkou pro něj není ani hlubší voda, která lehčí a nižší stroje (včetně zmíněného Jaguaru) nepříjemně rozhodí. Ostatní hráči v žebříčcích ale preferují spíše Hooniganový RS200. Čestnou zmínku si také zaslouží stále superzábavná hračka Ariel Nomad.

V případě driftovacích zón je volba na vás, u těch už jde jen a pouze o osobní preference a schopnosti.

První
Poslední
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama