Puzzle Kingdoms Recenze Puzzle Kingdoms

Puzzle Kingdoms

Tomáš Krajča

Tomáš Krajča

14. 5. 2009 22:00 1
Reklama

Není to poprvé, co se s ním setkáváme,
tentokrát na Steamu si otevírá krám,
Infinite Interactive, studio dobře známé,
o jehož nové hře vám dneska zazpívám.
Už znáte Puzzle Quest, kolikrát jste ho hráli!
Po nocích probdělých se sami proklínali,
proč jen jste neposlechli svých vlastních dobrých rad:
jen ještě jednu bitvu, a pak už půjdu spát.
Pak s Galactrixem do vesmíru,
skrz hvězdné brány, černou díru
jste cestovali, těžili a bojovali,
kameny spojovali.
A nyní: vlajte prapory a fanfáry ať znějí
Vrací se hra, co máte nejraději:
tentokrát s draky, skřety, elfy, rytíři,
a proto pozor, hráči, myši namířit.

Vítejte v zemi Etheria, kde zrodil se děd, otec, i já

Ač může zdát se kraj zelený a pole v plném květu a lidé štastni pod žezlem vladaře
Ukrytí číhají zákeřní démoni z jiných světů zlé předou plány, cti plivou do tváře.
Všem králům lidských měst, elfům i trpaslíkům, rozdaly skříňky démanty zdobené,
které však krom krásy skrývaly také zlý um co jejich pány do zkázy zažene.
Tak země ničí hlad, zlovůle, nedůvěra, šílenství, pýcha, krutost a černý mor.
Ta zvůle osudu, palčivá bolest sterá hlasy všech spojí v jediný bědný chór.
Až přijde hrdina, silný muž, anebo krásná žena co se zlou mocí pustí se do boje.
A dokud poslední krajina nebude zachráněná nebude v duši klidu mít, pokoje.

S věrnými muži se vydávám na cestu zemí sem a tam

Klikatá cesta je za mírem v Etherii, kde mnohé národy a hrdinové žijí.
Začíná pokaždé na velké mapě světa, kde vykřičníkem označena je ta
země, jež na hrdinu čeká.
Ten vybrat musí si své čtyři souputníky, rytíře, kostlivce, střelce, či kopiníky,
a také předměty a kouzla do výzbroje, jež hodí se pro jeho způsob boje.
A je to těžké, pro člověka,
vybrat si ze silných draků či elfů, vinou bodových limitů, co dluhy neprominou,
a tak se hráč věčně protlouká s tím, nač stačí bodová hranice se skrblivostí dračí.
Jen jedno kouzlo nebo předmět dovolí a dva tři slabší bojovníky (libo-li).

Po vstupu do mapy království rozjede se kolotoč, co jednu bitvu za druhou nese.
Když padne hrdina, náhradník nastupuje, a když i ti padnou, poslední možnost tu je:
oživit zase zpět prvního z bojovníků. A až když do krále zapíchne hráč svou píku,
stane se vladařem a postoupí vpřed v ději. Pak zničí skříňku (ti, kdo ji zničit chtějí,
musejí vyřešit logický hlavolam), navštíví hospodu, to aby nebyl sám
(tam může odemknout stvůry i hrdiny) a než se o čtvrtku posunou hodiny,
vydá se po mapě zase o kousek dál, tam, kam mu poslední protivník ukázal.

Spojím-li červené, goblin mě požene, spojím-li žluté, bude to kruté

Každý boj hraje se na stejné desce, ať už se člověku chce nebo nechce,
kostičky srovnané do řádků sedmi a sloupců šesti.
Cílem je posunout sloupec či řádku, aby se z křiklavě pestrého zmatku
skupina tří stejných zjevila (a máš-li obzvlášť štěstí,
spojíš tak najednou i čtyři nebo pět a můžeš řetězem reakce vytvářet).
Získané body pak poslouží k boji (čím větší jednotka, tím více stojí),
nebo se promění v kouzelnou energii.
Komu se podaří soupeři pobít armádu, jistě se nebude zlobit,
za výhru. Zlato a XP odmění ji.
Systém je vymyšlen navýsost chytře a hlavně v začátku zrak snadno vytře,
jenomže zůstává celou hru stejný.
A ani hlavolam, který se tu a tam
pokusí zpestřit a osladit hraní
nového nemá nic, jen času vezme víc
a trochu zpomalí spád putování.

Kreslená krásně celá je a občas pěkně zahraje

Kreslená grafika je vážně pohádková, příjemné cutscény příběhem provází
a hudba chytlavá dost nedostatků schová. Přesto však některé nemile zarazí.
Proč nelze zvýšit přísný limit bodů výbavy hrdiny a jeho doprovodu?
Proč musí v království hlídat si rozpočet a zcela jiný má pro celý širý svět?
K čemu je možnost mít hned čtyři hrdiny, když celé království dobude jediný?
Co ale nejvíce otravuje:
proč jenom všechno se opakuje?
Hraní je složeno z kratičkých procedur, a ty se zas a zas pozvolna plní,
až by vzal na tvůrce znuděný člověk hůl nic tady z rutiny neskýtá únik.

V téhle hře, zdá se, mám onu skříňku – zlý dárek démonů

Ten, kdo si PK zahraje, zjistí, že hra to zrádná je:
logický rychlík časem prověřený a k němu spousta obsahu.
Jenomže hodiny hry beze změny žádají zvláštní odvahu
anebo oči přimhouřené nad tím, co zlost do tváře žene.

Zkrátka: hra stále dobrá je – i když v ní leccos nehraje.

Puzzle Kingdoms
Windows PC

Verdikt

Hra mixující koncept klasického logického rychlíku a casual RPG. Zpočátku nadchne, ale postup času čím dál víc otravuje monotónní, procedurální hratelností.

Co se nám líbí a nelíbí?

Klasický návykový princip logického rychlíku, stylové grafické zpracování, trvanlivost
Nemysly v game designu (přísné bodové omezení pro vstup do lokace, dva rozpočty, management hrdinů) a příliš procedurální a velmi stereotypní hratelnost
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama