Hrej.cz Pokémon Let's Go, Pikachu! Recenze

Pokémon Let's Go, Pikachu!

vojta-drevikovsky
Vojta Dřevíkovský
3. 12. 2018 11:20 3 Sdílej:
Reklama
Reklama

Když se objevily první oficiální informace o prvních Pokémonech pro Switch a rovnou se o nich začalo mluvit jako o jednodušší hře, která bude stavět na systémech mobilního Pokémon Go, dostal jsem neblahý pocit. Víte, ono není tak obvyklé, aby sami vývojáři klidnili nadšení z připravovaného titulu a výsledkem většinou bývá pořádný průšvih. Naštěstí, Pokémon Let’s Go Pikachu/Eevee žádný průšvih nejsou, ale každého hráče si rozhodně nezískají.

TAKE ME HOME, KANTO ROAD

Nejnovější Pokémoni jsou vlastně děsně chytře vykalkulovaní. Jako remake a částečně i jako pokračování 20 let starého dílu Yellow jsou stvoření přímo pro dva druhy hráčů: Ty, kteří na gameboyových Pokémonech vyrostli, ale i děti, které si tihle pamětníci během těch dvaceti let stihli pořídit. Ti druzí ocení, že nedlouho po spuštění hry dostanou svého partnerského Pokémona - Pikachu nebo Eevee (dle verze hry) - který jim během celé hry sedí za krkem, může se naučit unikátní super útoky a lze ho drbat, oblékat a upravovat jim účes. Ano, je to fan service jak Brno, ale co už.

Ti první si zase mohou pochvalovat, že Let’s Go jsou v jádru velmi klasičtí Pokémoni, ve kterých si projdou zjednodušený příběh první sezóny animovaného seriálu, potkají staré známé hrdiny a padouchy, nachytají spoustu Pokémonů a utkají se ve spoustě bitev s dalšími trenéry. Game Freakům se podobně jako v dílech Omega Ruby / Alpha Sapphire povedlo dobře skloubit nostalgické vzpomínky s novinkami, které rozhodně neurazí.

Na jednu stranu dostaneme Charmandera, Bulbasaura i Squirtla a opět se utkáme s Jesse a Jamesem o fosílii v Mt. Moon nebo podíváme do Pokémon Tower v Lavender Town. Na druhou stranu novinky zahrnují jak veskrze povrchní změny, jako je například možnost vytáhnout jakéhokoliv Pokémona z pokéballu a na některých se lze svézt nebo i proletět, tak i poměrně zásadní zásahy do zažitých systémů. Například divocí Pokémoni se nově volně pohybují po světě a hlavně lze vaši skupinu 6 aktivních příšerek lze kdykoliv vyměnit za jakéhokoliv uloveného Pokémona v boxu.

LOV NOVÉ GENERACE

S tím se pojí ta největší změna a novinka, která komunitu kolem série rozděluje. Let’s Go přichází s novým systémem chytání příšerek. Pryč je bitva, ve které šlo o oslabení divokého Pokémona. Ve stylu mobilního Pokémon Go se nyní po potvůrkách hází pokébally, dokud se Pokémon nechytí. Není to ale tak snadné! Pokémon skáče po obrazovce a s Joy-Conem v ruce je třeba mrštit, jako byste házeli pokéballem, a trefit se do zmenšujícího se kroužku. Úspěch tedy závisí nejen na dobře zvoleném pokéballu, ale i na dobrém načasování hodu a nakonec rychlosti a směru, kterým rukou máchnete. Lov obstojně funguje i když jsou ovladače připojené ke konzoli. To se pak natáčením Switche snažíte dostat Pokémona do středu obrazovky a pak po něm hodíte pokéball tlačítkem ZR.

Nevím, jestli zrovna tohle je ten lék na dosud neřešený stereotyp, ale Pokémoni potřebují malou revoluci jako sůl.

Když pak Pokémona chytíte, vypočte se násobitel skóre podle toho, zda jste chytili Pokémona na první pokus, vůbec poprvé, povedeným hodem, a podobně. Finální skóre se pak přepočte na zkušenosti pro všechny Pokémony v aktivní partě a s trochou zručnosti tak lze slušně levelovat. Ideálně se vyplatí použít Lure k přivábení vzácnějších Pokémonů, při lovu je uklidnit malinou, bezchybně hodit dobře zvolený ball a chycený Pokémon vám může přidat i pár tisíc zkušeností. Let’s Go navíc úplně pobízí k lovení co největšího množství Pokémonů tím, že když chytáte Pokémony stejného druhu, budujete si combo, které zvyšuje pravděpodobnost výskytu vzácnějších jinak zbarvených variant či Pokémonů s lepšími statistikami. A ulovené kousky pak můžete poslat profesorovi Oakovi za bonbony zlepšující útočné a obranné statistiky jednotlivých Pokémonů. Takže se nebojte a lovte o sto šest. Tedy sto padesát jedna.

Opět platí, že pohybové ovládání je principiálně zábavnější a díky tomu, že Let’s Go lze plnohodnotně ovládat pouze pomocí jednoho Joy-Conu, máte vždy k házení ruku připravenou. Nový systém chytání ale především oživuje dvacetiletou rutinu soubojů a průzkumu světa zcela jinou hratelností, která mě ani po desítkách hodin neomrzela. Nevím, jestli zrovna tohle je ten lék na dosud neřešený stereotyp, ale Pokémoni potřebují malou revoluci jako sůl a jiný přístup k lovu příšerek se zdá jako ideální způsob.

POKÉBALL V RUCE

Pokémon Let’s Go dostal vlastní ovladač v podobě Pokéballu Plus. Má na sobě malý analog, který jde stisknou k potvrzení, a čudlík navrchu k rušení. Pokéball má pěknou váhu, je trošku menší, než by člověk čekal, ale je příjemný na dotek.

Kromě autentičtějšího pocitu při lovení umožňuje “stáhnout” si jakéhokoliv Pokémona v inventáři dovnitř a jít s ním na procházku. Pomocí analogu si s ním pak můžete hrát, což Pokémon uvnitř ocení blikáním diod kolem analogu, vibracemi i svým typickým zvukem z vnitřního repráčku.

Čím víc kroků s Pokémonem na procházce uděláte, jak moc si s Pokémonem hrajete a zda se mu věnujete když na vás ve chvíli klidu z Pokéballu zavolá, tím víc zkušeností dostane, když si ho zase stáhnete zpět do Switche. Pro přesdstavu, za zhruba hodinovou procházku o 10 000 krocích a občasném pohrání si, získal můj Haunter přes 6 000 exp a postoupil tak na několik úrovní.

Pokéball Plus není špatný doplněk k novým Pokémonům, ale za 1200 Kč je to poměrně drahá legrace. Oceňuji, že má skutečný vliv na hru, ale dospěláci moc pohodlí při ovládání hry s míčkem v ruce nezažijí a doprovodná funkcionalita okleštěného tamagoči dlouhodobě zaujme jen největšího pokémaniaka.

POKÉMONNÍ BRNKAČKA

Soubojů je ve hře dost i s novým systémem lovu a o tradiční náplň rozhodně nepřijdete. Trenéři jsou stále roztroušení ve světě a spoustě z nich prostě neuniknete. Většinou hra zvládá dobře kombinovat souboje s lovením a díky střídání hratelnosti lze v Let’s Go na jeden zátah ztratit mnoho hodiny. V několika delších “dungeonech” (například v budově společnosti Silph) je však bitev s trenéry až moc a když všichni disponovali stejnou skladbou Pokémonů, ztratila hra kvůli pořád těm samým střetům rychle moji pozornost.

Podobná hluchá místa jsou navíc o to citelnější, protože je Let’s Go prostě jednoduchá hra. Je i jednoduchá v rámci své série, která už dlouho své nároky na hráče snižuje. Nejenže několik mechanismů prošlo zjednodušením (například nově Pikachu rozsvěcuje tmavé jeskyně nebo přesekává stromky blokující cestu dál a ne Pokémon s naučeným HM v aktivní partě) a ztratily se tak nějaké překážky, které musel hráč překonávat. Pořád potkáváte NPC, co vás léčí a dávají vám pokébally, když vám náhodou dojdou. Dále všichni Pokémoni v aktivní partě už od základu sbírají expy najednou - všichni tak levelují rychleji a nejde to vypnout. To má za důsledek i to, že partnerský Pikachu je brzy naprosto OP a díky svým novým unikátním útokům dokáže zachránit snad každou situaci. A pak existuje ještě jeden ulehčovák, který však patří mezi ty nejlepší věci na nových Pokémonech.

VE DVOU SE TO LÉPE TÁHNE

Pokémon Let’s Go konečně nabízejí lokální multiplayer pro dva. Pouhým zatřesením druhého Joy-Conu může do hry kdykoliv nastoupit druhý hráč, podpůrný trenér, který se účastní bitev a při chytání také hází pokéballem po kořisti. Druhý hráč nemůže všechno, co ten hlavní: nemůže iniciovat boje ani lov, nemůže sbírat předměty, ani mluvit s postavami. Zato ale po světě může pobíhat s jedním Pokémonem v závěsu stejně jako hlavní hráč, v soubojích ovládá svého vybraného Pokémona, může ho vyměňovat i používat předměty. Hodí se i při lovu nejen tím, že hází po Pokémonech míč, ale při synchronizovaném odchytu pomáhá navýšit multiplier zkušeností.

Nízká obtížnost je tak na škodu spíš hráčům, kteří už roky touží po sofistikovanějším pojetí své oblíbené série. 

Při hraní ve dvou se sice regionem Kanto proderou jako parní válec, kterému nic nestojí v cestě, protože se většinou utkají jejich 2 Pokémoni proti 1 nepříteli, ale u hry pro rodiče/starší sourozence s dětmi asi ani není výzva třeba. Nízká obtížnost je tak na škodu spíš hráčům, kteří už roky touží po sofistikovanějším pojetí své oblíbené série. Jistě, po poražení finálních Elite Four se ve hře klasicky otevřou nové náročné výzvy, ale to už v Let's Go budete mít nahrané desítky hodin a vyšší obtížnost tak přichází příliš pozdě. 

TAK ZA ROK

Let’s Go není v žádném ohledu špatná hra a když se rozhodnete Pokédex z Kanta zkompletovat, strávíte v ní desítky pohodových hodin. A samozřejmě nejlepší je ještě znát někoho s druhou verzí a vyměnit si ty Pokémony, kteří jsou pro každou hru specifičtí. Kdyby se však vývojáři odvážili víc hrábnout do geografie Kanta, zbavili hru příliš dlouhých pasáží, ve kterých se bojuje s těmi stejnými nepřáteli a nabídli kromě způsobu, jak si hru usnadnit, i pár možností, jak si nízkou obtížnost naopak navýšit, asi by se nedalo o Let’s Go mluvit jinak než v superlativech. Takhle máme letos co dočinění se hrou pro docela specifickou sortu lidí, což může ve zkušenějších hráčích zanechat zklamání z tohoto pokémonního debutu na Switchi.

Pokémon Let's Go, Pikachu!
Nintendo Switch icon Switch

Verdikt

Není to ta revoluce, kterou předvedli Mario se Zeldou, ale i tak je Pokémon Let’s Go, Pikachu! vlastně pěkný, byť povrchní díl, kterému vévodí jednoduchý mulťák i nový systém lovů. Nic z toho ale nezažene myšlenky na to, co by mohlo být, kdyby se vývojáři víc odvázali.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz