Proč obyčejné automobily vymizely ze závodních her? Zeptali jsme se přímo u automobilek
i Zdroj: Vygenerováno umělou inteligencí / Dall-E 2
Témata Článek Proč obyčejné automobily vymizely ze závodních her? Zeptali jsme se přímo u automobilek

Proč obyčejné automobily vymizely ze závodních her? Zeptali jsme se přímo u automobilek | Kapitola 3

Aleš Tihlařík

Aleš Tihlařík

22. 6. 2023 09:00 6

Seznam kapitol

1. ÓDA NA MOTORIZOVANOU NOSTALGII 2. GDĚ STĚ, BĚŽNÉ VOZY? 3. CO NA TO AUTOMOBILKY?

Pamatujete si na tuningovou mánii započatou prvním filmem Rychle a Zběsile? Představa, že svému naprosto průměrnému vozidlu dopřejete několik úprav, a tím z něj uděláte silniční střelu, tehdy fascinovala mnohé z nás. Ostatně stačí se podívat na všechny ty „jedničkové“ Octavie a Fabie, které občas na silnicích potkáváme po tu méně, tu více šílených tuningových kúrách. Dnes už tahle snaha působí spíše úsměvně, ale tehdy byly tuningové srazy tím místem, kde se děly věci.

Reklama

K situaci se vyjádřili zástupci předních značek

Kateřina Vaňková Jouglíčková, Manager of Public Relations & Corporate Events, Kia Czech

Když v roce 2017 značka Kia představila automobilovému světu sportovní fastback Stinger GT, byl to lidově řečeno velký proprask. Stalo se tak v momentě, kdy docházelo k plošnému snižování objemu pohonných jednotek napříč modely a značkami v auto-moto světě. Kia s šestiválcovým modelem Stinger GT o objemu 3.3 litru, upoutala velkou pozornost a obrovský zájem z řad odborných médií i veřejnosti. Model se zrodil na přání tehdejšího šéfdesignéra značky Kia Petera Schreyera, který s dalšími kolegy na Stingeru pracoval takřka 6 let. Což je od myšlenky až po realizaci nevídaně dlouhá doba. Důvod byl jednoduchý, šlo o to přesvědčit nejvyšší management, že Kia si takový model zaslouží, že se něco podobného na silnicích prakticky již nevyskytuje, rozhodně ne u mainstreamové značky, kterou Kia je. Model měl a také tak učinil, poukázat na nemalé ambice značky Kia ve světě, v Evropě.

Nicméně a bohužel zároveň, čas ukázal nový směr, jakým se automobilový průmysl obecně bude ubírat, a tím je razantní snižování emisí a nástup elektrifikovaných pohonů. Jak jistě uznáte, tak model Stinger GT svými pohonnými parametry do této filozofie zcela nezapadá. S příchodem roku 2021, Kia přistoupila k revoluční změně, kdy představila nejen své logo a slogan, ale především svoji globální strategii. Ta se opírá o trvale udržitelnou mobilitu a vizi stát se lídrem v oblasti alternativních pohonů. Přesto přese všechno se Kia nevzdává Grand Turisma, které Stinger představuje. V letošním roce uvedla Kia model EV6 GT s výkonem 585 k, který přebírá pomyslnou korunu modelu Stinger. V blízké budoucnosti Kia však plánuje představit nový sportovní model GT, avšak je příliš brzy o něm hovořit. Dá se tudíž předpokládat, že se v počítačových hrách objeví buď právě zmiňovaný model EV6 GT nebo v budoucnu další nový GT model Kia.

Kia má za sebou významnou obměnu generací. Šestiválcový Stinger GT v popředí již vystřídala elektrická EV6 GT, pyšnící se mj. mezinárodním titulem Sportovní auto roku 2023.
i Zdroj: Auto Horejsek
Kia má za sebou významnou obměnu generací. Šestiválcový Stinger GT v popředí již vystřídala elektrická EV6 GT, pyšnící se mj. mezinárodním titulem Sportovní auto roku 2023.

Zbyněk Straškraba, tiskový mluvčí Škoda Auto

Škoda Auto má dlouhou tradici v oblasti motorsportu, kterému se věnuje více než 120 let. Ceníme si širokého portfolia fanoušků, kteří nás podporují a sledují aktivity v rally jak na regionální, tak celosvětové úrovni. V poslední dekádě sledujeme stále vzrůstající popularitu her, ale i tzv. esportu kde je i Škoda Motorsport stále viditelnější. Značka spolupracuje s několika vývojáři her, ve kterých mohou fanoušci zvolit vůz Škoda Fabia Rally2 evo a v budoucnu i nový model Fabia RS Rally2. 

Domácí Škodu můžeme poměrně tradičně vídat v titulech zaměřených na rally. Modely s přídomkem RS by se však klidně mohly objevovat i v závodních hrách nezaměřených na motorsport.
i Zdroj: Škoda Motorsport / Tisková zpráva
Domácí Škodu můžeme poměrně tradičně vídat v titulech zaměřených na rally. Modely s přídomkem RS by se však klidně mohly objevovat i v závodních hrách nezaměřených na motorsport.

Prostřednictvím Škoda eRally Cup vstoupila Škoda v České republice do světa esportu s vlastním rallyovým seriálem. Škoda eRally Cup tvoří několik samostatných turnajů během roku. Platforma využívá hru Dirt Rally 2.0, pro kterou Škoda Auto poskytuje vývojářům licenci na soutěžní speciál Škoda Fabia Rally2 a v budoucnu také Škoda Fabia RS Rally2. Poměřit síly lze na Microsoft Xbox One, Sony PlayStation 4/5 a PC. Škoda Motorsport organizuje i celosvětový esport šampionát v rally, tzv. Škoda Motorsport eChallenge, v rámci kterého mohou fanoušci z celého světa soutěžit mezi sebou.

Filip Stoulil, Marketing, PR communications, sales and business development SEAT and CUPRA, Porsche Česká republika

Značka SEAT (dnes již neexistující SEAT Sport) se v posledním desetiletí soustředila na okruhové závody s vozy LEON (WTCC / WTCR / TCR) a máte pravdu, v herním světě byly vozy spíše součástí závodních simulátorů jako iRacing, Simracing, Asseto Corsa apod., kam po vzniku nové značky CUPRA po roce 2018 a později přišly vozy i pod značkou CUPRA (CUPRA Racing). Značka CUPRA a divize CUPRA Racing však nezůstaly pouze u okruhových závodů (vozy LEON jsou nadále součástí mnoha šampionátů cestovních vozů, a to včetně eTCR verzí). Staly se také součástí dalších formátů závodů – Extreme E a Formula E nebo Race of Champions.

Vozy nasazené v těchto formátech se objevují i v herním světě. Závodní koncept budoucího EV modelu CUPRA Urban Rebel se na sklonku roku stal součástí Forza Horizon 5. Bude to druhý vůz CUPRA v této hře. Závodní franšíza Forza je oficiálním herním partnerem závodního seriálu Extreme E a v rámci tohoto partnerství se do této hry v létě dostal elektromobil CUPRA Tavascan XE.

Herní svět mj. inspiruje naše designéry a dotýká se i estetického pojetí interiéru a řízení v konceptu modelu Urban Rebel. Zároveň značka CUPRA připravuje nové tratě s Ubisoftem pro Trackmanii, a to v souvislosti s naší účastí v šampionátu FIA Formula E. Ještě pro doplnění – značka využívá i další formy a platformy, např. esport. V letošním roce CUPRA mj. podepsala strategickou spolupráci s týmem KOI pro další ročník League of Legends European Championship.

CUPRA Tavascan XE úplně nesplňuje definici obyčejného auta, ve kterém můžete jezdit v běžném i virtuálním světě. Je ale určitě sympatické, že se automobilka snaží být vidět i ve virtuálním světě, což potvrzují i její mnohé další přidružené aktivity.
i Zdroj: Cupra / Tisková zpráva
CUPRA Tavascan XE úplně nesplňuje definici obyčejného auta, ve kterém můžete jezdit v běžném i virtuálním světě. Je ale určitě sympatické, že se automobilka snaží být vidět i ve virtuálním světě, což potvrzují i její mnohé další přidružené aktivity.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama